مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

انصراف از دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳|هزینه شرایط

دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه فرهنگیان را دارند، می بایست حداقل ۲ ترم تحصیلی را گذرانده و از نحوه ترک تحصیل دانشگاه فرهنگیان مطلع باشند. هزینه ای که به عنوان جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می شود بر اساس سیاست های آن دانشگاه متغیر می باشد.

موضوعی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌ گیرد، شرایط کلی انصراف از دانشگاه فرهنگیان می‌ باشد. عوامل مختلفی باعث می‌ شود که دانشجویان این دانشگاه‌ ها تصمیم به انصراف بگیرند. موضوع مهمی که وجود دارد این است که دانشجویان باید با تمامی شرایط و قوانین تعیین شده توسط دانشگاه خود در جهت انصراف از دانشگاه آشنایی داشته و طبق اصول از پیش تعیین شده اقدام کنند.

هر یک از دانشجویان در صورت تمایل به انصراف از دانشگاه تربیت معلم، باید هزینه‌ ای مشخص را به عنوان جریمه پرداخت کنند که این هزینه با توجه به قوانین و سیاست‌ های هر یک از دانشگاه‌ ها متغیر است. در این مقاله قصد داریم در ابتدا شرایط و نحوه انصراف از دانشگاه فرهنگیان را توضیح داده و سپس به بررسی هزینه ترک تحصیل از این دانشگاه بپردازیم

شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان

در صورتی که دانشجویان تصمیم به انصراف از دانشگاه  می گیرند باید شرایط لازم را رعایت کنند. شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می باشد:

🔶 دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند حتما باید یکسال از تحصیلشان گذشته باشد. در صورتی که دانشجویان دو ترم ابتدایی تحصیل خود را گذرانده باشند می توانند برای انصراف اقدام نمایند.

🔶 در صورتی دانشجویان می توانند  اقدام به انصراف نمایند که  تمامی نمرات آنها در سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به ثبت رسیده باشد. پس از ثبت نمرات در سامانه گاستان دانشجو می تواند برای انصراف اقدام کند.

🔶 در صورتی که دانشجویان بعد از گذشت یکسال (۲ نیمسال تحصیلی) از تحصیل خود انصراف بدهند مجاز به شرکت در کنکور و ادامه تحصیل در دانشگاه های روزانه خواهند بود. اما دانشجویانی که پیش از یکسال انصراف دهند امکان پذیرش در دانشگاه روزانه را نخواهند داشت.

🔶 در صورت شرکت در کنکور سراسری دانشجویان باید تا پیش از شروع نیمسال تحصیلی انصراف از تحصیل خود تکیمل و نهایی کرده باشند.

نحوه انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان پس از تصمیم برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان باید اقدامات اولیه برای ثبت در خواست خود را انجام دهند. از لازمه شروع این مراحل آشنایی به مراحل انصراف است. 

❌❌ مراحل انصراف از دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می باشد.

✅ در ابتدا دانشجو با مراجعه حضوری به کارشناس آموزش می تواند فرم انصراف از تحصیل را دریافت نماید همچنین این فرم به در سامانه گلستان دانشجویان نیز قرار گرفته شده تا بتواند به صورت اینترنتی آن را دریافت نمایند.

✅دانشجو باید فرم انصراف را تکمیل نماید این فرم یکی از اصلی ترین مراحل انصراف بوده و نباید اطلاعات غلط در این فرم وارد شود. پس از تکمیل فرم انصراف آن را  به مسئول آموزش رشته تحویل دهد.

✅در این فرآیند مسئول آموزش هیچ اقدامی برای ثبت درخواست دانشجویان انجام نخواهد داد زیرا احتمال اینکه دانشجو از تصمیم خود منصرف گردد وجود دارد. در این یک ماه به دانشجو فرصت داده می شود که مجددا برای تصمیم خود فکر کند. پس از گذشته یکماه در صورتی که دانشجو از تصمیم خود باز نگردد مسئول آموزش اقدام به ثبت درخواست انصراف می کند.

✅پس از ثبت درخواست انصراف، دانشجو ملزم به پرداخت هزینه انصراف خواهد بود. این هزینه به منظور جریمه از تمامی دانشجویان گرفته می شود و در صورت پرداخت این هزینه انصراف دانشجو نهایی می شود.

✅پس از پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان گواهی انصراف برای دانشجو صادر می گردد که به منزله انصراف قطعی خواهد بود. دانشجویان پس از دریافت گواهی انصراف از تحصیل می توانند برای دیگر دانشگاه های کشور اقدام نمایند.

نحوه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

نحوه انصراف از دانشگاه فرهنگیان موضوع مهم دیگری است که باید تحت بررسی قرار گیرد. در واقع برای هر یک از دانشجویان و متقاضیان انصراف از دانشگاه فرهنگیان واجب است که با مراحل انصراف از دانشگاه آشنایی پیدا کرده تا در صورت تمایل به شرکت دوباره در کنکور سراسری و تحصیل در رشته مورد نظر خود، امور مربوط به انصراف از دانشگاه را سریع‌ تر پشت سر بگذارند.

هر یک از دانشجویان برای انصراف از دانشگاه تربیت معلم در ابتدا باید جهت دریافت فرم درخواست انصراف اقدام کنند. دانشجویان می‌ توانند این فرم را به شکل حضوری و از دفتر آموزش دانشگاه خود دریافت کنند؛ البته این فرم در سایت دانشگاه نیز بارگذاری شده و دانشجویان می‌ توانند جهت دریافت این فرم به شکل آنلاین نیز اقدام کنند.

هر یک از دانشجویان بعد از دریافت و تکمیل فرم مورد نظر با دقت کامل، باید آن را به مسئول آموزش مربوطه تحویل دهند. مسئولان آموزشی تا یک ماه هیچ اقدامی در رابطه درخواست دانشجو برای انصراف انجام نمی‌ دهند و در واقع به دانشجویان این فرصت را می‌ دهند تا در طی این یک ماه درباره درخواست خود درست فکر کرده و در نهایت با اطمینان بیشتری برای انصراف از دانشگاه تصمیم گیرند.

پس از گذشت این یک ماه و در صورتی که دانشجو هیچ اقدامی برای لغو درخواست خود انجام نداده باشد، درخواست او برای انصراف ثبت نهایی خواهد شد و دانشجو ملزم به پرداخت هزینه‌ های مربوط به جریمه انصراف از دانشگاه خواهد بود. باید اشاره کرد که نهایی شدن درخواست دانشجویان برای انصراف از دانشگاه خود، بستگی به پرداخت کامل هزینه‌ انصراف از دانشگاه دارد و تا زمانی که این هزینه را نپردازید، هیچ پیگیری در رابطه با درخواست انصراف شما انجام نمی‌ شود.

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند انصراف دانشجویان است. اکثر داوطلبان برای انصراف از دانشگاه از شرایط پرداخت هزینه انصراف اطلاعی ندارند.

این هزینه به منظور جریمه برای دانشجویان در نظر گرفته می شود زیرا دانشجو ظرفیت دانشگاه را پر کرده و پیش از اتمام تحصیل خود متقاضی انصراف می باشد. همچنین دانجشجویان در طول تحصیل خود از امکانی مانند:(حقوق، سابق کاری و….) استفاده نموده است.

هزینه ای که برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می شود با تصمیم مسئولان دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد. هزینه انصراف با توجه به مقطع و ترم تحصیلی داوطلب متفاوت است که این هزینه توسط مسئول آموزش بررسی و به دانشجو اطلاع داده می شود.

دانشجویان برای اطلاع از هزینه انصراف خود می توانند با مراجعه به مسئول آموزش از مقدار دقیق آن مطلع گردند زیرا هزینه ی ثابتی برای انصراف در نظر گرفته نشده و این هزینه با توجه به شرایط هر داوطلب متفاوت خواهد بود.

همچنین دانشجویان دانشگاه های واحد پردیس خودگردان برای انصراف هزینه ی بیشتری باید بپردازند و این هزینه می تواند برای شهریه ثابت ترم های باقی مانده دانشجو باشد. میزان جریمه انصراف از دانشگاه با توجه به قوانین و آیین نامه دانشگاه تعیین می گردد.

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان

ارائه مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه، از مراحل مهم دیگر انصراف از دانشگاه می‌ باشد. از مهم‌ ترین مدارکی که دانشجویان برای انصراف خود نیاز دارند، فرم درخواست انصراف است که باید به طور کاملا دقیق تکمیل شده و به مسئول آموزش دانشگاه تحویل داده شود.

این فرم که پس از گذشت یک ماه مورد بررسی قرار گرفته و رسیدگی‌ های لازم در قبال آن انجام می‌ شود، مهم‌ ترین مدرکی است که برای انصراف نیاز دارید و در صورتی که اشتباهی در فرم درخواست شما وجود داشته باشد، هیچ اقدامی در رابطه با این درخواست صورت نخواهد گرفت.

پس از گذشت مدت زمان تعیین شده برای لغو درخواست انصراف توسط دانشجو و در صورتی که هیچ اقدامی در این باره انجام نشود، درخواست به ثبت نهایی می‌ رسد و دانشجو باید ادامه مراحل انصراف خود را به شکل حضوری دنبال کند. در هنگام مراجعه حضوری به آموزش دانشگاه برای به پایان رساندن پروسه انصراف، مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه و کارت دانشجویی به همراه یک نسخه کپی از تمامی این مدارک نیاز است.

 

سوالات متداول

 

۱- ✔️ شرایط انصراف از تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

✔️ لیست کامل شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان در متن مقاله موجود است که از جمله آن تحصیل در دو ترم نخست این دانشگاه می باشد.

 

۲- ✔️ هزینه ای که بابت جریمه انصراف از تحصیل فرهنگیان از دانشجویان دریافت می شود چقدر است ؟

✔️ جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان با توجه به تعداد واحدها و ترم تحصیلی از دانشجویی به دانشجوی دیگر متفاوت است که در متن مقاله ذکر شده است.

 

۳- ✔️ مدارک لازم برای درخواست انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

✔️ برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان می بایست فرم انصراف را تکمیل کرده و سایر مراحل را به طور حضوری از طریق آموزش دانشگاه انجام دهید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد/ رتبه قبولی ۱۴۰۲ و …

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور هنر ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

تراز کنکور سراسری | تفاوت تراز و رتبه

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید