مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۳| مدت زمان

تعداد سوالات کنکور تجربی مدت زمان 1403

 تعداد سوالات کنکورتجربی ۱۴۰۳ و نیز زمان و تایم پاسخگویی به کنکورتجربی می تواند در قبولی متقاضیان تاثیر گذار باشد.  تعداد سوالات کنکور شاید جزو پارامترهای خیلی تاثیرگذار نباشد چون برای همه داوطلبان یکی هست اما اطلاع از این تعداد می تواند به داوطلبان کمک کند. یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی که دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل باید در آن شرکت کنند، آزمون سراسری است. کنکور سراسری در تمامی گروه‌های آزمایشی همراه با دو دفترچه برگزار می‌شود. ما در این مطلب در مورد تعداد سوالات کنکور تجربی صحبت می‌کنیم و زمان پاسخگویی به هر درس در کنکور تجربی را معرفی می‌کنیم. داوطلبان گروه تجربی باید به دو دفترچه عمومی و تخصصی با نام‌های دفترچه شماره ۱ و دفترچه شماره ۲ در آزمون سراسری پاسخ دهند.

دفترچه عمومی کنکور تجربی مانند سایر گروه‌های آزمایشی از ۴ درس تشکیل شده است. داوطلبان باید به ۱۰۰ سوال این دفترچه در مدت زمان ۷۵ دقیقه پاسخ دهند. دفترچه شماره ۲ که دفترچه تخصصی داوطلبان گروه تجربی است از ۵ درس تشکیل شده است. داوطلبان باید در مدت زمان ۱۷۵ دقیقه به ۱۷۰ سوال این دفترچه پاسخ دهند. شما می‌توانید در ادامه مطلب با تعداد سوالات کنکور تجربی۱۴۰۳ بیشتر آشنا شوید.

تعداد سوالات عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۳ و زمان پاسخگویی به هر درس

اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراجع ذی ربط تصمیماتی در خصوص تغییرات کنکور گرفته است که این امر برای داوطلبان آزمون سال های آینده در خصوص نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از این موارد حذف دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۳ می باشد که هدف از اجرای این کار متمرکز کردن داوطلبان بر روی درس های اختصاصی عنوان شده است.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

تعداد سوالات اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۳ و زمان پاسخگویی به هر درس

با توجه به اخبار منتشر شده در رابطه با افزایش تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۳، گروه علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۳ بیشترین تعداد دفترچه را خواهد داشت که با احتساب دفترچه داوطلبان بهیاری مجموعا ۴ عدد و به شرح زیر توزیع می گردد.

  • دفترچه اول مختص درس زیست شناسی
  • دفترچه دوم شامل دروس فیزیک و شیمی
  • دفترچه سوم حاوی سوالات ریاضی و زمین شناسی
  • آخرین دفترچه  مربوط به پرسش های بهیاری

تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۳ در مجموع ۱۸۵ مورد بوده و مدت زمان درنظر گرفته شده برای پاسخگویی به آن ها ۲۰۰ دقیقه خواهد بود. جزئیات تعداد و زمان اختصاص داده شده به هر درس را در جدول زیر مشاهده می نمایید.

حتما بخوانید: افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳
تعداد سوالات اختصاصی کنکور تجربی ۱۴۰۳ و زمان پاسخ گویی به آن ها 
شماره دفترچه دروس تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
دفترچه شماره یک زیست شناسی ۴۵ ۴۵
دفترچه شماره دو فیزیک ۳۰ ۴۰
شیمی ۳۵ ۳۵
دفترچه شماره سه ریاضی ۳۰ ۶۰
زمین شناسی ۱۵
دفترچه شماره چهار بهیاری ۳۰ ۲۰

داوطلبان می توانند با بهره گیری از بهترین منابع کنکور، شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور و تست زنی با سوالات مشابه سال های گذشته، برای موفقیت در کنکور تجربی ۱۴۰۳ برنامه ریزی نمایند.

حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته مهندسی صنایع$بازار کار، درآمد، مزایا و معایب و…

آرکا مشاوره

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید