مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

تکمیل ظرقیت دانشگاه فرهنگیان1403

پذیرفته شدگان در نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان معمولا در زمان مهر ماه اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه محل قبولی خود می نمایند. دانشگاه فرهنگیان به بررسی ظرفیت های خالی خود پرداخته و از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، این ظرفیت های خالی را از میان داوطلبان واجد شرایط تکمیل می نماید.

دانشگاه فرهنگیان یکی از پرتقاضاترین دانشگاه ها در بین داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری می باشد. هر ساله تعداد بسیاری از داوطلبان در این آزمون شرکت کرده و برای کسب جایگاه در این دانشگاه معتبر به رقابت می پردازند. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی موفق به قبولی در این دانشگاه نشده اند، در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، شانس دیگری برای پذیرش در این دانشگاه خواهند داشت.

آگاهی از زمان درخواست تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل در این مقاله ابتدا به زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ پرداخته خواهد شد. سپس در بخش های بعد مطالبی در ارتباط با شرایط، سایت و نحوه ارسال درخواست ارائه می شود. در بخش آخر نیز نکاتی جهت مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

سال های گذشته بر اساس تقاضای برخی از دانشگاه های فرهنگیان و پردیس تربیت معلم برخی استان های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان مبنی بر تکمیل ظرفیت تعدادی از کد رشته های محل خود، سازمان سنجش اقدام به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمود.

در سال ۹۸ زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و تربیت معلم از تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ لغایت ۱ اسفند بود و پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال گذشته صورت گرفت. اما با توجه به تصمیمات اخذ شده توسط سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته برگزار نشد. همینطور پیش بینی می شود تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال جاری نیز برگزار نشود.

به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، این مقاله بروزرسانی شده و در این قسمت اطلاع رسانی می شود.

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبانی که تمایل به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را دارند، باید دارای شرایط خاصی باشند. بنابراین داوطلب، ابتدا باید شرایط را بررسی نموده و در صورت امکان اقدام به ثبت نام برای تکمیل ظرفیت نماید. در ادامه به شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ پرداخته خواهد شد.

یکی از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳​، شرط سنی می باشد. بنابراین فرد باید در بدو ورود به دانشگاه، حداکثر ۲۴ سال سن داشته باشد. همچنین حداقل نمره قبولی علمی کاربر باید ۶۵۰۰ باشد تا مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت شود. علاوه بر این، حداقل معدل داوطلبان رشته انسانی باید ۱۵ و برای دیگر رشته ها نیز ۱۴ می باشد. 

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

سن 

حداکثر سن ۲۴ سال در بدو ورود به دانشگاه

نمره قبولی علمی

حداقل ۶۵۰۰

معدل

حداقل معدل داوطلبان رشته انسانی ۱۵ و برای دیگر رشته ها ۱۴

شرایط جسمانی و روانی

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط جسمانی مناسب جهت انجام وظیفه تدریس

 

همچنین افرادی که در مصاحبه شرکت کرده و قبول نشده اند، نیز می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کرده و شانس خود را مجددا امتحان کنند. بنابراین کسب نمره قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوطه از دیگر شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می باشد. کاربر می تواند جهت اطلاع دقیق از شرایط، پس از اعلام زمان درخواست تکمیل ظرفیت به سازمان سنجش مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند و در صورت داشتن شرایط در زمان تعیین شده اقدام به ارسال درخواست نماید. 

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه ارزیابی شایستگی عمومی و اختصاصی استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳| ابتدایی و استثنایی

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می بایست در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به صورت رایگان تکمیل کنند. در ادامه مراحل و نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را ارئه داده ایم:

ورود به سایت sanjesh.org

ورود به بخش کنکور سراسری

انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ – مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان

سایت تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود. بنابراین داوطلبانی که قصد شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را دارند، باید از زمان و شرایط آن آگاهی داشته باشند تا خود را برای ارسال درخواست و مصاحبه آماده کنند. جهت کسب اطلاعات دقیق در این زمینه، کاربر باید منابع معتبر را دنبال نماید. در ادامه سایت تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳​ معرفی خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور، معتبرترین سایت در زمینه اطلاع رسانی زمان و شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳​ می باشد. کاربر می تواند با مراجعه روزانه به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org و در بخش اطلاعیه ها، در صورت اعلام زمان تکمیل ظرفیت فرهنگیان ۱۴۰۳، از آن مطلع شود.

همچنین با توجه به اینکه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی می باشد، کاربر می تواند به صورت روزانه اطلاعیه های سایت های استانی دانشگاه فرهنگیان خود را دنبال نماید. زیرا ممکن است هر استان جهت تکمیل ظرفیت خود در همان سایت استانی دانشگاه مربوطه اطلاع رسانی نماید. بنابراین بهتر است کاربر هر دو مورد را در نظر گرفته تا در صورت اعلام زمان درخواست تکمیل ظرفیت فرهنگیان ۱۴۰۳​، به موقع نسبت به ارسال درخواست اقدام نماید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

معرفی دانشگاه الزهرا | شرایط،زمان

آرکا مشاوره

نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته گیاه پزشکی | بازار کار$ ثبت نام و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید