مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳|مدت زمان

تعداد سوالات کنکور هنر 1403

 تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳ و نیز زمان و تایم پاسخگویی به کنکور هنر می تواند در قبولی متقاضیان تاثیر گذار باشد.  تعداد سوالات کنکور  هنر ۱۴۰۳ شاید جزو پارامترهای خیلی تاثیرگذار نباشد چون برای همه داوطلبان یکی هست اما اطلاع از این تعداد می تواند به داوطلبان کمک کند. یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی که دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل باید در آن شرکت کنند، آزمون سراسری است. کنکور سراسری در تمامی گروه‌های آزمایشی همراه با دو دفترچه برگزار می‌شود. ما در این مطلب در مورد تعداد سوالات کنکور انسانی صحبت می‌کنیم و زمان پاسخگویی به هر درس در کنکور انسانی را معرفی می‌کنیم. داوطلبان گروه انسانی باید به دو دفترچه عمومی و تخصصی با نام‌های دفترچه شماره ۱ و دفترچه شماره ۲ در آزمون سراسری پاسخ دهند.

تعداد سوالات کنکور هنر و ضریب هر درس ۱۴۰۳

 

زمان ثبت ‌نام در کنکور سراسری هنر نیز همزمان با سایر گروه‌های آزمایشی در سایت ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد. در سال های اخیر به علت ایجاد تغییرات در کنکور سراسری، دروس عمومی به کلی از این آزمون حذف شده است و درنتیجه ی ایجاد این تغییر، تنها یک دفترچه سوال در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که تنها شامل دروس اختصاصی می شود.

سوالات کنکور هنر در سه درس تخصصی که شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی-فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی می شود، دسته بندی شده است. لازم به ذکر است با اعمال تغییرات فراوان در کنکور سال جاری، امکان تغییر در تعداد سوالات نیز وجود دارد و داوطلبان برای اطلاع دقیق از تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳ می بایست منتظر انتشار دفترچه ثبت نام این کنکور بمانند.

 دروس تخصصی گروه آزمایشی هنر و ضریب آنها در کنکور سراسری ۱۴۰۳
نام درس تعداد سوالات ضریب
درک عمومی هنر ۵۰ ۱۲
درک عمومی ریاضی _ فیزیک ۳۰ ۵
خلاقیت تصویری و تجسمی ۲۰ ۳

مدت پاسخگویی به سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳

 

همانطور که اشاره شد، در سال ۱۴۰۳ داوطلبان تنها لازم دارند خود را برای پاسخگویی به سوالات تخصصی رشته هنر آماده کنند. طبق کنکور هنر سال گذشته، مدت زمان پاسخگویی به سوالات هنر مجموعا ۱۱۵ دقیقه بوده که ۵۰ دقیقه برای سوالات درک عمومی هنر، ۴۰ دقیقه برای سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک و در آخر ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات خلاقیت تصویری و تجسمی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است با افزایش یافتن تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور سراسری، پیشنهاد می شود داوطلبان این آزمون دقت ویژه ای به نمرات خود در دوران تحصیل داشته باشند زیرا با وجود حذف این دروس از آزمون کنکور، همچنان تاثیر ۲۸ درصدی به صورت قطعی در نتایج کنکور خواهند گذاشت که البته همچنان ثاثیر  ۷۲ درصدی کنکور اختصاصی در سدر قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وارد لینک  تاثیر معدل در کنکور شوید.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

امروزه رشته هنر در دانشگاه های ایران به عنوان یکی از رشته های پر طرفدار ارائه می شود و اساتید این رشته سعی دارند هنرجویان با استعداد و علاقه مند را پرورش دهند. علاوه بر اهمیت منابع کنکور هنر و تعداد سوالات آن، داوطلبانی که سعی دارند تحصیلات خود را در این زمینه به صورت آکادمیک ادامه دهند، باید بدانند که یکی از تفاوت های اصلی گروه آزمایشی هنر در دو مرحله ای بودن این رشته می باشد.با ایجاد تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، تعداد سوالات آزمون هنر به ۱۰۰ سوال اختصاصی کاهش یافته است.

حتما بخوانید: افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان برای قبولی در هر یک از رشته های کنکور هنر در کنار داشتن علاقه، قدرت حافظه خوب و درک مفاهیم، با اطلاع از بهترین منابع کنکور انسانی و یک برنامه ریزی مناسب می توانند شانس قبولی خود را در این آزمون افزایش دهند.

از جمله مواردی که می تواند علاقه مندان را در مسیر برنامه ریزی کنکور انسانی یاری نماید، آگاهی از تعداد سوالات هنر ۱۴۰۳  هر یک از مواد این آزمون و مدت زمان پاسخگویی به آن ها می باشد. با دانستن این موارد و انجام تمرینات و شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ می توانند به نحوه صحیح زمانبندی و فنون تست زنی دست یابند.

حتما بخوانید:نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

نمره خام کنکور سراسری| نحوه دریافت، محاسبه

آرکا مشاوره

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی (سراسری) ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید