مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

بروزترین نرخ شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۲ کارشناسی _ ارشد _ دکتری

هزینه شهریه دانشگاه پیام نور 1402

نرخ شهریه در دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صورت تعیین شده و با توجه به سطح تحصیلات و نوع رشته تحصیلی متفاوت است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت که از زمان ورود دانشجو تا پایان مقطع تحصیلی بدون تغییر باقی می‌ماند، و شهریه متغیر که هر ساله با توجه به نرخ تورم و تعداد واحدهای انتخابی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. شهریه دانشگاه پیام نور به نسبت دانشگاه آزاد و دانشگاه پردیس خودگردان مناسب تر است به همین دلیل داوطلبان بسیاری تمایل دارند در این دانشگاه تحصیل کنند. اگر انتخاب شما هم برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه تان دانشگاه پیام نور است، تا انتهای این با ما همراه باشید تا از بروزترین شهریه های دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در کلیه مقاطع و تمام رشته ها اطلاع یابید.

شهریه دانشگاه پیام نور در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه دانشگاه پیام نور در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری متشکل از دو بخش شهریه ثابت پیام نور و شهریه متغیر پیام نور است که دانشجویان دو بار در سال باید پرداخت نمایند. میزان شهریه ثابت دانشگاه پیام نور از شهریه ثابت سایر دانشگاه ها همچون دانشگاه آزاد ، پردیس خودگردان و نوبت دوم کمتر است و همین کمتر بودن هزینه تحصیل در دانشگاه پیام نور سبب جذب تعداد داوطلبان بیشتری شده است.

شهریه ثابت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

به طور کلی شهریه پرداختی دانشجویان پیام نور در هر ترم تحصیلی از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانشگاه پیام نور در ابتدای ترم تحصیلی پیش از انتخاب واحد داوطلبان پرداخت شده و دانشجویان امکان انتخاب واحد را خواهند داشت. سپس شهریه متغیر دانشگاه پیام نور بر اساس میزان واحدهای انتخابی دانشجویان محاسبه می شود. در ادامه این بخش میزان هزینه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانشگاه در قالب جدول ارائه شده است.
میزان شهریه ثابت هر ترم دانشگاه پیام نور در رشته های تحصیلی و مقاطع مختلف متفاوت می باشد. بیشترین میزان هزینه ثابت هر ترم دانشگاه پیام نور برای مقطع دکتری و کم ترین مقدار در مقطع کارشناسی است. همچنین میزان شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای رشته های فنی و مهندسی و هنر معمولا بیشتر از شهریه ثابت رشته های علوم انسانی خواهد بود.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه پیام نور، میزان شهریه کمتر این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های شهریه پرداز است. داوطلبان برای تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور باید در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از کسب رتبه لازم، جهت انتخاب رشته های تحصیلی این دانشگاه اقدام نمایند.

اما همان طور که اشاره شد، مبلغ شهریه برای رشته های با آزمون و بدون آزمون یکسان بوده و برای گروه های آزمایشی مختلف به شرح جدول زیر می باشد. میزان شهریه ای که در جداول زیر ذکر شده برای سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می باشد و در صورتی که مبلغ آن برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اعلام شود، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

گروه آموزشی مبلغ شهریه
علوم انسانی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان
فنی و مهندسی ۲ میلیون و ۸۷۵ الی ۳ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان
علوم پایه ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار الی ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان
علوم پزشکی در حال حاضر پذیدش نداریم
هنر ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار الی ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان

میزان شهریه دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کرده های مقطع لیسانس که می خواهند وارد دانشگاه پیام نور شوند و مقطع ارشد خود را در این دانشگاه سپری کنند، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت نمایند و یا با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، آسان تر وارد این مقطع از دانشگاه پیام نور شوند.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، هنر و زبان متفاوت است و دانشجویان طی ۴ ترم تحصیل خود باید شهریه را پرداخت کنند. (البته امکان افزایش تعداد ترم های مقطع کارشناسی ارشد تا ۶ ترم وجود دارد). میزان هزینه تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ به صورت زیر است :

گروه آموزشی مبلغ شهریه
علوم انسانی ۴ میلیون  و ۲۵۰ هزار الی ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان
فنی و مهندسی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزا تومان الی ۵ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان
علوم پایه ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار الی ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان
علوم پزشکی در حال حاضر پذیدش نداریم
هنر ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار الی ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان

میزان شهریه دانشگاه پیام نور مقطع دکتری

دانشگاه پیام نور مقطع دکتری تخصصی را نیز برگزار می کند و علاقه مندان با شرکت در آزمون دکتری سراسری و انجام انتخاب رشته، می توانند وارد این دانشگاه شوند. حدود شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور مطلع شوید، در جدول زیر تهیه شده است :

گروه آموزشی مبلغ شهریه
علوم انسانی ۱۱ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان الی ۱۳ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان
فنی و مهندسی ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار الی ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
علوم پایه ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار الی ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
علوم پزشکی در حال حاضر پذیدش نداریم
هنر ۱۱ میلیون و ۵۱۵ هزار الی ۱۳ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان
 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ _ شرایط و نکات مهم

شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های کشور است که هر ساله امکان تحصیل دانشجویان در برخی از رشته های تحصیلی را از طریق بدون کنکور فراهم می کند. معمولا امکان تحصیل در این دانشگاه حول محور مرور درس و رفع اشکال و کلاس های حضوری و غیر حضوری انجام می شود. تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بودن کنکور و از طریق آزمون سراسری وجود دارد، همچنین داوطلبان محدودیتی برای انتخاب رشته های غیر مرتبط با مدرک تحصیلی نخواهند داشت.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تفاوتی با شهریه داوطلبان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری نخواهد داشت، لذا تمامی دانشجویان مقاطع مختلف به منظور پرداخت هزینه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بایستی براساس میزان شهریه هر رشته در مقاطع تحصیلی مختلف ابتدا هزینه ثابت هر ترم را پرداخت کرده و پس از انتخاب واحد شهریه متغیر دانشگاه پیام نور را پرداخت نمایند.

پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ داوطلبان بدون کنکور همانند داوطلبان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری پس از انتخاب واحد داوطلبان در طول ترم تحصیلی و پیش از شروع امتحانات پایان ترم امکان پذیر است، لذا داوطلبان بایستی قبل از شروع امتحانات و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نسبت به پرداخت شهریه متغیر از طریق سیستم گلستان اقدام نمایند. بدیهی است پس از پرداخت شهریه ثابت هر ترم دانشگاه پیام نور و انتخاب واحد داوطلبان در صورت رد شدن زمان پرداخت شهریه متغیر دانشگاه پیام نور داوطلبان امکان شرکت در امتحانات پایان ترم را نداشته و این مبلغ به عنوان بدهی در حساب دانشجو منظور می گردد. بدین ترتیب با شروع ترم جدید تحصیلی داوطلبان بایستی ابتدا بدهی قبلی خود را پرداخت کرده تا بتوانند انتخاب واحد انجام دهند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

صفر تا صد تحصیل در رشته مهندسی پزشکی $ درآمد، بازارکار، شرایط، مزایا و ….

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد مرودشت ۱۴۰۳| لیست رشته ها و…

آرکا مشاوره

اعتبار مدرک دانشگاه پردیس خودگردان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید