مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز۱۴۰۳|نکات مهم

اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز 1403

زمان اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. افرادی که در رشته های نیمه متمرکز کنکور ثبت نام کرده بودند، از طریق سامانه سنجش می‌توانند به نتایج اولیه و نهایی دسترسی داشته باشند. نتایج رشته های دارای شرایط خاص کنکور معمولاً کمی بعد از زمان آزمون ارائه خواهد شد. قبولی در رشته های نیمه متمرکز یا شرایط خاص مربوط به گذراندن دو مرحله می‌باشد.

برای پذیرش در رشته های نیمه متمرکز علاوه بر اینکه شما باید رتبه حد نصاب را در کنکور سراسری کسب کنید، باید مراحل علمی و مصاحبه را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. پس از بررسی سوابق تحصیلی و رتبه کنکور از سوی دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته ها به شکل چند برابر ظرفیت، به مصاحبه رشته های نیمه متمرکز دعوت خواهید شد و پس از کسب موفقیت در مرحله مصاحبه می‌توانید وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهید.

منظور از رشته های نیمه متمرکز رشته هایی است که پذیرش در آن ها با شرایط خاص انجام می پذیرد در واقع قبولی آن ها به صورت قطعی و در یک مرحله نیست و شامل دو مرحله بوده که مرحله اول کسب حدنصاب لازم در کنکور ۱۴۰۳ برای انتخاب این رشته ها بوده و اسامی پذیرفته شدگان این رده در قالب اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد. وهله دوم این فرآیند شامل آزمون شفاهی یعنی مصاحبه رشته های نیمه متمرکز می باشد که مختص کسانی است که حدنصاب لازم برای مصاحبه را کسب نموده اند. از آن جایی نتایج اولیه این رشته ها در زمان متفاوتی از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ منتشر می شود،

زمان اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ اسامی داوطلبانی که در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز شرکت کرده اند، از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد و شرکت کنندگانی که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، به عنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی می گردند. تعدادی از دانشگاه هایی که این رشته ها را ارائه می دهند، نتایج نهایی را به طور همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ منتشر می کنند و در سایر دانشگاه ها و موسسات به علت زمان بر بودن مراحل گزینش داوطلبان، اعلام نتایج پس از اتمام تمامی مراحل علمی و عملی صورت می گیرد.

زمان انتشار نتایج نهایی رشته های متمرکز دارای شرایط خاص ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده اما با استناد به دوره های گذشته اتظار می رود تا یک ماه پس از شرکت در مصاحبه وضعیت پذیرش شرکت کنندگان مشخص گردد.

حتما بخوانید:انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

چگونگی اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز کنکور ۱۴۰۳

افرادی که در رشته های نیمه متمرکز نمره حد نصاب را کسب کرده و مرحله مصاحبه را نیز پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و با طی کردن مراحل زیر عملکرد خود را مشاهده کنند.

  • افراد باید وارد سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org شوند.
  • سپس گزینه سراسری را انتخاب نمایند.
  • در قسمت بعد می‌توانند لینک فعال نتایج نهایی رشته های دارای شرایط خاص در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را انتخاب کنند.
  • در مرحله آخر نیز می‌توانند با درج اطلاعات ثبت نامی نتایج خود را دریافت کنند.

از آنجا که در سال‌های اخیر مرحله تکمیل ظرفیت رشته های متمرکز دارای شرایط خاص در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود، شرکت کنندگانی که کد رشته ها را انتخاب کرده، اما در مرحله مصاحبه پذیرش نشده‌اند، می‌توانند منتظر باشند که اگر دانشگاه مد نظر اقدام برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ارائه کردند، شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند.

 پس از مشاهده نتایج رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ کنکور داوطلبان می‌توانند با استفاده از کد خود به بخش ثبت درخواست سایت سنجش مراجعه کرده و درخواست بررسی مجدد را اعلام کنند. علاوه بر این افرادی که کد مربوط را دریافت کردند و نمی‌توانند اعتراضات خود را ثبت نمایند، باید برای این کار به آموزش و پرورش به صورت حضوری مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

آیا پذیرش در رشته های متمرکز مانعی برای پذیرش در رشته های نیمه متمرکز می باشد؟

برای پاسخ به پرسش بالا می بایست گفت که پس از آن که نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ اعلام شود، کسانی که در یکی از رشته های متمرکز منتخب خود پذیرفته شده باشند می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه قبولی کنند.

اما اگر در انتظار آن هستند که آیا در رشته های نیمه متمرکز دعوت به مصاحبه می شوند یا خیر بهتر است روند نام نویسی خود در دانشگاه مورد پذیرش را طی کنند. اگر اسامی آنان در لیست پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز وجود داشت، تصمیم بگیرند که می خواهند در کدام یک از رشته ها ادامه تحصیل دهند و در صورت عدم قبولی، از دانشگاه مورد پذیرش نیز باز نمانند. قابل توجه متقاضیان گرامی که اگر رشته نیمه متمرکز انتخاب شما باشد، باید از رشته متمرکز خود انصراف دهید.

اعتراض به اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه رشته‌ های نیمه متمرکز ۱۴۰۲

 

اگر پس از دریافت نتایج مصاحبه رشته‌ های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ ، اعتراضی داشتید می توانید درخواست اعتراض خود را از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به ثبت برسانید. البته‌ احتمال وجود اشتباه در اعلام نتایج کم است ولی کارشناسان سازمان سنجش تمامی درخواست های اعتراض داوطلبان را بررسی می کنند.

جهت ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش لازم است ابتدا عضو سامانه شوید. سپس با استفاده‌ از نام کاربری و رمز عبور اختصاص داده‌ شده‌ به شما ، وارد بخش درخواست جدید شوید و متن اعتراض خود را ثبت نمایید. کارشناسان سازمان سنجش حداکثر تا سه روز آینده‌ ، درخواست اعتراض شما را بررسی کرده‌ و نتیجه را اعلام می کنند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

 

مطالب مرتبط:

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۲ _ تمامی رشته ها

آرکا مشاوره

ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۳ نکات طلایی وبروز

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید