مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته دانشگاه شاهد ۱۴۰۳|نکات مهم

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه شاهد را دارند در نظر داشته باشند انتخاب رشته دانشگاه شاهد ۱۴۰۳ همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و از آنجایی که پذیرش دانشگاه شاهد به صورت متمرکز با شرایط خاص است، داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کنند در صورت کسب حد نصاب برای مصاحبه دعوت می شوند. 

بعد از اعلام نتایج اولیه هر یک از نوبت های کنکور، دفترچه انتخاب رشتره در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته سراسری شده اند در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه شاهد همزمان با انتخاب رشته سایر دانشگاه های سراسری انجام می شود. در واقع علاقمندان به تحصیل در دانشگاه شاهد می توانند جهت اطلاع از لیست رشته های دانشگاه شاهد، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط به گروه آزمایشی خود را از سایت سنجش دریافت نمایند و از میان رشته های ارائه شده دانشگاه شاهد و مندرج در این دفترچه، رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب کنند. در این مقاله نحوه و مدارک لازم برای انتخاب رشته دانشگاه شاهد ۱۴۰۳ ارائه شده است.

توجه داشته باشید که ثبت نام در دانشگاه شاهد برای عموم آزاد است امابه دلیل اینکه درصد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری جزو خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان هستند لذا سهمیه و امتیاز ویژه ای برای آنها منظور می شود .

دانشگاه شاهد دارای چندین دانشکده از جمله دانشکده علوم پایه ، دانشکده فنی مهندسی ، دانشکده علوم انسانی ، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی و دانشکده پرستاری و مامایی می باشد. پذیرش در دانشگاه شاهد دارای شرایط خاصی می باشد که در ادامه این مقاله به توضیحاتی در این خصوص خواهیم پرداخت.

توجه :

دانشگاه شاهد تنها از طریق برگزاری کنکور سراسری دانشجو جذب می نماید.

زمان ثبت نام و نحوه انتخاب رشته دانشگاه شاهد  ۱۴۰۳ 

همانطور که می دانید پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد تنها از طریق کنکور سراسری انجام می پذیرد لذا تمامی فرزندان شهدا ، ایثارگر ، جانبازان و نیز داوطلبان بدون سهمیه و عادی که در کنکور سراسری شرکت می کنند ، می توانند در زمان انتخاب رشته ، رشته های دانشگاه شاهد را نیز انتخاب نمایند .  نکته مهمی که حتما باید بدانید این است که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان می توانند یک یا چند کد رشته از رشته های دانشگاه شاهد را در انتخاب های بین ۱ تا ۱۵۰ خود بگنجانند. قبل از  اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری از داوطلبان واجد شرایط به صورت چند برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل می آورند.

شرایط و ضوابط ثبت نام دانشگاه شاهد  ۱۴۰۳

جهت ثبت نام در دانشگاه شاهد  ۱۴۰۳، داوطلبان می بایست شرایط عمومی ثبت نام را دارا باشند. در صورت دارا بودن شرایط عمومی ثبت نام ، گزینش اصلی از طریق دانشگاه انجام خواهد شد و پذیرش نهایی پس از تحقیقات و تایید توسط دانشگاه انجام می پذیرد

انتخاب رشته دانشگاه شاهد۱۴۰۳

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ با ورود به سایت سنجش می توانند دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و بعد از مطالعه دقیق تمامی شرایط و ضوابط و مندرجات این دفترچه نسبت به انتخاب رشته محل های دانشگاه شاهد در بین انتخاب های خود اقدام نمایند. زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

بعد از مرحله انتخاب رشته داوطلبانی که رتبه و نمره لازم را در کارنامه اولیه کنکور کسب کرده اند و در زمان انتخاب رشته از رشته های دانشگاه شاهد در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اند، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می شود. لازم به ذکر است که انتخاب رشته محل های دانشگاه شاهد هیچ گونه هزینه ای ندارد.

داوطلبان می بایست توجه داشته باشند پس از انجام انتخاب رشته حتما باید کدی ۱۶ رقمی دریافت کنند در غیر این صورت انتخاب رشته آن ها ثبت نشده است. دانشگاه شاهد چند برابر ظرفیت پذیرش هر رشته امتحانی را محاسبه کرده و به تعداد آن از میان داوطلبانی که فرم انتخاب رشته خود را در زمان مقرر شده تکمیل کرده اند و حد نصاب دعوت به مصاحبه را کسب کرده اند، به مصاحبه دعوت می کند

نکات قابل توجه در انتخاب رشته دانشگاه شاهد:

داوطلبانی که علاقمند به پذیرش فقط در دانشگاه شاهد هستند، باید کد رشته های مربوط به این دانشگاه را در انتخاب های اول خود در فرم انتخاب رشته قرار دهند، زیرا نحوه بررسی فرم انتخاب رشته کنکور به این شکل است که انتخاب های داوطلب از ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد و اگر رتبه لازم برای رشته اول را به دست آورده باشند، دیگر انتخاب های بعدی آن ها بررسی نخواهد شد. بنابراین اگر داوطلبی رشته اول خود را غیر از رشته های دانشگاه شاهد قرار دهد و در همان انتخاب های اول خود نمره لازم را به دست آورد، دیگر جهت مصاحبه دانشگاه شاهد دعوت نمی شود.

پذیرفته نشدن در دانشگاه شاهد، تاثیری بر انتخاب های بعدی داوطلب نخواهد داشت در واقع اگر داوطلبی در مرحله مصاحبه دانشگاه شاهد پذیرفته نشود، انتخاب های بعدی او بررسی می شود و داوطلب می تواند در اولویت های بعدی خود شانس قبولی را داشته باشد

مصاحبه دانشگاه شاهد شامل دو قسمت کتبی و شفاهی می‌ باشد که از متقاضیان در صورتی برای مصاحبه شفاهی دعوت به عمل می آید که در آزمون کتبی نمره قابل قبول کسب کرده باشند.آزمون کتبی ۱۰۰ سؤال عقیدتی – سیاسی و بخشی احکام وجود دارد که باید به آن‌ها پاسخ دهند. عدم مراجعه داوطلب برای انجام مراحل مصاحبه به منزله انصراف او تلقی می شود و رشته انتخابی دانشگاه شاهد از فرم انتخاب رشته داوطلب حذف شده و انتخاب های بعدی او بررسی می شود.

لیست رشته های دانشگاه شاهد ۱۴۰۳

به طور کلی لیست رشته های دانشگاه شاهد در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارائه می‌شود. متقاضیانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می‌توانند در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش نسبت به اولویت بندی رشته‌های مدنظر خود و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

سازمان سنجش اسامی افرادی که برای مصاحبه علمی و عقیدتی انتخاب شده‌اند را قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام می‌کند. متقاضیان پس از شرکت در مصاحبه و در صورت قبولی در آن، امکان ثبت‌نام در رشته مورد نظر خود را دارند.

به طور کلی، دانشگاه شاهد دارای ۹ دانشکده بوده و در حال حاضر در ۱۲۸ رشته دانشجو جذب می کند. این رشته‌ها از میان تمامی گروه‌های نظری و هنر در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا هستند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده علوم کشاورزی، دانشکده هنر، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه و پردیس خودگردان.

مدارک لازم برای مراجعه حضوری دانشگاه شاهد ۱۴۰۳

داوطلبانی که اسامی آن ها برای مصاحبه اعلام می شود باید جهت اطلاع از زمان و محل برگزاری مصاحبه، به سایت دانشگاه شاهد به آدرس shahed.ac.ir مراجعه نمایند و پس از اطلاع از جدول زمان بندی، به همراه مدارک زیر جهت مراجعه حضوری به محل برگزاری مصاحبه مراجعه کنند.

یک قطعه عکس ۴*۳ داوطلب که مربوط به سال جاری می باشد. (عکس باید پشت نویسی شده و دارای زمینه سفید باشد)

اصل شناسنامه و کپی از آن

اصل کارت ملی و کپی از آن

در صورت دارا بودن سهمیه ایثارگران یا رزمندگان، تمامی مدارک مربوط به سهمیه

کارت بسیج فعال (این کارت الزامی نیست ولی در روند پذیرش تاثیر خوبی دارد)

لیست رشته‌های ارائه شده در دانشگاه شاهد

جدول زیر شامل رشته‌هایی است که در دانشگاه شاهد ارائه می شود که هر کدام در مقاطع مختلف و گرایش‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان در صورتی که مایل به دریافت جزئیات بیشتری از رشته‌های دانشگاه شاهد باشند، می‌توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس حاصل بفرمایند.

انتخاب رشته دانشگاه شاهد 1403

رشته های ارائه شده در دانشکده پزشکی

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

داروسازی

طب سنتی ایرانی

پزشکی

اقتصادبهداشت

ایمنی‌شناسی

تاریخ علوم پزشکی

فیریولوژی پزشکی

میکروب‌شناسی

رشته های ارائه شده در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه شاهد

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

پرستاری سالمندی

پرستاری مراقبت‌های ویژه

اتاق عمل

پرستاری

رشته های ارائه شده در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

دندانپزشکی

دستیاری تخصصی

بیماری‌های دهان و فک و صورت و  پروتزهای دندانی

دندانپزشکی کودکان

 

پریودانتیکس

دندانپزشکی-اندودانتیکس

دندانپزشکی ارتودانتیکس

دندانپزشکی ترمیمی

رشته های ارائه شده در دانشکده علوم انسانی

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

روانشناسی (بالینی)

حقوق

علم اطلاعات ودانش‌شناسی

 علوم اجتماعی

علوم تربیتی

علوم سیاسی

فقه و حقوق اسلامی

کتابداری

مدیریت بازرگانی

مدیریت صنعتی

تربیت بدنی-تربیت بدنی و علوم ورزش

الهیات و معارف اسلامی

رشته های ارائه شده در دانشکده علوم کشاورزی

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

بیوتکنولوژی کشاورزی (ارشد)

مهندسی کشاورزی-اکولوژیک (اگرواکولوژی)

مهندسی کشاورزی -اصلاح نباتات (ارشد)

مهندسی کشاورزی -تکنولوژی بذر (ارشد)

مهندسی کشاورزی -علوم خاک 

مهندسی کشاورزی حشره‌شناسی (ارشد)

 

مهندسی کشاورزی علوم باغبانی-میوه کاری

مهندسی کشاورزی -زراعت (ارشد)

مهندسی کشاورزی حشره‌شناسی-اکولوژِی و کنترل بیولوژیک

مهندسی کشاورزی حشره‌شناسی-سم‌شناسی

مهندسی کشاورزی حشره‌شناسی-سیستماتیک حشرات

مهندسی کشاورزی حشره‌شناسی-کنه‌شناسی

 

رشته های ارائه شده در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شاهد

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

مهندسی برق

مهندسی برق- – کنترل

مهندسی برق-الکترونیک

مهندسی برق-قدرت

مهندسی برق-مخابرات

مهندسی پزشکی-بیوالکتریک

مهندسی عمران (عمران)

مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار)

رشته های ارائه شده در دانشکده علوم پایه

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

ریاضیات و کاربردها

علوم کامپیوتر

زیست‌شناسی سلولی و ملکولی (گرایش‌های ژنتیک و بیوتکنولوژی)

زیست جانوری

زیست عمومی

فیزیک حالت جامد

ریاضی محض

 

رشته های ارائه شده در دانشکده هنر

رشته های ارائه شده در دانشگاه شاهد در این دانشکده به شرح زیر می‌باشد. 

پژوهش هنر (P.H.D)

تاریخ تطبیقی وتحلیلی هنراسلام(P.H.D)

ارتباط تصویری (ارشد)

پژوهشی هنر (کارشناسی ارشد)

تصویرسازی (کارشناسی ارشد)

نقاشی (ارشد)

هنر اسلامی-نگارگری (ارشد)

کتابت و نگارگری 

مزایا تحصیل در دانشگاه شاهد

همان طور که گفته شد تمامی داوطلبان می بایست برای پذیرش در این دانشگاه بعد شرکت در هر یک از نوبت های کنکور سراسری ۱۴۰۳ و کسب تراز و رتبه متناسب با دانشگاه شاهد، در فرم انتخاب رشته ۱۵۰ تایی خود، کد رشته محل های دانشگاه شاهد را در اولویت های اول خود قرار دهند تا شانس دعوت به مصاحبه خود را افزایش دهند.

پذیرش در این دانشگاه از امتیازات خوبی برخوردار است. و تمامی داوطلبان پس از پذیرش نهایی در این دانشگاه می توانند از این امتیازات استفاده نمایند. در ادامه تمامی امتبازات و تسهیلات دانشگاه شاهد را قرار دادیم.

دانشگاه شاهد از دانشگاه های دولتی روزانه است بنابراین هزینه تحصیل ندارد و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه نیستند.

رشته های دانشگاه شاهد متنوع هستند و برای تمامی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی ارائه می شوند.

به كليه دانشجويان روزانه كارشناسی با اخذ هزینه خوابگاه دانشجويی وزارت علوم، خوابگاه مجردی واگذار مي شود.

به كليه دانشجويان شبانه، شاغل، ميهمان، بورسيه كارشناسي در صورت داشتن ظرفيت و امكانات و تاييديه كميته اسكان، با اخذ اجاره بهای مصوب خوابگاه دانشجويی و خوابگاه مجردی واگذار می شود.

سوالات متداول

  1. شرایط پذیرش در دانشگاه شاهد چیست؟

    شرایط ثبت نام و قبولی دانشگاه‌شاهد به طور کامل در متن مقاله آورده شده است. 

  2. برای تحصیل در دانشگاه شاهد باید شهریه پرداخت کرد؟

    دانشجویان نوبت شبانه دانشگاه‌شاهد باید شهریه تحصیل را پرداخت کنند اما تحصیل برای دانشجویان نوبت روزانه رایگان است. 

  3. آیا نرفتن به سربازی مانع از تحصیل در دانشگاه‌شاهد می شود؟

    بله یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌شاهد اتمام خدمت سربازی و یا داشتن کارت پایان خدمت است. 

    در صورتی که در خصوص مراحل، شرایط، زمان و … ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوالی دارید میتوانید در کمترین زمان ممکن با مشاوران آرکا در تماس باشید.

    کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

    مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

معرفی رشته پرستاری | بازار کار،مزایا، معایب، شرایط و…

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|تجربی، نکات مهم

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید