مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور سراسری | نکات مهم

بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور سراسری

بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور سراسری جزو یکی از بورسیه های تحصیلی صنعت ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال جاری است. لذا، برای داوطلبان واجد شرایط دریافت بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور امکاناتی فراهم شده تا این افراد بتوانند با کسب نمره قبلی لازم در تمامی صلاحیت های عمومی و اختصاصی رشته محل های انتخابی و اعلام قبولی نهایی به عنوان دانشجو بورسیه این سازمان مشغول به تحصیل شوند.

سازمان های دولتی ایران هر ساله از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیروی انسانی خود می نمایند. در سنوات گذشته یکی از سازمان های دارای آزمون استخدامی؛ سازمان انرژی اتمی ایران بود که هم اکنون برای ایجاد ارتباط بیشتر میان حوزه آموزش و صنعت، اقدام به اعطای بورسیه تحصیلی به رتبه های برتر کنکور می نماید.

از این رو متقاضیانی که دارای شرایط دریافت بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی هستند، در مرحله اول باید کد رشته محل های بورسیه صنعت این سازمان را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده تا پس از پذیرش در مرحله انتخاب رشته، در مصاحبه تخصصی این سازمان شرکت کرده و پس از کسب نمره قابل قبول، به عنوان دانشجوی بورسیه این سازمان برگزیده شوند. سازمان انرژی اتمی ایران برای نخستین بار اقدام به اهدای بورسیه تحصیلی به داوطلبان برتر کنکور می نماید. از آنجا که شرایط دریافت بورسیه این سازمان برای بسیاری از داوطلبان پیچیده می باشد. در ادامه مقاله در خصوص لیست رشته های مورد نیاز سازمان انرژی اتمی توضیحاتی ارائه شده و به شرایط دریافت بورسیه از این سازمان پرداخته شده است.

بورسیه سازمان انرژی اتمی چیست

برای پاسخ به این سوال که بورسیه سازمان انرژی اتمی چیست می توان گفت یکی از راه های رسیدن به توسعه اقتصادی و پیشرفت اکثر کسب کار های تولیدی و صنعتی به کارگیری آموزش های یادگرفته شده ازعرصه آکادمیک دانشگاه ها در حوزه صنعت است. به عبارتی جهت توسعه ملی و ایجاد تحول در زمینه های اقتصادی، فناوری و اجتماعی به مرور زمان شاهد پیوندی عمیق میان صنعت و دانشگاه خواهیم بود. به همین منظور جهت پرورش نیروهای مستعد در هر زمینه شغلی برخی از سازمان های صنعتی بورسیه تحصیلی و شغلی را برای داوطلبان واجد شرایط پذیرش در کنکور سراسری فراهم می کنند.

تا بدین صورت متقاضیان پذیرفته شده در رشته محل های دارای بورسیه تحصیلی صنعت بتوانند با عملی کردن آموزش های دانشگاهی در حوزه صنعت به دستاوردهای بزرگی برسند. یکی از سازمان های تحت پوشش بورسیه تحصیلی از طریق کنکور سراسری، سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت های تابعه و وابسته است که به منظور تربیت نیروی مورد نیاز در صنعت هسته ای از میان متقاضیان واجد شرایط تحصیل در رشته محل های مشمول بورسیه سازمان انرژی اتمی در کتکور، افرادی را بعد از بررسی و صلاحیت های عمومی و اختصاصی می پذیرد.

سازمان انرژی اتمی ایران در جهت جذب پذیرفته شدگان رتبه های برتر کنکور سراسری در شش رشته مهندسی برق، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع برای تحصیل در ۱۰ دانشگاه معتبر صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، خواجه نصیر الدین طوسی، صنعتی اصفهان، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز و اصفهان اقدامات لازمی را انجام می دهد تا بعد از شناخت نخبه های صنعت هسته ای از طریق گزینش تخصصی و عمومی، افراد منتخبی در قالب اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مشخص شود.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط دریافت بورسیه سازمان انرژی اتمی

کلیه متقاضیان بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی باید شرایط عمومی و اختصاصی اعطای بورسیه تحصیلی را از طریق دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط اقدام به وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در فرم انتخاب رشته نمایند. از جمله شرایط عمومی پذیرش بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اعتقاد داشتن به دین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران

دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران

عدم داشتن سوپیشینه و ارائه گواهی آن به سازمان انرژی اتمی

برخورداری از سلامت جسمانی، روانی و توانایی انجام وظایف محوله به تایید پزشک کار

عدم وابستگی به سازمان ها و گروه های غیر قانونی.

رعایت شئونات و ضوابط اسلامی در هنگام شرکت در دوره های افزایش مهارت سازمان انرژی اتمی.

برای ورود به دانشگاه های مورد حمایت سازمان انرژی اتمی حداکثر سن مجاز متقاضی واجد شرایط ۲۰ سال تمام می باشد که در صورت گذراندن خدمت سربازی سن مجاز به حداکثر ۲۲ سال تمام افزایش پیدا خواهد کرد.

مدت زمان استفاده از بورسیه سازمان انرژی اتمی به مدت ۸ نیمسال تعیین شده است.

حداقل معدل لازم  در طی دوره بورسیه سازمان انرژی اتمی ۱۴ می باشد و چنانچه دانشجو به دلایل غیر موجه موفق به کسب معدل بالای ۱۴ نشود شرایط برخورداری از بورسیه تحصیلی لغو و باید هزینه ای معادل دو برابر هزینه کل دوره را پرداخت کند.

دانشجویان پذیرفته شده پس از پایان دوران تحصیل به مدت زمان دو برابر زمان تحصیل خود در دانشگاه های تحت حمایت سازمان انرژی اتمی، بسته به نیاز این سازمان در محل های اعلام شده مشغول به کار می شوند.

برای اطلاع بیشتر از سایر شرایط عمومی برخورداری از بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی بهتر است  به دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری مراجعه شود.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

نحوه پذیرش در بورسیه سازمان انرژی اتمی

سازمان انرژی اتمی برای تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز در صنعت هسته ای ایران تصمیم گرفته است تا از طریق برنامه پذیرش کنکور سراسری سال جاری در شش رشته اعلام شده؛ داوطلبانی را که از رتبه و تراز مناسبی برخوردار بوده جهت شرکت درمصاحبه و صلاحیت های عمومی و اختصاصی انتخاب نماید. متقاضیانی که نمره قبولی لازم را کسب کرده می توانند در طی دوران تحصیل از حمایت مالی بهره مند گردند و جهت اشتغال در این سازمان و شرکت های وابسته به کار گرفته شوند. به منظور آشنایی شما متقاضیان با نحوه پذیرش در بورسیه سازمان انرژی اتمی؛ به مراحل پذیرش در بورسیه سازمان انرژی اتمی کنکور پرداخته ایم.

پذیرش در رشته های مشمول بورسیه سازمان انرزی اتمی مختص به داوطلبان غیربومی و نیز به صورت کشوری انجام می شود. به همین منظور داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند در صورت علاقه به رشته های اعلام شده و استفاده از بورسیه تحصیلی این سازمان به بررسی کد رشته محل های تحت پوشش بورسیه صنعت سازمان ارنژی اتمی بپردازند و با اطلاع از شرایط و ضوابط هر دانشگاه پذیرنده نسبت به اولویت بندی رشته محل های مذکور اقدام نمایند.

بنابراین، متقاضیان می توانند در فرم انتخاب رشته کنکور، کد رشته محل های مشمول بورس سازمان انرژی اتمی را وارد کنند تا بتوانند در صورت واجد شرایط  در سایر مراحل گزیش این سازمان دعوت شوند. به عبارتی داوطلبانی که نمره حد نصاب لازم برای انتخاب رشته محل های مشمول بورسیه این سازمان را کسب کرده اند می توانند پس از شرکت در مصاحبه های تخصصی و صلاحیت های عمومی نمره قبولی موردنیاز برای ورود به رشته های بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور سراسری را بدست آورند.

برای انجام مصاحبه های تخصصی و عمومی و ارزیابی دقیق تر در میان متقاضیان پذیرفته شده در رشته محل های تحت بورسیه، حدود سه برابر ظرفیت داوطلبانی معرفی می شوند. سپس با در نظر گرفتن نمره علمی نهایی داوطلب در مقایسه با سایر متقاضیان گزینش نهایی انجام می شود و افراد پذیرفته شده در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص می شوند تا به عنوان دانشجو بورسیه سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت های تابعه و وابسته ادامه تحصیل دهند.

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات سرنوشت ساز

لیست رشته های بورسیه سازمان انرژی اتمی

سازمان انرژی اتمی هر ساله از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود می نمود، اما امسال این سازمان برای ایجاد ارتباط بیشتر میان حوزه آموزش عالی و صنعت اقدام به ایجاد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان پذیرفته شده در شش رشته و در دانشگاه های برتر می نماید. به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان لیست رشته های مورد نظر سازمان انرژی اتمی در ادامه مقاله قرار داده شده است.

لیست رشته های بورسیه سازمان انرژی اتمی
مهندسی برق
مهندسی مواد
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی مکانیک
مهندسی کامپیوتر

 

در خصوص رشته های دارای بورسیه در بخش فوق صحبت شد. اما اکثر داوطلبان به دنبال جواب این سوال هستند که در کدام دانشگاه ها می توانند این بورسیه را دریافت و ادامه تحصیل دهند؟ در ادامه لیست دانشگاه های دارای بورسیه سازمان انرژی اتمی ارائه شده است.

لیست دانشگاه های تحت حمایت بورسیه سازمان انرژی اتمی
دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی امیر کبیر
دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد
دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

 

بدین ترتیب، داوطلبان پس از وارد کردن کد رشته های مورد نظر در فرم انتخاب رشته و پذیرش در مرحله نخست اعلام نتایج به انجام مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد و سپس می توانند با برخورداری از بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی در دانشگاه های برتر کشور مشغول به تحصیل شوند.

نتایج بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور سراسری

داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های تحت حمایت سازمان انرژی اتمی ایران پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و با آگاهی از شرایط عمومی ذکر شده می توانند کد رشته محل های مربوطه را وارد فرم انتخاب رشته خود نمایند.

از میان متقاضیانی که کد رشته محل های مشمول بورسیه تحصیلی را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده باشند، ابتدا ظرفیتی حدود سه برابر  ظرفیت متقاضیان پذیرفته شده در مرحله نهایی اعلام می شود. متقاضیان با به همراه داشتن مدارک خود از جمله اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، ۲ عدد عکس سه در چهار و آخرین مدرک تحصیلی خود می توانند به محل انجام مصاحبه مراجعه نمایند.

پس از انجام مصاحبه و ارزیابی دقیق تر و مقایسه داوطلبان افراد پذیرفته شده در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری مشخص می شوند تا به عنوان دانشجوی بورسیه سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت های وابسته به آن ادامه تحصیل دهند.

افراد پذیرفته شده در دانشگاه های مشمول بورسیه سازمان انرژی اتمی در کنکور سراسری به مدت چهار سال یا ۸ نیمسال تحصیلی می توانند از حمایت های این سازمان بهره مند و در آینده در این سازمان یا شرکت های زیر مجموعه آن مشغول به کار شوند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور تیر ماه ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما مشکین شهر سال تحصیلی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته معماری$بازار کار، درآمد، شرایط و ….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید