مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انتخاب رشته کنکور هنر۱۴۰۳|نکات مهم ،مراحل

انتخاب رشته هنر 1403

انتخاب رشته  کنکور هنر ازون دسته از رشته های شناور هستش که تو کنکور سراسری وجود داره به این معنی که سایر رشته های تجربی، ریاضی و انسانی هم می تونن تو این کنکور ثبت نام کنن و شانس خودشون برای قبولی تو این رشته امتحان کنن. برای همین داوطلبا می تونن در کنار منابع درسی گروه آزمایشی خودشون به مطالعه منابع کنکور هنر پرداخته و طبق یه برنامه ریزی صحیح با بهره گیری از کتاب های تستی درصد های لازم برای قبولی در این آزمون را بدست بیارن.

اما با وجود اینکه خیلی از متقاضیا هیچ اطلاعی از ثبت نام رشته  آزمون  هنر دارن و نمی دونن که چه جوری تو این کنکور قبول بشن تصمیم گرفتیم برای کمک به این دسته از داوطلبا توضیحاتی رو در مورنر ند کنکور هنر ۱۴۰۳ از قبیل اینکه چه اقداماتی رو برای قبولی در رشته محل های این آزمون انجام بدن و یا آزمون عملی برای پذیرش تو چه رشته هایی برگزار میشه ارائه بدیم.برای انتخاب رشته کنکور سراسری رشته هنر ۱۴۰۳ باید بعد از اعلام نتایج اولیه و منتشر شدن کارنامه‌ها، جهت ورود به دوره‌های غیر روزانه و روزانه دانشگاه سراسری از طریق سایت سنجش فرایند‌های لازمه انتخاب رشته را انجام دهید. جهت انتخاب رشته کنکور سراسری هنر حتما باید به دفترچه انتخاب رشته و سایر مشخصاتی که در ادامه ذکر کرده ایم، توجه داشته باشید تا اقدام به انتخاب کد رشته محل مورد علاقه خود و درج آن‌ها از سایت سنجش نمائید. در نوشتۀ امروز از سایت حرف آخر قصد داریم شما را با نحوه انجام این کار از طریق سایت انتخاب رشته کنکور سراسری هنر آشنا سازیم. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳

بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳، njesh.org قدفترچه انتخاب رشته بر روی سایت ثبت نام و انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به آدرس saرار می گیرد. داوطلبان هنر که در هر یک از کارنامه های اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست در زمان مشخص شده که طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری این زمان در نیمه دوم مرداد ماه مشخص شده است نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته بر اساس توجه به توضیحات کارنامه، نمرات خام و نمرات آزمون اختصاصی کنکور هنر خود اقدام کنند.

رتبه قبولی کنکور هنر ۱۴۰۳

در ادامه به صورت مختصر به بیان جزئیات و ظرفیت و رتبه قبولی کنکور ۱۴۰۳ برای انتخاب رشته کنکور سراسری رشته هنر پرداخته ایم:

دوره

اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی

نوبت دوم (شبانه)

۶۵۷۴

روزانه

۶۵۷۴

دانشگاه فرهنگیان(ویژه داوطلبین آزاد)

۴۲۰

موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی

۱۲۹۲۹۶

سهمیه مناطق محروم، زلزله زده و سایر مصوبات

۱۵۳

جمع کل

۱۶۴۵۲۲

نحوه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ مرحله ای سرنوشت ساز برای داوطلبان می باشد که باید بر اساس رتبه و تراز (نمرات خام و نمرات آزمون اختصاصی) داوطلب و سایر فاکتور های تاثیرگذار صورت گیرد. در زیر بخشی از کارنامه سال گذشته که به بررسی دوره های مجاز به انتخاب رشته پرداخته است قرار داده شده است. داوطلبان باید با بررسی این جدول، فرایند انتخاب رشته خود را به درستی انجام دهند.

 

داوطلبان کنکور هنر ۱۴۰۳ در پس از اطلاع از نحوه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ می بایست فاکتور های زیر را در نظر داشته باشند:علاقه

توجه به نمره کل، رتبه و مقایسه آن با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده

ظرفیت رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

کیفیت دانشگاه

مسافت تا محل سکونت و شهریه دوره های غیر روزانه حتما مورد بررسی قرار گیرد.

اطلاع از بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظر

استعداد و توانایی ورود به رشته گرایش انتخابی

انتخاب رشته کنکور هنر 1403

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان می توانند قبل از ورود به سایت انتخاب رشته از فرم پیش نویسی در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ قرار داده شده است استفاده نمایند. فرم پیش نویس انتخاب رشته از پنج ستون نام ردیف، کد رشته محل، نام رشته/گرایش، نام دانشگاه یا موسسه محل قبولی تشکیل شده است.

پس از تایید نهایی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و در فرم اینترنتی مربوطه ثبت نمایند. در پایان یک کد رهگیری ۱۶ رقمی به داوطلب داده می شود که تا زمانی که کد رهگیری ۱۶ رقمی را دریافت نکرده اند انتخاب رشته شما تکمیل نشده است.

انتخاب رشته دانشگاه ازاد گروه هنر

جهت آشنایی با رشته محل‌های دانشگاه آزاد کنکور هنر باید داوطلبین متقاضی کنکور سراسری به سایت دانشگاه آزاد (azmoon.org) مراجعه کنند و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد را مطالعه نمایند تا بر اساس علاقه ، اعتبار واحد دانشگاهی و… از بین رشته‌های مورد علاقه خود اولویت بندی صحیح را انجام دهند. در نظر داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد گروه هنر باید بر اساس رتبه و ترازی که کسب کرده اید انجام شود و در نهایت در صورت مجاز بودن خواهید توانست اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه ازاد گروه هنر نمائید.

نرم افزار انتخاب رشته هنر

بسیاری از داوطلبین برای تخمین انتخاب رشته هنر از نرم افزار‌های انتخاب رشته کنکور سراسری رشته هنر کمک می‌گیرند که استفاده از این نرم افزار‌ها اصلا اصولی و صحیح نیست. با توجه به اینکه داده نرم افزار انتخاب رشته هنر و سایر رشته‌ها صحیح نخواهد بود، شما تنها از این نرم افزار به دید یک مشاور نگاه کنید و اطلاعات لازمه را از طریق آن کسب کنید. برای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر حتما از مشاوران با تجربه و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا با توجه به علایق و اولویت‌های شما، بهترین رشته‌ها را به شما معرفی کنند.

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳

پس از آن‌که نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد، دفترچه انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شده و متقاضیان این رشته که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته کنکور هنر شده‌اند، می‌توانند در بازۀ تعیین شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری هنر به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در ادامه مراحل انجام انتخاب رشته هنر را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

حتما بخوانبد:پردرآمد ترین رشته های هنر ۱۴۰۳| نکات طلایی ومهم

نحوه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

برای آن‌که بتوانید فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری رشته هنر را در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری هنر با موفقیت به انجام رسانید، لازم است ابتدا اولویت‌بندی‌های خود را تعیین کرده و از انتخاب‌های خود اطمینان حاصل کنید. پس از آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد سایت انتخاب رشته کنکور سراسری هنر به نشانی sanjesh.org شوید.
  • سپس در سمت راست صفحه پیش روی خود گزینۀ «سراسری» را انتخاب کنید.
  • اکنون باید روی عبارت «انتخاب رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳» کلیک کنید.
  • پس از آن‌که با موفقیت به سیستم جامع آزمون‌های سراسری وارد شدید لازم است مشخصات هویتی خود را وارد کرده و روی گزینه «ورود» کلیک کنید.
  • در صفحه پیش روی خود گزینه «انتخاب رشته» را انتخاب کنید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی گزینه «ورود» را کلیک کنید.

پس از پشت سر گذاشتن این مراحل شما وارد صفحهٔ مربوط به فرم انتخاب رشته می‌شوید و باید کد رشته محل‌های مورد نظر خود را به دقت وارد نمایید. فراموش نکنید که کوچک‌ترین اشتباهی در این مرحله می‌تواند سرنوشت و آیندۀ تحصیلی شما را دگرگون سازد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم چند بار انتخاب‌های خود را با دقت و تمرکز بالا مرور کنید. در نهایت گزینۀ تأیید نهایی را بزنید و کد پیگیری ارائه‌شده را نزد خود نگه دارید.

 

جان کلام

در نوشتۀ امروز از م شما را به کنار نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری رشته هنر آشنا ساخته و نحوه انجام این کار را در سایت انتخاب رشته کنکور وسسکوری حرف آخرسراسری هنر در اختیارتان قرار دادیم. موسسۀ حرف آخر در راستای ارائه پکیج‌های آموزشی، به صورت ماهانه، سالانه، روزانه و هفتگی و ساعتی نیز به صورت رایگان و پولی مشاوره حرفه ای را در اختیار داوطلبین قرار می‌دهد. اگر قصد انتخاب رشته کنکور سراسری هنر یا انتخاب رشته دانشگاه ازاد گروه هنر را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تنها یکبار با مشاوران موسسه حرف آخر ارتباط بر قرار کنید تا از اطلاعات و تجربه مشاوران مجموعه استفاده نمائید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ | بهمن ماه، دفترچه ثبت نام و…

آرکا مشاوره

ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۴| شرایط و نکات مهم

آرکا مشاوره

معرفی رشته پرستاری | بازار کار،مزایا، معایب، شرایط و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید