مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، دفترچه، نکات مهم

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

با وجود ادغام ثبت نام و برگزاری کنکور دانشگاه آزاد با کنکور سراسری، مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجزا از یکدیگر برگزار می شوند. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در اطلاعیه ای زمان انتخاب رشته این دانشگاه را اعلام می کند.

داوطلبان می توانند در بازه زمانی اعلام شده توسط این مرکز، بر اساس رتبه و تراز کسب کرده و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باشند، به سایت انتخاب رشته به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت کنند.

با توجه به اهمیت این مرحله برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله به زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سایر نکات مربوط به نحوه و مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد ذکر شده است، پرداخته ایم.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمامی اطلاعات لازم برای انتخاب رشته اعم از زمان، نحوه، شرایط، لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده، ظرفیت های پذیرش و… در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ذکر شده است.

همچنین برای هر ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی، انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی یک دفترچه مشترک توسط سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می شود. در کادر پایین دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد قرار داده شده است.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (کلیک کنید)

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، در صورتی که قصد تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد را دارند، بایستی پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و دریافت کارنامه، فرآیند ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود را در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoon.iau.ir به انجام برسانند.

انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده درآزمون سراسری(به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) در سال گذشته روز چهارشنبه ۱ شهریور ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۱ شهریور ماه ادامه داشت.

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال گذشته با درخواست داوطلبان مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا روز شنبه ۱۸ شهریور ماه تمدید شد.(بعد از انتشار دفترچه منتشر خواهد شد)

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به دلیل ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کرده و در زمان برگزاری کنکور در جلسه آزمون حضور داشته اند، با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری خود در صورت مجاز بودن، می توانند در انتخاب رشته دانشگاه ۱۴۰۳شرکت کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز رشته های گروه (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند.

شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیازی به اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ندارد و حتی داوطلبانی که در زمان ثبت نام تنها به منظور انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری شرکت کرده بودند در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برای ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود باید به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد که همان سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی الکترونیکی azmoon.iau.ir یا azmoon.org می باشد، مراجعه نمایید. در ابتدا بایستی هزینه مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بپردازید و سپس با استفاده از کد دسترسی و اطلاعات خواسته شده می توانید به سامانه ثبت کد رشته محل های این دانشگاه وارد شوید. در ادامه مراحل انجام فرآیند انتخاب رشته را به صورت تصویری توضیح داده ایم.

۱. داوطلبان در مرحله اول می بایست وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شده و بر روی سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ کلیک نمایند

۲. داوطلبان پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و چینش انتخاب های خود بر اساس اولویت هایی از قبیل (علاقه، رنک علمی دانشگاه و …) می بایست مطابق تصویر کد دسترسی به انتخاب رشته و کد ملی خود را جهت انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد نمایند.

 

۳. بعد از انجام این کار امکان ورود به پنل شخصی برایتان وجود دارد. دقت کنید که کد یا شناسه دانشگاه آزاد را می توانید در انتهای کارنامه خود بیابید. فقط توجه داشته باشید که قبل از انتخاب رشته، پرداخت هزینه تعیین شده الزامی است. برای این کار در صفحه باز شده روی لوگوی بانک مورد نظر جهت پرداخت کلیک کنید.

۴️ در مرحله بعد با وارد کردن شماره کارت و رمز دوم پویا اقدام به پرداخت شماره سریال اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنید. دقت داشته باشید بهتر است تمام مراحل فوق را با مرورگر کروم انجام دهید.

در آخر داوطلب می تواند فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را تکمیل کرده و پس از بررسی تمامی اولویت های خود، انتخاب های خویس را ثبت کرده و کد رهگیری انتخاب رشته دانشگاه ازاد را دریافت نماید.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی بر انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که میدانید طبق قوانین جدید داوطلبان در هنگام ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی خود را وارد کنند. این کد سابقه تحصیلی و ریز نمرات داوطلب را ارائه میدهد و در نهایت این سوابق تحصیلی بر قبولی شخص تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

در سال جاری در هر دو نوبت کنکور میزان تاثیر سوابق تحصیلی ۵۰% از معدل پایه دوازدهم خواهد بود. در نتیجه عملکرد داوطلب در امتحانات نهایی پایه دوازدهم بسیار مهم است. در سال های آینده این تاثیر تا ۵۰% افزایش میابد.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق | نکات مهم

آرکا مشاوره

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| دفترچه،نکات مهم

آرکا مشاوره

کاردانی ناپیوسته چیست | نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید