مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳|ابتدایی،استثنایی

تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری 1403

پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش پرورش ۱۴۰۳ ، ممکن است به دلیل عدم مراجعه به موقع داوطلبان تعدادی از ظرفیت های این آزمون خالی بماند که در این صورت بنابر صلاحدید وزارت آموزش پرورش و سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی، برگزاری تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ قطعی خواهد بود. 

تمامی سازمان ها و ارگان های کشور برای جذب نیروی متخصص و مورد نیاز خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کنند. در سال جاری آموزش و پرورش به دلیل کمبود آموزگار ابتدایی اقدام به برگزاری آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ نمود. داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده و حد نصاب کافی برای مرحله اول آزمون را به دست آوردند، توسط آموزش و پرورش دعوت به مصاحبه شده و پس از قبولی در مرحله نهایی به استخدام آموزش و پرورش مشغول خواهند شد.

به دلیل پر نشدن ظرفیت مورد نظر آموزش و پرورش در حوزه آموزگار ابتدایی و خالی ماندن بخشی از سهمیه های آزاد و ایثارگران، آموزش و پرورش در نظر دارد برای داوطلبانی که نمره کافی را به دست آورده اند و شرایط تکمیل ظرفیت را دارند، در مدت زمان مشخص شده از سمت سازمان سنجش اقدام به دعوت از آن ها برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ نماید. با توجه به اینکه اطلاع از تمام بخش های مرتبط با تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری برای داوطلبان بسیار اهمیت داشته،

زمان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳

آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش به صورت دو مرحله ای و شامل شرکت در آزمون کتبی و همچنین دعوت به مصاحبه و ارزیابی های تکمیلی می باشد. داوطلبانی که پس از شرکت در آزمون کتبی، در صورت کسب نمره سه برابر ظرفیت برای مصاحبه و شرکت در ارزیابی های تکمیلی دعوت شده اند، در صورت کسب نمره لازم، در شغل آموزگاری در شغل محل مورد نظر استخدام می شوند. لازم به ذکر است پس از اعلام نتایج نهایی، بسیاری از داوطلبان در شغل محل انتخابی قبول نشده و ظرفیت خالی باقی می ماند.

خاطر نشان می گردد که وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ نسبت به برگزاری آزمون اقدام کرد که از طریق آن برای شغل آموزگاری، ۲۸ هزار نفر استخدام گردید. لازم به ذکر است که برای سال ۱۴۰۳ تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر استخدام آموزگاری در قالب تکمیل ظرفیت ارائه نشده است اما در صورت انتشار هرگونه خبر در این خصوص، به اطلاع متقاضیان از طریق همین مقاله خواهد رسید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

هر ساله برگزاری آزمون و ثبت نام رشته های شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود. سازمان سنجش به عنوان مجری این آزمون وظیفه انجام تمامی مراحل از ثبت نام تا برگزاری امتحان کتبی و اعلام نتایج مراحل مختلف این آزمون را بر عهده دارد.

همچنین ممکن است ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به شیوه های دیگر نظیر ثبت نام حضوری در واحد های مشخص شده و یا ثبت نام در سایت آموزش و پرورش انجام شود، اما با توجه به رویه استخدام سال جاری امکان انجام ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش محتمل تر هست

با توجه به این موضوع پیش بینی می شود که ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و توسط سازمان سنجش و زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین وزارت آموزش و پرورش انجام شود. در این حالت متقاضیان ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت استخدام فرهنگیان باید به سایت sanjesh.org استخدام آموزش و پرورش مراجعه کنند.

مراحل ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

انتخاب گزینه ” استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی “

انتخاب گزینه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ 

وارد کردن اطلاعات لازم برای ورود به سامانه

تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته شغل مورد نظر

خاطرنشان می شود که در صورت انتشار اطلاعیه رسمی در خصوص نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ و یا فعال شدن لینک ثبت نام این دوره، علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورتی که برای استخدام آموزش و پرورش سال جاری مهلتی مجدد برای مرحله تکمیل ظرفیت تعیین شود، دفترچه ثبت نام جدید با اعلام ظرفیت های خالی باقی مانده این مرحله منتشر می شود و داوطلبان موظف هستند

شرایط تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳

همانطور که بیان شد، برای تکمیل ظرفیت های خالی مانده آموزگاری، وزارت آموزش و پرورش اقدام به انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت نموده است تا در شهر هایی که ظرفیت پذیرش وجود دارد، داوطلبان برای انتخاب آن ها اقدام نمایند. لازم به ذکر است که داوطلبان می بایست جزئیات دفترچه تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳ را به صورت کامل مطالعه نموده تا در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام اقدام نمایند.

لازم به ذکر است تاکنون اطلاعیه ای برای تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳​ ارائه نشده است اما در صورت انتشار، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. خاظر نشان می گردد که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳ شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه به صورت کامل بیان شده است:

شرایط عمومی تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

اعتقاد ولایت فقیه

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

عدم احراز فساد اخلاقی

داشتن کارت پایان خدمت

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط جسمانی برای حسن انجام وظیفه آموزگاری

شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳

داشتن تطابق رشته تحصیلی با رشته های مورد نیاز

داشتن شرایط سنی حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۴۰ سال برای مقطع لیسانی و فوق لیسانس

عدم جابجایی و انتقال از محل خدمت قبولی امکان پذیر نمی باشد.

خاطر نشان می گردد داوطلبان علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی لازم است شرایط مخصوص برای شرکت در تکمیل ظرفیت استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳ را داشته باشند. شرایط مخصوص تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری به شرح زیر می باشد:

داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره قبولی کسب کرده، اما در ارزیابی های تکمیلی و مصاحبه تخصصی موفق به کسب قبولی نشده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. به عبارت دیگر، داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج نهایی، در شغل آموزگاری پذیرفته نشده اند، می توانند برای انتخاب یک شغل محل دیگر براساس نمره و حد نصاب قبولی اقدام نمایند.

داوطلبانی که در کارنامه نهایی آن ها کد ۱۹ درج شده باشد، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت آموزگاری را ندارند.

تمامی داوطلبانی که شرایط عمومی شرکت در آزمون آموزگاری و همچنین شرایط اختصاصی از جمله عدم تطابق رشته تحصیلی، شرایط سنی، نظام وظیفه و غیره را نداشته باشند، حق شرکت در تکمیل ظرفیت آموزگاری را نخواهند داشت. بنابراین تمامی شرایط بیان شده در زمان ثبت نام، برای شرکت در تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳​ برقرار می باشد.

داوطلبان می توانند براساس وضعیت بومی، یک کد شغلی را برای تکمیل ظرفیت در سیستم ثبت نام انتخاب نمایند. منظور از کد ۱۹ در کارنامه نهایی آموزگاری در واقع عدم داشتن شرایط استخدامی آموزش و پرورش از جمله شرایط عمومی و اختصاصی، عدم تطابق مدارک تحصیلی و نقص در آن ها، داشتن مشکل روحی و روانی و بیماری های خاص در زمان مصاحبه و ارزیابی پزشکی و همچنین عدم کسب شرایط لازم در مصاحبه نهایی عقیدتی و سیاسی داوطلبان می باشد.

حد نصاب تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳

داوطلبان برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ باید با توجه به حدنصاب اعلام شده برای هر شهر ثبت نام خود را انجام دهند. عدد اعلام شده برای حد نصاب می تواند بیشتر و یا کمتر از نمره نهایی داوطلب باشد. افرادی که در کارنامه مرحله اول آزمون یعنی آزمون کتبی کد ۱۹ درج شده است می توانند در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ شرکت نمایند اما به این شرط که نمره به دست آمده فرد بالاتر از حد نصاب شهر انتخابی جدید باشد.

تنها داوطلبانی شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ را دارند که یا در مرحله مصاحبه نمره کافی را کسب نکرده باشند و یا در مرحله کتبی آزمون تنها به علت به دست نیاوردن نمره و حدنصاب مناسب کارنامه قرمز برای آنها صادر شده باشد. و علت مردودی آنها مشکلات مربوط به مدارک یا سلامت جسمانی روانی و .. نباشد.

افراد برای به دست آوردن حد نصاب شهر مدنظر خود در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ می توانند از چند روش استفاده کنند. اولین روش این است که به حد نصاب اولویت انتخابی در مرحله اول آزمون که در کارنامه مرحله کتبی آزمون آموزگاری درج شده است مراجعه کنند. روش دوم روشی است که سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده است تا با وارد کردن شهر مدنظر خود حد نصاب را رویت کنند. برای حد نصاب از طرف سامانه عددی ۵ رقمی اعلام می شود که ۳ رقم اول مورد پذیرش است. در زیر لینک محاسبه حد نصاب قبولی تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ قرار داده شده است.

علاقه مندان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ باید توجه داشته باشند که تنها امکان انتخاب ۱ اولویت را در این مرحله دارند و فقط درصورت داشتن حد نصاب مناسب امکان ثبت کردن کد شهر مد نظر را دارند، در غیر این صورت سامانه اجازه ثبت را نخواهد داد و سامانه خطا صادر می کند.

مدارک لازم برای تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳

برای شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری، ابتدا داوطلبان لازم است پس از دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت، نسبت به مطالعه شرایط بیان شده در آن اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد که یکی از مدارک لازم برای تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳، مطالعه دقیق جزئیات دفترچه می باشد که در صورت عدم رعایت شرایط بیان شده، پذیرش داوطلبان ابطال می گردد. در ادامه مدارک لازم به صورت کلی بیان می گردد:

دانلود و مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری

شماره پرونده، شماره داوطلبی و اطلاعات هویتی شامل شماره شناسنامه و کد ملی

تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای درج کردن اولویت مورد نظر

خاطر نشان می گردد که پس از شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری و دعوت به مصاحبه، لازم است افراد مدارک لازم را به کمیته مصاحبه کننده ارائه نمایند تا تطابق مدارک صورت گیرد که در ادامه مدارک لازم به صورت کامل بیان شده است:

دو سری کارنامه

تکمیل فرم های مشخصات فردی

تکمیل فرم اعلام آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری و ارزیابی تکمیلی

اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه

اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی هوشمند

اصل و تصویر مدارک تحصیلی

اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

تعداد ۶ قطعه عکس ۴×۳ پشت نویسی شده

شایان ذکر است که برخی از داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی آموزگاری، از شرایط ویژه ای برخورددار بوده که لازم است برای اثبات آن ها مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند که در ادامه به صورت کلی بیان شده است:

ارائه اصل و گواهی ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت استفاده از سهمیه

ارائه اصل و گواهی معرفی نامه از بهزیستی در صورت استفاده از سهمیه سه درصد معلولین

ارائه مستندات لازم در خصوص گواهی سن جبرانی برای شرکت در آزمون

ارائه مستندات در خصوص بومی گزینی

ارائه گواهی معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص استفاده از امتیاز حفظ قرآن

مدارک کسب مقام قهرمانی در مسابقات و رویداد هاو جشنواره های معتبر استانی، منطقه ای، ملی و جهانی

سوابق فعالیت های آموزشی، فرهنگی، تدریس

گواهی های مهارتی و گواهی های شرکت در مسابقات فرهنگی و ورزشی و غیره

پژوهش های مرتبط با تألیف و تدوین مقالات معتبر و کتب و غیره

لازم به ذکر است که برای شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری ۱۴۰۳​، نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد و لازم است داوطلبان با استفاده از اطلاعات هویتی و ثبت نامی، اولویت مدنظر را در سامانه ثبت نمایند. در ادامه مطالب مهمی در خصوص سیستم و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳​ آمده است.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳، پذیرش نهایی را کسب نکرده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. همانگونه که برای ثبت نام در آزمون، داوطلبان می بایست دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی را دانلود کنند، برای شرکت در تکمیل ظرفیت نیز لازم است داوطلبان دفترچه تکمیل ظرفیت را دانلود نموده و نسبت به مطالعه شرایط و همچنین ظرفیت های خالی اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد لیست شهر هایی که ظرفیت آن ها خالی مانده، در دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری بیان می شود. داوطلبان برای دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳، می توانند از طریق لینک زیر اقدام نمایند:

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳ به محض انتشار در این مقاله به روز رسانی میشود.

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳

داوطلبانی که براساس شرایط بیان شده برای تکمیل ظرفیت آموزگاری ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند، لازم است بعد از شرکت در مصاحبه تخصصی و ارزیابی های تکمیلی، منتظر نتایج تکمیل ظرفیت باشند تا در صورت قبولی، نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام نمایند. خاطر نشان می گردد که نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

خاطر نشان می گردد که ارزیابی های تکمیلی شامل بررسی مدارک، شرایط عمومی و اختصاصی، گزینش عقیدتی و سیاسی و در نهایت بررسی شیوه های تدریس، بحث گروهی، تعامل با دانش آموزان و غیره می باشد که براساس نظرات کمیته مصاحبه کننده، نمرات لازم برای داوطلبان در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است پذیرش نهایی منوط به کسب نمره لازم در ارزیابی های تخصصی می باشد.

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، حدودا یک هفته پس از اتمام مصاحبه تخصصی و ارزیابی های تکمیلی، داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳​ اقدام نمایند. برای مشاهده کارنامه، افراد می توانند با استفاده از شماره پرونده و داوطلبی، نتایج نهایی را به صورت اینترنتی دریافت نمایند. لازم به ذکر است داوطلبانی که پذیرفته شده اند، برای ثبت نام نهایی و تشکیل پرونده به ادارات آموزش و پرورش استان محل قبولی مراجعه نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

منابع آزمون کارشناس رسمی رشته راه و ساختمان ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲ | قوه قضاییه، کانون دادگستری

آرکا مشاوره

ارائه تدریس در مصاحبه استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| طرح درس، ابتدایی، استثنایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید