مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳|نکات مهم

وزارت آموزش و پرورش هر ساله اقدام به برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان با هدف سنجش هوش و توانایی دانش آموزان متوسطه می نماید تا دانش آموزان باهوش و با استعداد را برای تحصیل در مدارس سمپاد انتخاب کند. محصلانی که قصد دارند در پایه دهم این مدارس به تحصیل بپردازند، می بایست در  زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نسبت به نام نویسی خود در سایت my.medu.ir  اقدام کنند. با این وجود ممکن است عده ای باشند که به هر دلیل نتوانسته اند در مهلت اولیه مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند لذا

برای جذب دانش آموزان پایه نهم به دهم در مدارس تیزهوشان آزمون مجزایی از طرف سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان برگزار میشه تا بر پایه استعداد فردی، امتیاز و رتبه قبولی؛ افرادی که دارای شایستگی لازم برای تحصیل در مدارس سمپاد هستن؛ شناخته بشن.

برای همین، دانش آموزای متقاضی ثبت نام در مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم می تونن در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان با خوندن بخشنامه و دستورالعمل منتشر شده در مورد شیوه پذیرش دانش آموزا و ضوابط و شرایط لازم برای ثبت نام تیزهوشان به سایت مای مدیو مراجعه کنن و مراحل ثبت نام خودشون رو به درستی انجام بدن. از اونجا که نبود آگاهی در مورد مهلت ثبت نام تیزهوشان می تونه باعث جا موندن اکثر داوطلبا از زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان بشه؛ به همین خاطر قصد داریم در ادامه به زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بپردازیم.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

طبق اطلاعیه منتشر شده سازمان استعداد درخشان در سال گذشته، ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم از ۱۵ فروردین ماه آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ادامه داشت. دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را داشتن و شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم  رو داشتن تونستن با ورود به سایت my.medu.ir فرایند ثبت نامشون رو انجام بدن.

انش آموزا پایه نهم که قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان برای ورود به مقطع دهم رو دارن باید در یک آزمون ورودی با عنوان آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنن تا بتونن با رقابت با سایر دانش آموزا به پایه دهم مدارس استعداد درخشان وارد بشن. برای همین این داوطلبا باید شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم رو داشته باشن تا بتونن ثبت نام خودشون در مهلت مقرر انجام بدن

مهلت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همون طور که در بالا گفته شد دانش آموزا تقریبا به مدت ۱۰ روز مهلت دارند فرایند ثبت نام آزمون تیزهوشان رو در سایت my.medu.ir انجام بدن، اما با وجود اطلاع رسانی ها معمولا دانش آموزایی هستن که از ثبت نام جا می مونن و در مهلت اولیه موفق نمی شن وارد سایت بشن و ثبت نامشون رو انجام بدن.

به همین خاطر مرکز سنجش و پذیرش مهلت جدیدی به عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ رو در نظر می گیره تا اونایی که از ثبت نام جا موندن هم بتونن وارد سایت بشن و در این رقابت مهم شرکت کنن. می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین تا به محض این که زمان ثبت نام تمدید شد با خبر بشین.

ممکنه خیلی از دانش آموزا از تاریخ ثبت نام مدارس تیزهوشان برای ورود به پایه دهم جا بمونن که برای کمک به این دسته از داوطلبا سازمان ملی استعداد درخشان فرصتی رو در اختیار این افراد قرار داده تا بتونن با همراه داشتن مدارک موردنیاز و وارد کردن اطلاعات درخواست شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام کنن.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 

هر ساله با عده ای از داوطلبان مواجه هستیم که بنا به دلایل مختلف موفق به ثبت نام در سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در بازه زمانی مقرر نمی شوند و درخواست تمدید آن را دارند. طبق اطلاعیه منتشر شده، نام نویسی داوطلبان از ۱۸ لغایت ۲۸ فرودین ماه ۱۴۰۳ انجام می شود و تمدید مهلت ثبت نهم به دهم نام آزمون تیزهوشان ۲۹ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری میباشد.

همچنین در تمدید زمان ثبت نام متقاضیانی که قبلا نام نویسی کرده و قصد ویرایش ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان را داشته باشند نیز می توانند از این مهلت ثانویه بهره ببرند

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 

در صورتی که در مهلت اولیه موفق به ثبت نام آزمون تیزهوشان نشده باشید، می توانید فرآیند نام نویسی خود را در زمان تمدید مهلت ثبت نام مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله به انجام برسانید.

نکته: در گذشته نام نویسی در این آزمون در سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی به آدرس pada.medu.ir صورت می گرفت اما در حال حاضر تمامی مراحل ثبت نام به آدرس دیگری به نشانی my.medu.ir تغییر پیدا کرده است.

  • وارد سایت my.medu.ir شده سپس کد ملی، ۶ رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی را وارد کنید.
  • گزینه “ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴” را برگزینید.
  • فرم تقاضانامه ثبت نام را با  وارد کردن مشخصات لازم تکمیل کنید.
  • فایل عکس با نشخصات صحیح را بارگذارید نمایید.
  • مبلغ ثبت نام که را پرداخت کنید.
  • کد رهگیری را دریافت و از آن تا پایان فرایند آزمون نگه داری نمایی

     

    نکات مهم درخصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

    چنانچه واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان بوده و خواهان نام نویسی در این ماراتن پر از رقیب می باشید، توصیه می شود به نکات زیر پیش از ثبت نام توجه کنید.

    • توصیه می شود پیش از هر اقدامی ابتدا دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم را دانلود کرده و مطالعه نموده و پس از اطمینان از دارا بودن شرایط لازم، مراحل نام نویسی را در پیش بگیرید.
    • مراحل  ثبت نام را به موقع و با دقت تمام به پایان رسانید و بیش از ثبت اطلاعات در سایت مربوطه آن را بررسی نموده تا در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدامات مربوطه را انجام دهید.
    • ثبت نام شما زمانی تکمیل شده و نهایی می گردد که مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده و سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان یک شماره پیگیری در اختیار شما قرار داده باشد. 

     

    سوالات متداول


    ۱- ✔️ ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم چه زمانی انجام میشه ؟

    ✔️ زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم در متن مقاله گفته شده که برای اطلاع از تاریخ دقیق دانش امزا می تونن به مقاله مراجعه کنن.

    ۲- ✔️ کسایی که از ثبت نام آزمون تیزهوشان در زمان مقرر جا می مونن چه اقدامی باید انجام بدن ؟

    ✔️ معمولا آموزش و پرورش سمپاد فرصت ثبت نام مجدد رو برای داوطلبا میذاره که به محض اینکه این فرصت در اختیار داوطلبا قرار بگیره در این مقاله اطلاع میدیم.

    ۳- ✔️ ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در چه سایتی انجام میشه ؟

    ✔️ ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در سایت مای مدیو آموزش و پرورش انجام میشه که آدرس سایت رو در این مقاله گذاشتیم.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| کشاورزی و منابع طبیعی

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته علوم آزمایشگاهی | درآمد، شرایط، نحوه ثبت نام و …

آرکا مشاوره

بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید