مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه ازاد 1403

از چند سال گذشته انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری با یکدیگر ادغام شده است. بنابراین داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود در زمان مشخص شده، در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت نمایند.

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی چهار رشته پر طرفدار در دانشگاه‌های سراسری و آزاد هستند. با وجود اینکه مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه انجام می‌گیرد، اما انتخاب رشته این چهار رشته برای تمامی دانشگاه‌ها به شکل مشترک انجام پذیر است. به عبارت دیگر متقاضیان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد، موظف هستند تا کدرشته مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج کنند. در این مقاله به بیان جزئیات زمان و نحوه انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به دلیل ادغام انتخاب رشته سراسری و دانشگاه آزاد در رشته پزشکی، داوطلبان متقاضی این رشته در دانشگاه آزاد از این پس باید همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور) کد رشته محل های این رشته در دانشگاه آزاد را نیز انتخاب کنندطبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، زمان انتشار کارنامه و انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ است. سال گذشته انتخاب رشته کنکور سراسری در مرداد برگزار شد. داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از جزئیات انتخاب رشته مطلع شوندتمامی داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورتی که در هر یک از نوبت های کنکور ۱۴۰۳ (اردیبهشت – تیر) ثبت نام و شرکت کنند، می بایست در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته و ثبت آن در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، تنها در ۴ رشته دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی و دامپزشکی با انتخاب رشته کنکور سراسری ادغام شده است. بنابراین داوطلبانی که قصد انتخاب سایر رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را دارند، می بایست زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

داوطلبان می توانند در بازه زمانی اعلام شده توسط این مرکز، بر اساس رتبه و تراز کسب کرده و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باشند، به سایت انتخاب رشته به نشانی azmoon.org مراجعه کنند

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

انتخاب سایر رشته های دانشگاه آزاد

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تنها انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی) از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. بدین ترتیب برای انتخاب سایر رشته های آزاد، می‌بایست در زمان انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کرد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی مطابق با دفترچه انتخاب رشته انجام شود.

حتما بخوانید: آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اهمیت و آینده شغلی نسبتا خوب رشته داروسازی و نیاز کشور به پزشکی باعث شده که این رشته به یکی از رشته های پر متقاضی تبدیل شود. علاوه بر دانشگاه آزاد، پردیس های خودگردان دانشگاه های داروسازی نیز شرایطی برای پذیرش دانشجو در این رشته فراهم کرده اند که باعث شده تعداد دانشجویان و ظرفیت پذیرش در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یابد. البته شایان ذکر است که شهریه پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه آزاد بیشتر است.

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به دو صورت ثابت و متغیر انجام می شود که شهریه ثابت برای هر دانشجوی ورودی جدید تعیین می شود و تا اتمام تحصیل در سنوات مجاز وی بدون تغییر باقی می ماند ولی میزان شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده و نوع آن (عملی یا نظری) متغیر است.

امکان افزایش شهریه ثابت برای ورودی های جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ وجود دارد و هر ساله بین ۱۰ الی ۱۵ درصد به مبلغ آن افزوده می شود. همچنین شهریه رشته داروسازی برای یک ترم در حدود ۱۵ الی ۱۹ میلیون می باشد.

همان طور که در مقاله فوق اشاره شد، پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه آزاد فقط از طریق ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد که با کنکور سراسری ادغام شده است، انجام می شود و اصلا چیزی به نام پذیرش بدون کنکور رشته داروسازی دانشگاه آزاد وجود ندارد.

داوطلبین می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کد رشته محل های داروسازی را از میان رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور انتخاب نموده و در سایت دانشگاه آزاد ثبت نمایند. بد نیست بدانید که معیار قبول شدن در رشته داروسازی دانشگاه آزاد، بر اساس تراز کل و رتبه کشوری است و بومی گزینی و سهمیه مناطق اصلا مطرح نیست.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

علاقمندان به انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری، انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد خود را نیز انجام دهند. با این حساب داوطلبان می بایست با توجه به اولویت های خود، کد رشته محل های مربوط به رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را نیز در فرم انتخاب رشته سراسری وارد نمایند.

مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ به نشانی sanjesh.org

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی و مطالعه دقیق آن استخراج رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی

اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه

 تکمیل فرم انتخاب رشته دریافت کد رهگیری

لیست دانشگاه های داروسازی آزاد ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی از طریق سایت سنجش و در فرم انتخاب رشته ۱۵۰ تایی انجام می شود. داوطلبان می بایست با بررسی واحد های ارائه شده نسبت به ثبت نام در موعد مقرر شده به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند. به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان با دانشگاه هایی که به این رشته را پذیرش می کنند، لیست دانشگاه های آزاد داروسازی سال گذشته را در ادامه مقاله قرار داده ایم.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

مشاوره انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از آنجایی که رشته پزشکی تنها در سه دوره روزانه، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد ارائه می شود بنابراین متقاضیان در وهله اول می بایست شهریه پزشکی پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد را بررسی داشته باشند تا بعد از قبولی در این دانشگاه و دوره دچار مشکل مالی نشوند.

بنابراین داوطلبان در گام اول باید به سهمیه، رتبه در سهمیه و از همه مهم تر وضعیت تراز دقت کنند و بر اساس آن شانس قبولی را بسنجند و انتخاب رشته خود را انجام دهند. البته در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳، فرم انتخاب رشته کنکور قرار داده شده که داوطلبان می توانند این فرم را دانلود و انتخاب رشته خود را در این فرم وارد و بعد از اولویت بندی، وارد فرم اینترنتی انتخاب رشته داخل سایت سازمان سنجش کنند

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود پاسخنامه تشریحی کنکور سراسری ۱۴۰۲ _ تجربی ، انسانی ، ریاضی ، هنر و زبان

آرکا مشاوره

نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ | فرمول محاسبه، نکات مهم

آرکا مشاوره

پذیرش بدون کنکور دانش آموزان برتر و طلاب در دانشگاه فرهنگیان| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید