مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴| نکات مهم

تاثیر معدل کنکور 1404

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، در صورت دارا بودن شرایط لازم مشمول اعمال سوابق تحصیلی خواهند شد. تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد و به صورت قطعی است. داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را سال ۸۴ به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را سال ۹۱ به بعد دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می‌شوند و لازم است با مراجعه به سایت مربوطه برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ با تغییرات جدیدی که در کنکور سراسری اعمال شده است، نسبت به کنکور ۱۴۰۲ تفاوت دارد و داوطلبان باید بر اساس این تغییرات مهم و اساسی برای کنکور آماده شوند، یکی از این تغییرات، تغییر در میزان تاثیر معدل در کنکور می باشد. در این نوشته به توضیح صفر تا صد میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید می پردازیم، با ما همراه باشید.

کنکور ۱۴۰۴

کنکور سراسری از سال ۱۴۰۱ دستخوش یکسری تغییرات اساسی گردید که یکسری از آن ها جزو مهم ترین و اصلی ترین تغییرات محسوب می شود. تغییرات کنکور ۱۴۰۴ شامل:

۱_ تاثیر معدل به میزان ۶۰ درصد قطعی و مستقیم از امتحانات نهایی دروس عمومی و اختصاصی سال یازدهم و دوازدهم
۲_ حذف دروس عمومی از کنکور
۳_ برگزاری کنکور در دو نوبت

میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ شامل پایه یازدهم و دوازدهم خواهد بود و به ۶۰ درصد قطعی می‌رسد.

وی اعمال قطعی سوابق تحصیل دانش آموزان را از مهم ترین تغییرات کنکور در این مصوبه عنوان کرد و افزود: منظور از سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه است که امتحانات آن به شیوه نهایی و سراسری و تشریحی برگزار می‌شود نه امتحانات داخلی.

سلطانیان اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ از ۴۰ به ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنکور سال ۱۴۰۴ نیز این سهم به ۶۰ درصد قطعی و شامل پایه یازدهم و دوازدهم می‌رسد و سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵ نیز شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

این مقام مسئول، هدف اصلی از این کار را تدریجی کردن پذیرش در دانشگاه‌ها و کاهش اضطراب داوطلبان و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: طبق بخشنامه‌ای که به دبیرستان‌ها ابلاغ کردیم، فردی که سابقه تحصیلی دارد به شرط فارغ التحصیلی می‌تواند یک بار دیگر نسبت به ترمیم و ارتقای نمرات خود و شرکت در امتحانات نهایی اقدام کند.

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش و پرورش، میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد قطعی از دروس اختصاصی و عمومی سال یازدهم و دوازدهم می باشد.

دانش آموزانی که کنکور ۱۴۰۴ محسوب می شوند، امتحانات سال یازدهم و دوازدهم آن ها نهایی برگزار شده است و طبق قانون جدی که کلیه افراد باید سوابق تحصیلی مرتبط داشته باشند و نسبت به ایجاد آن باید اقدام کنند.

نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۴، ۶۰ درصد به صورت قطعی از پایه های یازدهم و دوازدهم می باشد.

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۴ 

نظام جدیدها ۶۰ درصد قطعی

۴۰ درصد دوازدهم + ۲۰ درصد یازدهم (البته به صورت رسمی اعلام نشده)

نظام قدیم و پیش دانشگاهی دارای نمرات نهایی ۶۰ درصد قطعی
دیپلمه های قبل ۸۴ ایجاد سابقه و ۶۰ درصد قطعی
دیپلمه های کاردانش و فنی حرفه ای ایجاد سابقه و ۶۰ درصد قطعی

 

تاثیر معدل در کنکور هنر و زبان ۱۴۰۴

نظام جدیدها نامشخص

برای سال ۱۴۰۳ (۲۸ درصد قطعی (۲۸ درصد سهم دروس عمومی))

۷۲ درصد باقی مانده سهم کنکور اختصاصی می باشد.

نظام قدیم و پیش دانشگاهی دارای نمرات نهایی نامشخص

برای سال ۱۴۰۳ ۲۸ درصد قطعی (۲۱ درصد سم دروس عمومی سوم دبیرستان و ۷ درصد دروس عمومی پیش دانشگاهی)

۷۲ درصد باقی مانده سهم کنکور اختصاصی می باشد.

تاثیر مثبت معدل یعنی چه؟

تاثیر مثبت معدل به زبان ساده یعنی اینکه سازمان سنجش کارنامه کنکور شما را بررسی می‌کند و معدل شما را در آن لحاظ می‌کند؛اگر این تاثیر معدل

رتبه شما را بهتر کرد که سازمان سنجش آن رتبه بهتر را به شما اعلام می‌کند و می‌گوید این رتبه نهایی شماست.

(خلاصه کنم واست که در تاثیر مثبت معدل سازمان سنجش میاد معدلت رو در کارنامه کنکورت تاثیر میده؛ اگر این تاثیر معدل رتبت رو بهتر کرد خب

اون رتبه بهتره رو بهت میده؛ اگر نه این معدلت رتبت رو بدتر کرد میگه فاقد تاثیر مثبت معدل.یعنی در تاثیر مثبت معدل همونطوری که از اسمش پیداست معدل اگر تاثیر مثبتی داشته باشه تاثیر داده میشه در غیر اینصورت تاثیری نداره و این به نفع تو تموم میشه)

اما بهتر است بگوییم که تاثیر مثبت معدل را باید فراموش کنید چون مربوط به سالهای گذشته است و از کنکور۱۴۰۲ به بعد قرار است که تاثیر معدل به صورت قطعی باشد.

تاثیر قطعی معدل چگونه محاسبه می شود؟

در جواب تاثیر معدل قطعی چیست؟ باید بگوییم که در این نوعتاثیر معدل سازمان سنجش معدل شما را در رتبه کنکورتان تاثیر می‌دهد و این تاثیر

معدل قطعی ممکن است رتبه نهایی کنکور شما را بدتر یا بهتر کند

( خودمونی بگم که تاثیر قطعی معدل به این صورته که شما در کنکور شرکت میکنی بعد سازمان سنجش میاد معدلت روئ در این رتبه ای که با شرکت

در کنکور سراسری بدست آوردی تاثیر میده؛ حالا این تاثیر معدل قطعی چه رتبه تو رو بدتر کنه و چه بهتر تاثیر خودش رو میزاره

اصلا اسم دیگه‌ی تاثیر قطعی معدل تاثیر معدل مستقیمه؛ یعنی معدل تو مستقیم تاثیرش رو میزاره و این ممکنه رتبه نهایی تو رو بدتر یا بهتر کنه)

چه کسانی مشمول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ می شوند

  • آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد.
  • آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک دپیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند.
  • آن دسته از داوطلبان نظام جدید (۶-۳-۳) که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۹۸ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند.
حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

چه کسانی مشمول تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ نمی شوند

  • داوطلبانی مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ اخذ نموده اند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ اخذ نموده اند.
  • همچنین داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش اخذ نموده اند اما در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی در آزمون خود می توانند در امتحانات نهایی گروه آموزشی مورد نظر شرکت کنند.

ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۴

شرایط ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۴ به شرح زیر است :

  • به فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال ۸۴ به بعد و داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی از سال ۹۱ به بعد اجازه داده می‌شود تا در زمان مشخصی که به دانش آموزان اعلام خواهد شد در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و معدل خود را بهبود ببخشند.
  • تاثیر معدل برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ به صورت ۶۰ درصد قطعی و مثبت اتفاق میفتد و به همین دلیل ترمیم معدل برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید که معدل پایینی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • پس از شرکت در آزمون ترمیم معدل اگر نمره کمتری از امتحانات نهایی کسب کنید همان نمره امتحانات نهایی برای شما اعمال می شود.
حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

موفقیت در کنکور ۱۴۰۴

با توجه به اینکه معدل در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد قطعی و مستقیم تاثیر دارد، امتحانات دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های نظری به صورت نهایی برگزار می شود و دانش آموزان به یادگیری مفاهیم دروس به شیوه محتوایی نیاز دارند.

موسسه کلاسینو با برگزار کردن کلاس های آنلاین جامع با تدریس بهترین اساتید کشور و رتبه های برتر، بهترین و کامل ترین دوره های آموزش صفر تا صد را برای کلیه دروس عمومی و دروس اختصاصی رشته تجربی، ریاضی و انسانی تدریس و ارائه نموده است.

دانش آموزان سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های تجربی، ریاضی و انسانی می توانند با شرکت در دوره های جامع کلاسینو از کسب نمره بالا در امتحانات نهایی و کنکور سراسری به دلیل آموزش کامل (هم محتوایی و هم تستی) اساتید، اطمینان داشته باشند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته بینایی سنجی $ درآمد، بازار کار، مزایا، معایب و …

آرکا مشاوره

ثبت نام کنکورسراسری هنر ۱۴۰۳|نحوه ثبت نام،زمان، شرایط، نکات مهم

آرکا مشاوره

نحوه دریافت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید