مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 تعداد سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳| مدت زمان

تعداد سوالات کنکور انسانی1403

 تعداد سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳ و نیز زمان و تایم پاسخگویی به کنکورانسانی می تواند در قبولی متقاضیان تاثیر گذار باشد.  تعداد سوالات کنکور شاید جزو پارامترهای خیلی تاثیرگذار نباشد چون برای همه داوطلبان یکی هست اما اطلاع از این تعداد می تواند به داوطلبان کمک کند. یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی که دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل باید در آن شرکت کنند، آزمون سراسری است. کنکور سراسری در تمامی گروه‌های آزمایشی همراه با دو دفترچه برگزار می‌شود. ما در این مطلب در مورد تعداد سوالات کنکور انسانی صحبت می‌کنیم و زمان پاسخگویی به هر درس در کنکور انسانی را معرفی می‌کنیم. داوطلبان گروه انسانی باید به دو دفترچه عمومی و تخصصی با نام‌های دفترچه شماره ۱ و دفترچه شماره ۲ در آزمون سراسری پاسخ دهند.

داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی باید در کنکور سراسری به سوالات دو دفترچه عمومی و تخصصی پاسخ دهند. دفترچه عمومی برای داوطلبان گروه انسانی از ۴ درس تشکیل شده است و دفترچه تخصصی یا دفترچه شماره ۲ دارای ۸ درس است. تعداد سوالات کنکور انسانی با توجه به دو دفترچه متفاوت است. داوطلبان باید قبل از کنکور سراسری با تعداد سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳ و زمان پاسخگویی به سوالات آشنا باشند تا عملکرد خوبی در کنکور سراسری داشته باشند. حرف اخر در این مطلب تعداد سوالات کنکور انسانی را در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان گروه انسانی قرار می‌دهد.

تغییرات سوالات کنکور انسانی ۱۴۰۳

با توجه به تصمیمات اعلام شده سازمان سنجش کشور در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۳ دفترچه سوالات دروس عمومی از این آزمون کتبی حذف شده و تنها سوابق تحصیلی آن ها در کسب رتبه قبولی کنکور تاثیرگذار خواهد بود.

سازمان های ذی ربط به منظور متمرکز کردن داوطلبان به دروس اختصاصی و فرآهم آوردن شرایط مناسب برای ادامه تحصیل، این تصیمیم را اجرایی کرده اند. لازم است متقاضیان شرکت در هر دو نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳، نمرات قابل قبولی در در دوره متوسطه خود کسب نمایند تا شانس خود را برای قبولی در رشته مورد نظر افزایش دهند. یکی دیگر از تغییرات مرتبط با کنکور علوم انسانی حذف زیرگروه های این رشته می باشد که با اعمال این مورد، یک نمره کلی بدون در نظر گرفتن زیر گروه ها به داوطلب اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

تعداد سوالات اختصاصی کنکور انسانی ۱۴۰۳ و مدت زمان پاسخگویی به هر درس

با توجه به حذف دروس عمومی و دفترچه سوالات آن، آیتم دیگری که در کنکور ۱۴۰۳ دستخوش تغییر شده است، تعداد دفترچه های دروس اختصاصی می باشد. طبق اخبار منتشر شده در گروه آزمایشی علوم انسانی سه دفترچه توزیع خواهد شد.

دفترچه سوم در کنکور گروه علوم انسانی ۱۴۰۳، مختص داوطلبانی است که دیپلم علوم و معارف اسلامی دارند. دو دفترچه دیگر نیز شامل تعداد ۱۶۰ سوال می باشند که در مدت زمان ۱۶۰ دقیقه می بایست پاسخ داده شوند. توزیع این سوالات به صورت جدول زیر خواهد بود:

تعداد سوالات اختصاصی علوم انسانی ۱۴۰۳ و زمان پاسخگویی به آن ها 
شماره دفترچه دروس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
دفترچه شماره یک ریاضی ۲۰ ۲۰
زبان و ادبیات فارسی ۳۰ ۳۰
علوم اجتماعی ۱۵ ۲۵
روانشناسی ۱۵
دفترچه شماره دو عربی ۲۰ ۲۰
تاریخ ۱۳ ۲۰
جغرافیا ۱۲
فلسفه و منطق ۲۰ ۲۰
اقتصاد ۱۵ ۱۵
دفترچه شماره سه

 

(ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی)

عربی ۲۰ ۲۰
تاریخ ۱۳ ۲۰
جغرافیا ۱۲
فلسفه و منطق ۲۰ ۲۰
اقتصاد ۱۵ ۱

 

حتما بخوانید: افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان برای قبولی در هر یک از رشته های کنکور انسانی، در کنار داشتن علاقه، قدرت حافظه خوب و درک مفاهیم، با اطلاع از بهترین منابع کنکور انسانی و یک برنامه ریزی مناسب می توانند شانس قبولی خود را در این آزمون افزایش دهند.

از جمله مواردی که می تواند علاقه مندان را در مسیر برنامه ریزی کنکور انسانی یاری نماید، آگاهی از تعداد سوالات هر یک از مواد این آزمون و مدت زمان پاسخگویی به آن ها می باشد. با دانستن این موارد و انجام تمرینات و شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور ۱۴۰۲ می توانند به نحوه صحیح زمانبندی و فنون تست زنی دست یابند.

حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

صفر تا ۱۰۰ کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج رشته های دارای شرایط خاص | فرهنگیان،بقیه اله، صدا و سیما،…..

آرکا مشاوره

صفر تا صد دریافت دیپلم مجدد ۱۴۰۳ | شرایط، زمان و ….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید