مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

بحث گروهی در مصاحبه استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی، نکات مهم

بحث گروهی

بحث گروهی در مصاحبه استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ با هدف ارزیابی کامل متقاضیان برگزار میشود و در آن از افراد خواسته می شود تا در بحثی شرکت کرده و به نقد نظرات بپردازند.

بحث گروهی در واقع به یک صحبت هدف دار بین چند نفر گفته می شود که افراد در این صحبت باید به خوبی با نظرات متضاد کنار آمده و نقدهای درست و مناسبی را ارائه دهند. افراد در واقع باید بدون هیچ گونه دعوا و ایجاد مسئله و پرخاشگری نظر خود را بیان کرده و سپس با به چالش کشیدن مخاطبان از طریق روش های صحیح مانند نقد نظر یک فرد دیگر برای اثبات نظر خود تلاش نمایند.

 بحث گروهی در مصاحبه آموزگاری با هدف ارزیابی کامل متقاضیان برگزار شده و در جهت سنجش هر چه بیشتر معلم های آینده انجام می شود. متقاضیان در بحث گروهی ارزیابی تکمیلی با چند متقاضی استخدام در آموزش و پرورش مشغول بحث شده و لازم است شایستگی خود را در مدیریت و کنترل بحث ثابت نمایند.

لازم به ذکر است که برای کسب قبولی در مرحله بحث گروهی افراد باید ابتدا با نحوه اجرا آشنا شده و سپس نمونه روش تدریس را بررسی کرده و مشاهده نمایند تا آمادگی کامل را برای شرکت در بحث به دست آورند. برخورداری از اعتماد به نفس، حفظ آرامش و بیان نظرات و عقاید در کمال احترام می تواند منجر به نتیجه مطلوب و استخدام در آموزش و پرورش شود.

تغییرات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

علاوه بر تغییرات در مواد این آزمون پرطرفدار و نحوه برگزاری آن در سال جاری، روند اجرا و محتویات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز دستخوش تغییراتی شده است. با توجه به این که تعداد داوطلبان دعوت شده به مصاحبه، معمولا دو الی سه برابر ظرفیت پذیرش نهایی می باشد، هدف از اصلاحیه های منتشر شده از سوی اموزش و پرورش بهبود کیفت مصاحبه و رعایت انصاف در ارزیابی شرکت کنندگان است. ۵ تغییر مهم اموز و پرورش به شرح زیر می باشد:

عدالت محوری

ضریب تاثیر

شفافیت

تیم ارزیابان

حداقل امتیاز مصاحبه

در ادامه به شرح و تفسیر هر یک از این تغییرات می پردازیم.

عدالت محوری

در سال های گذشته مصاحبه استخدام آموزش و پرورش توسط یک تیم سه الی چهار نفره برگزار می شد در حالی که با توجه به تغییر ضریب و رعایت عدل و انصاف در مصاحبه، امسال با سه تیم دو نفره از افراد اموزش دیده توسط سازمان اداری و استخدامی، این جلسه برگزار خواهد شد.

 هر تیم به بررسی یکی از مهارت های داوطلب اعم از تسلط بر دانش یاددهی – یادگیری، تسلط بر دانش تخصصیر – موضوعی و تسلط بر برنامه درسی و تربیتی مورد نیاز دوره ابتدایی بپردازند.

ضریب تاثیر

مصاحبه، سهم بسزایی در پذیرفته شدن یا نپذیرفته شدن متقاضیان دارد، درصوتی که شما به طور کامل خود را برای مصاحبه آماده کرده باشید، نیمه بیشتر راه را طی کرده و در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت. در سال جاری ضریب تاثیر آزمون کتبی و ارزشیابی تکمیلی نیز دچار تغییرات اساسی شد که با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش، سهم نتیجه امتحان کتبی ۴۰ درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن ۶۰ درصد، کل آزمون را شامل می شود این در حالی است که سال گذشته سهم ازمون کتبی ۳۰ درصد و ارزیابی ۷۰ درصد بود.

شفافیت در اجرای مصاحبه

هر ساله سوال تعداد زیادی از داوطلبان منابع ناشناخته مصاحبه و موضوعات مختلف آن بود که بنابر تصمیم وزارت اموزش و پرورش کشور امسال منابع موجود در مصاحبه به طور کامل شفاف سازی شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به موارد گفته شده در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، از آن مطلع گردند. با توجه به اهمیت بالای منابع آزمون، این موضوع در افزایش کیفیت مصاحبه و رقابت منطقی تر، بسیار موثر واقع خواهد شد.

تیم ارزیابان

تمامی تغییرات فوق، در حالی اثر بخشی خود را القا می کند که به دست افراد ماهر انجام شود به همین منظور وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، تیمی قوی متشکل افرد آموزش دیده توسط اساتید برای ارزیابی در نظر گرفته است. داوطلبان برای کسب حداقل نمره باید با مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش، از سد سه تیم دو نفره از افراد حاذق برآیند. تیم ارزیابی با درج نمره هایی به متقاضیان و جمع تمامی نمرات، وضعیت قبولی داوطلب را مشخص کرده و پس از انجام مصاحبه توسط سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به ایشان اعلام می کنند.

حداقل امتیاز مصاحبه

در ازمون استخدامی اموزش و پرورش ۱۴۰۲ کسب حداقل نمره ۴۷۰ از کل نمره که ۱۰۰۰ است، لازم و ضروری است. درصورتی که دو داوطلب نمره یکسانی کسب کنند ملاک پذیرش، آزمون کتبی آنها بوده و داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره بیش تری را کسب کرده باشند، در اولویت قبولی قرار خواهند گرفت.

مراحل پذیرش استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

مراحل پذیرش آموزگار ابتدایی 1403

آزمون فراگیر

اولین مرحله در مسیر دستیابی به شغل آموزگار ابتدایی آزمون کتبی سراسری در کل کشور است. امسال این آزمون در تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و مواد مورد آزمون شامل بر سه حیطۀ عمومی، اختصاصی و تخصصی بود.

ارزیابی تکمیلی

 بر اساس نمره مکتسبه افراد در امتحان کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل جهت طی مراحل مربوط معرفی خواهند شد.

 مرحله اول

 اسناد و مدارک خود اظهار ی داوطلب در زمان ثبت نام و بررسی ویژگی های جسمانی و روانی، برابر ضوابط و مقررات مربوط و مفاد این دفترچه، بررسی و در صورت تایید به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهد شد.

 مرحله دوم

 صلاحیت و شایستگی های معلمی داوطلبانی که اسناد و مدارک خود اظهاری و ویژگی های جسمانی و روانی آنان، بررسی و مورد تایید قرار گرفته در مرحله ارزیابی تکمیلی طبق جدول دفترچه راهنما از طریق مراکز ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت و همزمان فرایند بررسی صلاحیت های عمومی توسط گزینش انجام خواهد شد.

فرایند ارزیابی تکمیلی

در ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش داوطلبین از طریق ادبیات جدید با استفاده از ابزارهایی از جمله مورد کاوی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و… توسط ارزیابان آموزش دیده در مراحل مختلف سنجیده خواهند شد. ادامه خلاصه ای از فرایند ارزیابی تکمیلی در چهار بخش ارائه شده است:

با توجه به اهمیت بخش ارائه تدریس در ارزیابی تکمیلی، توصیه می‌شود وسایل و تجهیزات مورد نیاز را در روز ارزیابی تکمیلی به همراه داشته باشید.

۱. بحث گروهی

فردی که در کانون ارزیابی تکمیلی حضور می‌یابد، ابتدا در جلسه معارفه شرکت می‌کند. در این مرحله مدیر کانون ارزیابی به تشریح جزئیات در خصوص فرایند کلی می‌پردازد و همچنین سوالات و ابهامات پیش آمده را پاسخ می‌دهد. معمولا این جلسه حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

 پس از پایان فرایند ذکر شده، برنامه اختصاصی برای زمانبندی هر داوطلب (صبح تا عصر) تنظیم می‌شود که شامل زمان تمرین، استراحت و مطالعه می‌باشد. هر داوطلب در چهار برنامه شرکت می‌کند که امکان تفاوت در برنامه با توجه به چینش زمانبندی وجود خواهد داشت.

 در این بخش به هر فرد یک سناریو تحویل داده می‌شود مدت زمان سناریو یک ساعت خواهد بود. سپس در جلسه گروهی ۴ الی ۶ نفره، بحث و بررسی سناریو بین افراد صورت می پذیرد و همچنین نکات مهم نیز یادداشت خواهد شد.

 در پایان این بخش داوطلبان به بحث گروهی در پیرامون سناریوی داده شده وارد شده و مدت زمان ۴۵ دقیقه ای خواهند داشت.

۲. جلسه مصاحبه

 پس از فاصله و زمان کوتاه اختصاص داده شده به استراحت، داوطلبان وارد جلسه مصاحبه خواهند شد که بطور معمول حداکثر ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد. در جلسه مصاحبه پرسش و پاسخ از داوطلب آغاز می‌شود.

نکته: سوالات جلسه مصاحبه از پیش تعیین شده است.

۳. جلسه ایفای نقش

در جلسه ایفای نقش، داوطلب با اولیای دانش آموز جلسه ای خواهد داشت که حدودا ۲۰ یا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در این جلسه ارزیاب حضور خواهد داشت و تمامی مکالمات را ثبت نموده و پس از مطالعه و نکته برداری وارد مرحله بعدی می‌شود.

 توجه: در این ارزیابی، فرد پذیرفته شده با بازیگری روبرو خواهد شد که از قبل بر روی سناریو تسط دارد.

۴. ارائه تحلیلی درس (تدریس)

 مرحله تدریس (نهایی)، ارزیابی تدریس فرد است. در این بخش یک سناریوی تدریس در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که ۶۰ دقیقه تایم مطالعه و آماده سازی دارد تا آن را ارائه دهد. سپس وارد جلسه تدریس می‌شود.

 در این لحظه داوطلب در زیر نظر ارزیاب شروع به تدریس خواهد کرد. تدریس معمولا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید و نکات مهم توسط ارزیاب یادداشت و جلسه پایان می‌پذیرد.

 نکته: زمان ارزیابی تکمیلی برای هر فرد از ابتدای صبح آغاز شده و این فرایند با توجه به اینکه چندساعته است، یک روز کامل را به خود اختصاص می‌دهد.

گزینش

گزینـش داوطلبـان، همزمـان بـا شـروع ارزیابـی تکمیلـی آغـاز میشـود. نحـوۀ انجـام گزینـش را قانـون »گزینـش معلمـان و کارکنـان آمـوزش و پـرورش« تعییـن کـرده اسـت. بـه بندهایـی از ایـن قانـون توجـه کنیـد:
مـاده ۲ – ضوابـط عمومـی گزینـش اخالقـی، اعتقـادی و سیاسـی کارکنـان آمـوزش و پـرورش، و… عـلاوه بـر داشـتن شـرایط عمومـی اسـتخدام،)صالحیــت علمــی و توانائیجســمی و روانــی(، بــه قــرار ذیــل اســت:
۱- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران.
مباحث کلی و مقدماتی ارزیابی تکمیلی ۱۱
۲- التزام عملی به احکام اسالم.
۳- اعتقاد و التزام به والیت فقیه، نظام جمهوری اسالمی و قانونی اساسی.
۴- عدم اشتهار به فساد اخالقی و تجاهر به فسق.
۵- عـدم سـابقه وابسـتگی تشـکیالتی، هـواداری از احـزاب و سـازمانها و گروههائـی کـه غیـر قانونـی بـودن آنهـا از طـرف مقامـات صالحـه اعـام شـده و یـا میشـود مگـر آن کـه توبـه ایشـان احـراز شـود.
۶- عدم سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
۷- عدم اعتیاد به مواد مخدر.
مـاده ۱۶ – هیـأت مرکـزی موظـف اسـت حداکثـر ظـرف سـه مـاه از زمـان دریافـت مـدارک و امکانـات الزم از مراجـع مربـوط، امـور گزینشـی افـراد موضـوع اینقانـون را قبـل از ورود بـه انجـام رسـانده و نتایـج را اعـام نمایـد. در مـوارد عـدم تکمیـل ظرفیـت و حـوادث غیـر مترقبـه ایـن مـدت حداکثـر تـا دو مـاه بـا موافقـت هیـأت عالـی گزینـش قابـل تمدیـد اسـت.
مطابـق بـا مـادۀ ۱۶ ایـن قانـون، نتیجـۀ گزینـش بایـد حداکثـر ظـرف سـه مـاه اعـام شـود. در مـورد آزمـون اسـتخدامی سـال ،۱۴۰۲ در دفترچـه ذکـر شـده اسـت کـه نتیجـۀ اولیـه بـر اسـاس ایـن مـاده اعـام میشـود ولـی نتیجـۀ نهایـی قبـل از اتمـام دورۀ مهارتآمـوزی و صـدور حکـم اسـتخدامی اعـام خواهـد شـد.

مهارت آموزی

افــرادی کــه آزمــون فراگیــر مشــترک و ارزیابــی تکمیلــی و گزینــش اولیــه را بــا موفقیــت پشــت ســر بگذارنــد، وارد دورۀ مهارت آمــوزی یک ســاله خواهنـد شـد. ایـن دوره در دانشـگاه فرهنگیـان برگـزار میشـود و صـدور حکـم اسـتخدامی منـوط بـه کسـب موفقیـت در آن اسـت. از آنجـا کـه خواننـدۀ ایـن کتـاب در مرحلـۀ ارزیابـی تکمیلـی اسـت و دورۀ مهارت آمـوزی در حـال حاضـر بـرای ایشـان در اولویـت نیسـت،. پــس از توفیــق در ارزیابــی تکمیلــی، شــرایط و نحــوۀ اجــرای دورۀ مهارت آمــوزی را بــه دقــت بررســی نماییــد.
نکتـه ای کـه بایـد بدانیـد ایـن اسـت کـه مجمـوع نمـرات هـر دو آزمـون برابـر بـا ۱۰۰۰ اسـت. از ایـن مقـدار۴۰۰ نمـره متعلـق بـه آزمـون مشـترک فراگیـر و ۶۰۰ نمـره متعلـق بـه ارزیابـی تکمیلـی اسـت. داوطلبـان، بـرای پذیـرش نهایـی بایـد در مجمـوع حداقـل ۴۷۰ از ۱۰۰۰ نمـره را دریافـت کننـد.
بـا بررسـی نمـرات، متوجـه میشـوید کـه حداقـل نمـره بـرای هـر درس ۲۰ و حداکثـر نمـره نیـز ۶۴ اسـت. از سـوی دیگـر نـوع ابـزار در تمامـی شایسـتگی ها کانـون ارزیابـی اسـت، البتـه در دو مـورد یعنـی »بـاور و التـزام عملـی بـه ارزشهـای اسـامی، ملـی و انقالبـی و روحیـۀ جهـادی« و همینطـور »رعایـت آداب و اخـاق اسـامی و آراسـتگی پوشـش و ظاهـر بسیار مهم است.

امتیازات مصاحبه استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳

نمرات در حیطه ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش شامل سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی می باشد که نحوه امتیازدهی به هر حیطه بر اساس شایستگی های هر داوطلب و طبق نظر کمیته ارزیابی کننده در فرم های مربوطه ثبت می گردد. بنابراین داوطلبان برای کسب نمرات لازم باید با آمادگی لازم در جلسه ارزیابی شرکت نمایند. شایستگی های در حیطه عمومی به شرح جدول زیر می باشد که مجموع نمره ارزیابی ها ۲۰۰ نمره می باشد.

موارد ارزیابی حیطه عمومی مصاحبه استخدام آموزش پرورش ۱۴۰۳ 

شایستگی ها

محتوای ارزیابی

نمره در مصاحبه

باور و التزام عملی به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی و روحیه جهادی

معارف و اندیشه اسلامی و انقلابی و تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

۴۰

رعایت آداب و اخلاق اسلامی و آراستگی پوشش و ظاهر

شاخص رعایت اخلاق و آداب اسلامی، شئونات اجتماعی، حضور فعال در مراسم و مناسک مذهبی و آراستگی پوشش و ظاهر، متعهد بودن به جلوه های مطلوب اخلاقی همچون صداقت، صبوری، گذشت، محبت و عطوفت

۴۰

مهارت های ارتباطی

ابزارهای كانون ارزیابی

۲۰

سازگاری و انعطاف پذیری

ابزارهای كانون ارزیابی

۲۰

تفكر تحلیلی و حل مساله، خلاقیت

ابزارهای كانون ارزیابی

۲۰

مسئولیت پذیری

ابزارهای كانون ارزیابی

۲۰

نوآوری و تحول خواهی

ابزارهای كانون ارزیابی

۲۰

توانایی های عمومی ذهنی

كلامی، كمی و حل مسئله

۲۰

 

*در حیطه اختصاصی، شایستگی ها و ارزیابی مطابق جدول زیر صورت می گیرد که مجموع امتیاز این قسمت ۲۴۰ می باشد:

موارد ارزیابی حیطه اختصاصی مصاحبه استخدام اموزش پرورش ۱۴۰۲

شایستگی ها

محتوای ارزیابی

نمره در مصاحبه

مهارت های تدریس اثر بخش

شناخت تفاوت های فردی، شیوه های تدریس و خلق موقعیت های بدیع و خلاقانه و مدیریت كلاس

۶۴

مهارت های تربیت در ساحت های ششگانه

مهارت های تربیتی در ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی شناختی و هنری

۳۲

انگیزه حرفه معلمی

اشتیاق، علاقه و انگیزه به حرفه معلمی و برخورداری از نگرش غنی نسبت به تعلیم و تربیت و كاركردن با دانش آموزان

۲۰

كاربست فناوری های نوین آموزشی

آشنایی با تكنولوژی و نرم افزار های آموزشی

۳۲

كسب مقام در مسابقات و رویداد ها و جشنواره های معتبر استانی و ملی و جهانی

كسب مقام در مسابقات و رویداد های معتبر علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری

۲۶

سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تربیتی و فناوری های نوین

تدریس و فعالیت در مراكز آموزش عالی، گروه های جهادی ، مدارس، مهد های كودک، مراكز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیربط و بیمه

۲۶

گواهی معتبر مهارت ها و مرتبه های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری

۲۰

تقدیرنامه های مرتبط در سطوح مدیریتی میانی و عالی )امتیاز بر اساس سطوح كسب تقدیرنامه

۲۰

 

*در حیطه تخصصی، شایستگی ها و همچنین محتوای ارزیابی بیشتر در حوزه توانایی تدریس می باشدکه شامل ۱۶۰ نمره می باشد که جزییات بیشتر در جدول زیر بیان شده است:

موارد ارزیابی حیطه تخصصی مصاحبه استخدام آموزش پرورش ۱۴۰۳ 

شایستگی ها

محتوای ارزیابی

نمره در مصاحبه

تسلط بر برنامه درسی و تربیتی مورد نیاز دوره ابتدایی

توانایی نوآوری و ابتكار آموزشی و بازی وارسازی مفاهیم ریاضی، علوم اجتماعی و غیره

۳۰

توانایی قصه گویی، شعر خوانی، داستان خوانی و غیره

۲۶

زیبا نویسی، طراحی، كاردستی و نقاشی

۳۲

توانایی تلاوت قرآن و درک معانی آن

۳۴

توانایی اجرا و طراحی بازی، ورزش و سواد سلامت

۲۶

پژوهش های مرتبط با بهبود عملكرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمون

مستندات پژوهش های مرتبط با بهبود عملكرد معلم، تالیف و تدوین مقالات مرتبط با گروه آزمون

۱۲

*خاطر نشان می گردد که آزمون کتبی دارای ۴۰۰ و مصاحبه آموزش و پرورش ۱۴۰۳ ​ و ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ امتیاز دارد که داوطلبان باید در مجموع مصاحبه و آزمون کتبی، ۴۷۰ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن را کسب نمایند. همچنین در صورت برابری امتیاز مصاحبه داوطلبان در زمان مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش، نمره آزمون کتبی معیار قرار می گیرد. 

بسته آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش۱۴۰۳

با توجه به اینکه دعوت به مصاحبه ۳ برابری توسط سازمان سنجش انجام خواهد شود و ۲/۳ دعوت شدگانه به مصاحبه بایستی حذف شوند بسته ای تحت عنوان آمادگی مصاحبه استخدامی آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ توسط کارشناسان و مشاوران مرکز آرکا تهیه شده است که شامل تمامی موارد بالا از قبیل: تهیه مدارک، مهمترین مستندات قابل ارائه در روز مصاحبه،بررسی مدارک، نحوه پوشش، زبان بدن، آمادگی سوالات عمومی، روانشناسی، احکام، سیاسی، اجتماعی، مسائل روز، معاینات پزشکی، تحقیقات محلی، بحث گروهی، بازی گروهی، آموزش تدریس در روز مصاحبه، تجربیات داوطلبان سال های گذشته، نکات طلایی آمادگی مصاحبه، فرم های پزشکی و اعلام آمادگی مصاحبه، نمونه سناریو های لو رفته مصاحبه سال های گذشته و….. میباشد که داوطلبان گرامی میتوانند از طریق لینک زیر آن را تهیه نمایند. با تهیه فایل زیر، دیگر نیازی به هزینه های اضافی و …. نخواهید داشت.

حتما بخوانید: دانلود فایل آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ (کلیک نمایید)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

زمان مصاحبه استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۳| آمادگی مصاحبه، مشاوره، مشاغل کیفیت بخشی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| ثبت شرکت ها، علائم تجاری و اختراعات

آرکا مشاوره

دانلود منابع آزمون استخدامی دبیر زبان عربی ۱۴۰۳| آموزش و پرورش

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید