مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۳| نکات مهم

اعتبار مدرک پردیس خودگردان 1403

دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۳ از جمله دانشگاه های شهریه پردازی بوده که زیر مجموعه دانشگاه های دولتی است. از حیث کیفیت آموزش و اعتبار مدرک، پردیس خودگردان ۱۴۰۳ تفاوتی با دوره روزانه ندارد و تنها تفاوت در ذکر عنوان دوره بوده که بر روی مدرک تحصیلی درج می شود. پیش از هر چیز برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پردیس خودگردان لازم است بدانید که پردیس دانشگاهی خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه‌ های سراسری در ایران هستند که با هدف جلوگیری از مهاجرت بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور و همچنین پذیرش دانشجو در قبال دریافت هزینه ایجاد تاسیس شده اند. پذیرش دانشجویان در این نوع دانشگاه ها از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که طی تاسیس این نوع دانشگاه ها، دانشجویان علوم پزشکی نسبت به پذیرش دانشجو در قبال دریافت هزینه و تحصیل در رشته های علوم پزشکی معترض شدند که به گفته وزیر بهداشت، پذیرش دانشجویان صرفا بر مبنای دریافت پول نمی باشد و دانشجویان رقابت سختی را در پیش خواهند داشت.

پردیس خودگردان چیست

پردیس‌ خودگردان شعبه ‌هایی از دانشگاه‌ های دولتی هستند که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت شهریه ایجاد می ‌شوند. پذیرش دانشجویان به دو طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌ های دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌ گیرد

در واقع تا سال ۹۲ قبولی در دانشگاه های پردیس های خودگردان بصورت نیمه متمرکز بود. یعنی در ابتدا سه برابر ظرفیت هر رشته محل به مصاحبه دعوت می شدند و پس از انجام مصاحبه و به شرط تسلط بر زبان انگلیسی قبولی قطعی شده و می توانستند به تحصیل ادامه دهند که از سال ۹۳ این دانشگاه ها از نیمه متمرکز به متمرکز تغییر یافتند و قبولی در این دانشگاه ها تک مرحله ای و صرفا با اعلام سازمان سنجش صورت می پذیرفت.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

اعتبار و نحوه صدور مدارک پردیس های خودگردان

ابهامات بسیاری در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان وجود دارد اما طبق گفته مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، مدارک دانش آموختگان پردیس های خودگردان با دانشگاه های روزانه برابر است. با توجه به اینکه پردیس های خودگردان مصوب شورای گسترش آموزش عالی به شمار می روند یعنی تحت نظارت وزارت علوم می باشند، بنابراین از نظر آموزش عالی مدارک این گونه دانشگاه ها کاملا مورد تایید و قابل قبول می باشد، اعتبار مدارک پردیس خودگردان مشابه مدارک دوره هایی مثل پیام نور، غیردولتی، غیرانتفاعی، نوبت دوم و روزانه است که توسط شورای گسترش آموزش عالی مجوز پذیرش می گیرند. ضمن اینکه در دانشگاه های پردیس اساتید درجه یک و برتر تدریس می نمایند و نحوه تدریس در این دانشگاه ها همانند دانشگاه های دولتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. البته توجه داشته باشید که عنوان پردیس خودگردان در مدرک تحصیلی قید خواهد شد.

علت انتخاب دانشگاه پردیس خودگردان

انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه تماما به خود داوطلب بستگی دارد. به همین خاطر باید درباره مسائلی که به آینده‌تان مربوط می‌شود، با دقت فکر کنید. اعتبار مدرک پردیس خودگردان نیز یکی از همان مسائلی است که شما را برای انتخاب این دانشگاه‌، وادار به پرس و جو می‌کند. دانشگاه پردیس خودگردان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و پرستاری از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد و برای رشته‌های مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی؛ بدون کنکور و از طریق بررسی سوابق تحصیلی دانشجویان را ثبت نام می‌کند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، دفترچه، نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته علوم تربیتی/ بازار کار، شرایط، نحوه پذیرش و ….

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید