مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی تبریز ۱۴۰۳-۱۴۰۲ | مشاهده، ثبت اعتراض، نکات طلایی

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1402 تبریز

آزمون نهم به دهم برای ورود متقاضیان به پایه دهم مدارس نمونه‌دولتی برگزار می شود. داوطلبان تبریزی پس از برگزاری آزمون متقاضیان پس از یک بازه زمانی دو هفته ای، می توانند به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ استان محل زندگی خود مراجعه کنند و به صورت اینترنتی نتایج آزمونرا دریافت کنند.
آزمون نمونه دولتی هر ساله در تاریخ مشخص به صورت هماهنگ برگزار می‌شوند و داوطلبان بایستی در آن شرکت نمایند. مدتی پس از آزمون نتایج اعلام می‌شود. در سال‌ها گذشته اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت استانی بود و داوطلبان باید به سایت مربوط به استان خود مراجعه کرده و نتیجه را مشاهده می‌کردند. اما در سال جاری تغییراتی صورت گرفت و اعلام نتایج استانی حذف شد. از این پس تمامی داوطلبان برای مشاهده نتایج بایستی به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند. لازم به ذکر است آزمون نمونه دولتی پایه ششم حذف شده و پذیرش این دسته از علاقه مندان در مدارس مربوطه مطابق با سوابق تحصیلی آن ها صورت می گیرد.

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی تبریز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزان پس از شرکت در آزمون نیمه دولتی ۱۴۰۲ تبریز منتظر اطلاع از زمان اعلام نتایج هستند. این نتایج روز چهارشنبه مورخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به نشانی my.medu.ir قابل مشاهده می باشند. البته علی رغم اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر انتشار نتایج آزمون نمونه دولتی مورخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲، همچنان زمان اعلام نتایج در هاله ای از ابهام است.

در صورتی که اطلاعیه ی دیگری در این خصوص منتشر شود، اخبار آن از طریق این مقاله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نحوه مشاهده نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تبریز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزانی که مرحله ثبت نام را پشت سر گذاشته و در آزمون نمونه دولتی شرکت کرده اند و منتظر نتایج این آزمون هستند، پس از اینکه نتایج جواب آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اعلام شد، می بایست به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه کرده و جهت نحوه مشاهده نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی مراحل زیر را طی کنند.

نحوه مشاهده نتیجه نمونه دولتی تبریز 1402

۱. ابتدا به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش وارد شوید.

۲. پس از ورود به سایت می بایست اطلاعات خود را وارد کنید.

۳. در انتها با ورود به پورتال خود می توانید نتایج را مشاهده کنید.

اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی تبریز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معمولا فرصتی را جهت ثبت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی در نظر می گیرند تا دلایل دانش آموزانی که نسبت به کارنامه خود معترض هستند، مورد بررسی قرار بگیرد. این زمان برای هر استان به صورت جداگانه اعلام می شود و کلیه امور مربوط به آن از طریق سایت اعلام نتایج آزمون انجام خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که زمان اعتراض به نتایج این آزمون معمولا همزمان با اعلام نتایج آن خواهد بود که داوطلبان می توانند در بازه زمانی مشخص شده به همراه کد ملی و رمز عبور در خواست خود را ثبت کنند.

همان طور که گفته شد، پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ دانش آموزانی که در آزمون نمونه دولتی قبول شده اند، باید نسبت به ثبت نام خود در مدرسه پذیرفته شده اقدام کنند و عدم مراجعه حضوری به مدرسه، به منظور انصراف از تحصیل وی در مدارس نمونه دولتی تلقی خواهد شد. همچنین ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی مشروط به انجام فعالیت های مثبت پرورشی و آموزشی دانش آموزان خواهد بود.

سایت جدید نتایج نمونه دولتی تبریز ۱۴۰۲

نتایج آزمون نمونه دولتی شهر تبریز ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از طریق سایت my.medu.ir منتشر می‌شود. در سال‌های گذشته نتایج به صورت استانی منتشر می‌شد و داوطلبان باید به سایت مربوط به استان خود مراجعه می‌کردند. اما در سال جدید سایت اعلام نتایج تغییر کرده و نتایح به صورت یکپارچه در سایت my.medu.ir اعلام می‌شود.

نکات مهم درباره اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی تبریز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۱. برای کلیه دانش آموزان تبریز که در آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه ای شامل تعداد پاسخ های صحیح و غلط، نمره کسب شده در هر درس، تراز دانش آموز و تراز آخرین فرد قبول شده در مدرسه مورد نظر وی در سایت قرار می گیرد.

۲. داوطلبانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت می کنند و در یک مدرسه پذیرفته می شوند، مجاز به ثبت نام در دیگر مدرسه های نمونه دولتی نمی باشند و هیچ گونه درخواستی برای انتقال و جا به جایی پس از اعلام نتایج پذیرفته نخواهد شد.

۳. دانش آموزان همزاد می توانند در صورت کسب ۸۰ درصد نمره قبولی وارد مدارس نمونه شوند.

همزمان با اعلام نتایج آزمون مذکور، اسامی برخی از شرکت کنندگان به عنوان ذخیره انتخاب و اعلام می گردد و در لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی قرار می گیرند، تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس و وجود جای خالی، بتوانند در این مدارس نام نویسی نموده و ادامه تحصیل دهند.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاهی و مدارس، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

آخرین تغییرات کتاب درسی ۱۴۰۳ | تجربی-انسانی-ریاضی

آرکا مشاوره

کلیه رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای | بازار کار/شرایط

آرکا مشاوره

کارت شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نحوه دریافت، نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید