مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۲ به تفکیک استان

تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 1402 استنها

کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیز مانند سال‌های گذشته در پنج گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود. البته تغییرات مشخصی در آزمون امسال ایجاد شده که از جمله آنها می‌توان به حذف دروس عمومی و دو نوبتی شدن کنکور اشاره کرد. در ادامه این مقاله به آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۲ در شهر و استان های مختلف کشور میپردازیم، تا انتها با مرکز مشاوره آرکا همراه باشید.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در شهر تهران

تعداد ثبت نام کنندگان در تهران ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد زن و تعداد ۴۳ هزار و ۸۵ نفر معادل ۴۱ درصد مرد هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان قم

تعداد ۱۶ هزار و ۵۵۳ داوطلب کنکور از استان قم در پنج حوزه امتحانی دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان کرمان

تعداد ۴۲ هزار و ۷۶۷ داوطلب کنکور از استان کرمان در پنج گروه آزمایشی دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند که از این تعداد ۱۵۱۹۶ نفر مرد و ۲۷۵۷۱ نفر داوطلب زن هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان بوشهر

تعداد ۱۵ هزار داوطلب کنکور از استان بوشهر در پنج حوزه امتحانی دانشگاهی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت میکنند که پنج هزار و ۳۱۰ نفر معادل ۳۵ درصد آن را پسران و الباقی را داوطلبان خانم تشکیل میدهند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان خراسان رضوی

تعداد ۴۴ هزار و ۳۶۷ داوطلب کنکور از استان خراسان رضوی در پنج گروه آزمایشی  دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند که ۱۹۳۲۹ نفر آقا و ۲۵۰۳۸ نفر نیز داوطلب زن هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان لرستان

تعداد ۳۳ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور از استان لرستان در پنج گروه آزمایشی  دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند که ۱۳۳۲۲ نفر آقا و ۱۹۹۸۳ نفر نیز داوطلب زن هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان هرمزگان

تعداد ۲۰ هزار و ۹۹۳ داوطلب کنکور از استان هرمزگان در پنج گروه آزمایشی  دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند که ۷۲۳۳ نفر آقا و ۱۳۷۶۰ نفر نیز داوطلب زن هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان یزد

تعداد ۱۵ هزار و ۱۰۳ داوطلب کنکور از استان یزد در پنج گروه آزمایشی  دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند که ۶۰۳۱ نفر آقا و ۹۰۷۳ نفر نیز داوطلب زن هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان اصفهان

تعداد ۶۵ هزار و ۷۲۱ داوطلب کنکور از استان اصفهان در پنج گروه آزمایشی  دانشگاهی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه به رقابت میپردازند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه

مسئول حفاظت از آزمون‌های سراسری استان کرمانشاه از رقابت ۳۴ هزار و ۹۶۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ ( تیرماه) در استان کرمانشاه خبر داد. از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر از دوطلبان دختر و ۱۲ هزار و ۹۸ نفر معادل حدود ۴۰ درصد پسر هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان فارس

هزار و ۸۷۵ نفر از استان فارس در کنکور ۱۴۰۲ شرکت می کنند
به‌گفته‌ی معاون آموزشی دانشگاه شیراز، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در کشور که تعداد ایشان ۹۷۸۴۶۰ نفر است؛ ۶۳۸۷۸ داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد نیز، ۲۴۰۳۹ نفر از شرکت‌کنندگان مربوط به حوزه‌ی شیراز هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان البرز

نماینده تام الاختیار در برگزاری آزمون های سازمان سنجش در استان البرز گفت: از بین داوطلبان البرزی ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد هم پسر بودند که در ۵۳ حوزه در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد و اشتهارد برای ورود به دانشگاه تلاش می کنند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان ایلام

تعداد داوطلبین آزمون کنکور امسال سیزده هزار و ۱۷۶ نفر در آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۶ نفر داوطلب زن و پنج هزار و ۹۹ نفر نیز داوطلب مرد هستند.

بیشترین تعداد شرکت کننده مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است، تعداد داوطلبین گروه علوم تجربی هفت هزار و ۳۴۳ نفر، گروه علوم انسانی سه هزار و ۹۰۳ نفر، ریاضی ۷۷۵ نفر، هنر ۳۷۹ نفر و همچنین زبان‌های خارجی ۸۲۰ نفر داوطلب شرکت کردند.

۲۴ حوزه امتحانی در سطح استان ایلام وجود دارد.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان گیلان

۲۹ هزار و ۲۱۱ داوطلب زن و مرد در ۴ گروه آزمایشی به رقابت پرداختند که ۱۸ هزار و ۲۸۳ نفر معادل ۶۳ درصد داوطلبان زن و ۱۰ هزار و ۹۲۸ نفر مرد هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان کهگیلویه و بویر احمد

با شرکت ۱۸ هزار و ۴۵۶ نفر داوطلب در حوزه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

تعداد ۶ هزار و ۴۸۳ نفر داوطلب کنکور سراسری در ۴۷ حوزه آموزش و پرورش در ۶ شهرستان این استان برگزار می‌شود، از این تعداد دو هزار و ۴۰۷ نفر زن و چهار هزار و ۷۶ نفر مرد هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در استان خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال کنکور سراسری در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در پنج رشته تحصیلی برگزار می شود.

ابوالقاسم اکبری افزود: ۴۱ درصد از داوطلبان این استان در کنکور علوم تجربی، ۳۸.۵ درصد در علوم انسانی و ۸.۲ درصد در علوم ریاضی و فنی، ۵.۳ درصد در کنکور هنر و ۶.۹ درصد در کنکور زبان‌های خارجی شرکت می کنند.

وی افزود: بیشترین داوطلب کنکور ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان بجنورد با پنج هزار و ۸۷۸ نفر و کمترین داوطلب مربوط به شهرستان گرمه با ۳۴۱ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در نوبت اول کنکور سراسری هم ۱۸ هزار و ۴۷۲ داوطلب بایکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر زن و مابقی مرد بودند.

 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

تعداد سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۳| مدت زمان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید