مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳| آدرس ،نکات مهم

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور اردیبهشت 1403

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۳ از مهم‌ترین اطلاعاتی است که داوطلبان باید از آن آگاه باشند. سازمان سنجش هر ساله کنکور سراسری را در تمامی زیر گروه‌ها برای داوطلبان برگزار می‌کند. متقاضیان شرکت در کنکور سراسری بایستی پیش از برگزاری‌آزمون، در تاریخ‌های اعلام شده کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. داوطلبان باید به دقت مندرجات آن را بررسی کنند تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود مشکل و تناقض در اطلاعات یکی از راه‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ مراجعه داوطلب به باجه رفع نقص کنکور ۱۴۰۳ می‌باشد

موارد رفع نقص اطلاعات کارت ورود به جلسه در باجه های رفع نقص کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان موظفند بعد از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری اطلاعات مندرج در آن را به دقت بررسی کرده و در صورت وجود مغایرت، برای اصلاح و رفع آن اقدام نمایند. در صورت مغایرت اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه با مشخصات داوطلب، از حضور وی در جلسه امتحان ممانعت به عمل خواهد آمد.

هر چند بیش تر این اطلاعات به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش قابل ویرایش می باشد، اما در خصوص اصلاح برخی بندهای مندرج در کارت آزمون مراجعه به باجه رفع نقص تنها راه حل ممکن است. داوطلبان می توانند موارد قید شده بر روی کارت ورود به جلسه را در تصویر زیر مشاهده نمایند.

 

هر چند بیش تر این اطلاعات به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش قابل ویرایش می باشد، اما در خصوص اصلاح برخی بندهای مندرج در کارت آزمون مراجعه به باجه رفع نقص تنها راه حل ممکن است.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

زمان مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرکت کنندگان پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ در صورت مشاهده هرگونه ایرادی، می توانند در موعد مقرر نسبت به ویرایش آن ها اقدام نمایند. داوطلبان از زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تا برگزاری آزمون فرصت ویرایش به صورت اینترنتی را دارند ولی می بایست بدانند که ویرایش اطلاعات در باجه های رفع نقص دارای زمان محدود می باشد.

آزمون نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می شود و کارت ورود به جلسه معمولا دو الی ۳ روز قبل از زمان برگزاری آزمون از سایت سازمان سنجش قابل دریافت می باشد و در همین زمان آدرس باجه های رفع نقص و ساعات مراجعه به آن ها نیز از طریق سایت مذکور منتشر می شود.

ادرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور اردیبهشت 1403

آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

افرادی که قصد مراجعه به باجه های رفع نقص را دارند، پس از صدور و دریافت کارت ورود به جلسه می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی الکترونیکی sanjesh.org مراجعه کرده و لیست آدرس باجه های رفع نقص در سراسر کشور را مشاهده نمایند. پس از انتخاب نزدیک ترین شبعه می بایست هرچه سریع تر با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به این باجه مراجعه کنند. (با توجه به اینکه لیست باجه های رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است، لینک زیر در زمان انتشار این آدرس ها فعال خواهد شد)

عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری

داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری ۵ درصد و ۲۵ درصدی هستند اما در زمان ثبت نام آزمون سراسری این سهمیه را اعمال نکرده اند، این فرصت را دارند که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور، به باجه رفع نقص کنکور ۱۴۰۳ مراجعه و پیگیری های لازم را برای بهره مندی از سهمیه خود انجام دهند.

داوطلبانی که سهمیه ایثارگری آن ها در کارت ورود به جلسه کنکور اعمال نشده در سایت سازمان اطلاعات خود را ویرایش کنند تا سهمیه آن ها اعمال شود. چنانچه داوطلبی در تاریخ مشخص شده نسبت به تصحیح سهمیه خود اقدام نکند، فقط سهمیه مناطق برایش لحاظ خواهد شد.

حتما بخوانید:انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

باجه رفع نقص سازمان سنجش ۱۴۰۳ | مشکلات عکس

داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه خود مشکلاتی همچون فاقد عکس بودن، واضح نبودن و کیفیت پایین عکس، نداشتن مهر بر روی عکس، درج عكسی غیر از عكس داوطلب و … وجود دارد، می‌بایست ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، ۲ قطعه عکس ۴*۳ خود را نیز تهیه و به باجه رفع نقص سازمان سنجش ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم اعمال اصلاحات در عکس اشتباه کارت ورود به جلسه، از حضور داوطلب در حوزه امتحانی ممانعت می‌شود. همچنین عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد.

موارد مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش برای کنکور ۱۴۰۳

تا این جای کار متوجه شدید که سازمان سنجش دو راه اساسی برای ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلیه داوطلبان کنکور سراسری در نظر گرفته است. یکی مراجعه به باجه های رفع نقص و دیگری از طریق خود سایت این سازمان است. اما حتما می خواهید بدانید امکان تصحیح چه اطلاعاتی از طریق سایت سنجش وجود داشته و برای ویرایش چه مواردی باید به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه شود. در این رابطه باید بگوییم که اکثر اطلاعات موجود روی این کارت از طریق همان سایت سنجش قابل رفع شدن هستند. اما چند مورد خاص را نمی توان در این سامانه ویرایش کرد و برای تصحیح آن ها حتما باید به ادرس باجه رفع نقص سازمان کارت سنجش کنکور ۱۴۰۳ مراجعه نمایید. در ادامه، مهم ترین اطلاعات کارت ورود به جلسه را که امکان ویرایش آن ها در سایت سنجش وجود نداشته و برای اصلاح شان باید به باجه های رفع نقص مراجعه کنید، آورده ایم. این موارد به شرح ذیل می باشند:

  •  برخی اطلاعات موجود بر روی کارت ورود به جلسه از جمله دین، جنسیت، زبان خارجی، معلولیت، نظام آموزشی و بهیار؛ در صورتی که پس از مشاهده کارت ورود به جلسه خود متوجه مغایرت در هر یک از این اطلاعات شدید، لازم است هر چه سریع تر به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ مراجعه کرده و نسبت به ویرایش آن ها اقدام نمایید.
  •  اشتباه یا مناسب نبودن تصویر داوطلب؛ یکی از مهم ترین اطلاعات موجود بر روی کارت ورود به جلسه، عکس داوطلبان است که در هنگام وارد شدن به محل آزمون مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که این عکس واضح نباشد، مهر نداشته باشد، تصویر اشتباهی در این بخش قرار گرفته یا اصلی تصویری درج نشده باشد،‌ باید جهت رفع مشکل به باجه های رفع نقص مراجعه کنید. زیرا امکان ویرایش تصویر در سامانه رفع نقص سازمان سنجش و به صورت اینترنتی وجود ندارد.
  •  رد درخواست معلولیت؛ در برخی موارد داوطلبان در هنگام ثبت نام، نوع خاصی از معلولیت را علامت گذاری می کنند. اما ممکن است بعد از دریافت استعلام از سازمان بهزیستی، معلولیت شان تایید نشود. در این گونه موارد، داوطلب باید با همراه داشتن گواهی معلولیت و کارت شناسایی معتبر اعم از کارت ملی یا شناسنامه عکس دار، به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نماید.
حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم
  •  ثبت نام در کنکور سراسری؛ از دیگر خدمات مهم باجه رفع نقص سازمان سنجش می توان به ثبت نام در آزمون سراسری اشاره نمود. داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور داشته و تا این لحظه نام نویسی شان را انجام نداده اند، با مراجعه به سامانه رفع نقص می توانند در این آزمون ثبت نام کنند

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

 

 

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته رادیولوژی یا پرتوشناسی $ درآمد، بازار کار، مزایا، شرایط و …

آرکا مشاوره

کارنامه دبیری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲- تمام مناطق

آرکا مشاوره

۰ تا ۱۰۰ انصراف از دانشگاه دولتی و کنکور مجدد ۱۴۰۳ | شرایط، هزینه و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید