مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲/شرایط، نحوه ثبت نام و…

استخدام بخش خصوصی 1402/آرکا
طی چهار سال اخیر طبق مصوبات شورای سیاست گذاری استخدام بخش خصوصی، شرکت های خصوصی صنعتی، تجاری و فناوری با نیازسنجی بیش از ۴ هزار شرکت در سطح کشور اقدام به برگزاری آزمونی جهت تامین نیروی انسانی متعهد و کارآمد، کاهش نرخ بیکاری می نماید. ملاک پذیرش داوطلبان در این آزمون داشتن شایستگی های شغلی و دانش عمومی داوطلبان است. با توجه به آمار بالای متقاضیان ثبت نام در این آزمون در سال های پیاپی، ثبت نام ازمون استخدامی خصوصی ۱۴۰۲ در نیمه اول سال آغاز می شود و داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی می توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی در سایت استخدام شرکت های خصوصی inre.ir انجام دهند. لذا به منظور ارائه اطلاعات بیشتر و افزایش آگاهی داوطلبان متقاضی آزمون استخدامی شرکت های خصوصی سال جاری در ادامه این مقاله نکات مربوط به این آزمون از جمله مهلت، نحوه، شرایط، سایت و لینک ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ به طور کامل بررسی شده است.

زمان ثبت نام آزمون بخش خصوصی ۱۴۰۲

مراحل آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ همانند آزمون های برگزار شده در سال های گذشته انجام می شود. در هنگام اعلام شروع ثبت نام، متقاضیان باید در سایت مجری آزمون بنا بر شرایطی که وضع شده است در بازه زمانی مشخص شده، ثبت نام آزمون استخدامی شرکت های خصوصی را انجام دهند. با این حال برای افرادی که در این مدت زمانی موفق به ثبت نام نشده اند نیز ممکن است مهلت انجام ثبت نام تمدید شود. آزمون استخدامی بخش های خصوصی در دو مرحله انجام می شود. آزمون ابتدایی به صورت الکترونیکی و تئوری انجام می شود. پس از اعلام نتایج و مشخص شدن امتیاز شرکت کنندگان، افرادی که نمره تعیین شده را برای گذراندن این مرحله کسب کرده باشند، به مصاحبه حضوری با شرکت های مربوطه دعوت می شوند.
زمان مراحل مختلف آزمون استخدامی تاریخ در سال ۱۴۰۲
زمان ثبت نام ۳ تا ۲۳ تیر
تکمیل ثبت نام و آزمون های شخصیت شناسی ۳۱ تیر 
آزمون های تخصصی ۲۸ شهریور
اعلام نتایج ۱۳ آبان
دعوت به همکاری از سوی شرکت ها ۱۸ آذر

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

این آزمون هم مانند سایر آزمون ها دارای دفترچه راهنمای ثبت نام می باشد که از سوی دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی و همزمان با آغاز نام نویسی این آزمون منتشر می شود. محتویات این دفترچه نیز شامل مواردی همچون شرایط، مدارک، لیست رشته ها، شغل های مورد پذیرش و… می باشد. همچنین برای آشنایی شما با نکات پیرامون این آزمون، لینک دریافت فایل دفترچه مذکور را در جدول زیر قرار داده ایم که داوطلبان محترم میتوانند به راحتی دانلود نمایند.
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی۱۴۰۲
داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون استخدامی بخش خصوصی برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زمانبندی، نحوه ثبت نام، مدارک و شرایط استخدام شرکت های خصوصی ۱۴۰۲ و دیگر موارد می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره آرکا تماس حاصل نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

شرکت در آزمون استخدامی بخش خصوصی مستلزم دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی است که در دفترچه این آزمون به آن اشاره می شود. با توجه به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ که در دفترچه بیان شده است، از جمله شرایط عمومی در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ برای متقاضیان این دوره به شرح زیر است: ۱. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ۲. داشتن تابعیت ایرانی ۳. پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ۴. برخورداری از توانایی جسمی و روانی لازم متناسب با شغلی که شرکت کننده در نظر دارد. ۵. نداشتن سابقه در انجام اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی ۶. در کنار شرایط عمومی که هر فرد متقاضی شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی باید داشته باشد، شرط محدودیت سنی نیز در این آزمون برقرار است. به این صورت که داشتن شرط سنی حداقل ۱۵ سال برای شرکت کنندگان در آزمون استخدامی بخش های خصوصی ۱۴۰۲ وجود دارد. ۷. از آن جایی که برخی از شرایط متقاضیان برای استخدام در این شرکت های خصوصی اولویت بندی شده است، افرادی که در سال های قبلی در این آزمون استخدامی شرکت کرده اند و استخدام شده اند به جهت ارتقا شغلی و یا در صورت تمایل به تغییر شغل خود نیز می توانند در آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ دوباره شرکت کنند، منتها با در نظر گرفتن شرایط آن ها، این دسته از افراد از اولویت پایین تری برخوردار می شوند. ۸. از دیگر شرایطی که برای شرکت در این آزمون باید در نظر داشت این است که افراد با هر مدرک تحصیلی که دارند و همچنین هر مقطع تحصیلی که هستند، می توانند در این آزمون شرکت کنند، زیرا بیشتر این شرکت ها مهارت محور هستند به این معنا که مهارت افراد متقاضی را اولویت انتخاب خود قرار می دهند.

رشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

عناوین شغلی زیادی در آزمون استخدام بخش خصوصی ۱۴۰۲ تعریف شده اند که این شرایط فرصتی برای استخدام شدن در شرکت ها را برای طیف وسیعی از افراد ماهر و تحصیل کرده ایجاد می کند. با توجه به عناوین شغلی متنوعی که در دفترچه آزمون استخدامی بخش خصوصی قید شده است، رشته های تحصیلی مربوط به آن ها هم مد نظر خواهند بود. عناوین شغلی که در آزمون استخدامی بخش های خصوصی ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده اند در رشته های زیر خلاصه می شوند که بنا بر نیاز شرکت ها در هر کدام از این حوزه ها، افراد دارای مهارت مربوطه در عناوین شغلی مختلفی می توانند استخدام شوند. در این بخش از مقاله، عناوین شغلی مرتبط با رشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ ارائه شده است: عناوین شغلی در دسته بازاریابی و فروش عناوین شغلی در دسته فناوری اطلاعات عناوین شغلی در دسته فنی و اجرایی عناوین شغلی در دسته کارشناسی و ارائه خدمات عناوین شغلی در دسته مالی، اداری و حقوقی عناوین شغلی در دسته مدیریتی عناوین شغلی در دسته مهندسی عناوین شغلی در گروه هنر، رسانه و آموزش داوطلبان می توانند برای آگاهی کامل تر از مشاغل مربوط به این عناوین به دفترچه آزمون استخدام بخش خصوصی ۱۴۰۲ مراجعه کنند. همچنین شهر ها و شرکت ها و سازمان های مرتبط با هر عنوان شغلی نیز در دفترچه جهت اطلاع کامل شرکت کنندگان قرار داده شده اند. این در حالی است که محدودیتی برای انتخاب و شرکت در این رشته های شغلی در دوره های برگزاری آزمون استخدامی در نظر گرفته نشده است و متقاضیان می توانند بر اساس علاقه، عنوان شغلی مورد نظر خود را انتخاب کنند. با این حال داشتن مهارت و تحصیلات مربوط به هر کدام از دسته های عناوین شغلی می تواند شرکت کننده را در اولویت انتخاب قرار دهد. در نهایت تمامی افرادی که متقاضی شرکت در آزمون استخدامی بخش خصوصی هستند باید با توجه به علاقه و موقعیت شغلی مد نظر خود نسبت به ثبت نام نهایی اقدام نمایند.

مدارک ثبت نام در آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ به شرح زیر است.
مدارک ثبت نام در آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲
شناسنامه
کارت ملی
جنسیت
عکس پرسنلی
شماره تلفن همراه
شماره تلفن منزل
نشانی دقیق محل سکونت
کد پستی
تعدا فرزندان
اطلاعات سوابق التحصیلی
فایل رزمه کاری همراه با مستندات
دین / ملیت / مذهب
اسکن صفجه اول دفترچه بیمه (در صورت وجود)

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ مانند هر سال به صورت الکترونیکی و در سایت inre.ir که مجری برگزاری این آزمون است در زمان اعلام شده، انجام می شود. داوطلبان برای ثبت نام در این سایت باید آدرس سایت مربوطه را در آخرین نسخه های مرورگر های مطمئنی مانند فایرفاکس یا کروم وارد کنند تا در صفحه اصلی این سایت قرار گیرند، در ادامه نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ توضیح داده شده است.
  1. ابتدا وارد سایت ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی به نشانی inre.ir شوید و گزینه “ثبت نام در آزمون” را انتخاب نمایید.
۲. در این مرحله شما می بایست اطلاعات خواسته شده را که شامل کد ملی و شماره تلفن داوطلب می باشد، در کادرهای مربوطه وارد کنید و کلید “ثبت و ادامه” را فشار دهید. مرحله دوم ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی   ۳. این بخش مربوط به مشخصات فردی داوطلب اعم از نام و نام خاوادگی، سال تولد، استان و شهر محل سکونت وی است که پس از وارد کردن اطلاعات مذکور به مرحله بعد هدایت می شوید.   ۴. انتخاب مشاغل : مشاغل در ۸ دسته ارائه شده است که در این مرحله هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۲ دسته شغلی است و از هر دسته فقط ۴ عنوان شغلی را می توان انتخاب کرد. ۵. تایید نهایی : در مرحله سوم تمامی اطلاعاتی که ثبت شده اند قابل مشاهده است و در صورت عدم مغایرت می توان وارد مرحله بعد شد. ۶. تایید مشخصات کاربری : در این مرحله داوطلب صحت اطلاعات وارد کرده را تایید می کند. ۷. دریافت کارت : داوطلبان با ورود به این مرحله در صورتی که دارای کارت بانکی عضو شبکه شتاب به همراه رمز دوم باشند، می توانند وارد درگاه پرداخت شده و هزینه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ را پرداخت کنند. کارت دریافتی شامل اطلاعات شخصی، عناوین مشاغل انتخابی و یک کد رهگیری می باشد. توجه داشته باشید که رمز عبور انتخابی خود را به خاطر سپرده و همچنین کد رهگیری را تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارید.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

جهت ثبت نام در استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ و شرکت در این آزمون، متقاضیان باید هزینه ای را در مراحل ابتدایی ثبت نام بپردازند. باید توجه داشت که هزینه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی تنها یک بار از شرکت کننده و در هنگام ثبت نام اینترنتی دریافت می شود و تا انتهای اعلام نتایج هیچ هزینه اضافی دیگری از شرکت کنندگان تحت عنوان مصاحبه های حضوری نباید دریافت شود. در مراحل ثبت نام و در هنگام انتخاب عناوین و رشته های شغلی مورد نظر، مبلغی که باید بابت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ پرداخت شود برای داوطلب نشان داده می شود. در سال جاری هزینه ثبت نام برای یک دسته شغلی ۱.۶۷۰.۰۰۰ ریال و برای انتخاب دسته شغلی دوم ۳۰۰.۰۰۰ ریال در نظر گرفته شد. پرداخت این مبلغ به منزله هزینه خرید کارت برای شرکت در این آزمون است که برای مراحل بعدی این آزمون نظیر مشاهده اعلام نتایج، لازم است. داوطلبان شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی ۱۴۰۲ می توانند برای اطلاع از نحوه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت مرحله به مرحله به دفترچه منتشر شده این آزمون مراجعه کنند. تمامی مراحل پرداخت هزینه تا شیوه دریافت کارت در این دفترچه به طور کامل توضیح داده شده است. متقاضیان باید قبل از هر گونه اقدام برای پرداخت هزینه های ثبت نام در آزمون، از داشتن رمز دوم پویای کارت بانکی خود اطمینان حاصل کنند. برای پرداخت هزینه این آزمون استفاده از هر یک از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر و بلامانع است.

روند پذیرش در سازمان های بخش خصوصی ۱۴۰۲

فرآیند پذیرش در بخش خصوصی در سه مرحله انجام می شود، که داوطلبان می بایست در مرحله اول ثبت نام خود را به صورت اینترنتی در سایت inre.ir انجام دهند. سپس با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی مجری برگزارکننده آزمون در زمان مقرر خود به صورت اینترنتی اقدامات لازم برای پاسخ گویی به سوالات تعیین شده را انجام دهند. در آخرین مرحله اگر شرایط متقاضیان توسط مسئولین تایید شود، داوطلبین به مصاحبه حضوری دعوت می شوند. بعد از این که نتایج نهایی آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲ مشخص شود، از پذیرفته شدگان دعوت به همکاری خواهد شد.

سهیمه های موجود در آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

به طور کلی هدف از برگزاری آزمون های بخش خصوصی جذب نیروی انسانی توانمند و مورد نیاز شرکت های خصوصی و دانش بنیان است که فرآیند پذیرش داوطلبان بر اساس دانش و مهارت آن ها صورت می پذیرد. در نتیجه به منظور گزینش صحیح و با کیفیت هیچ گونه سهیمه ای اعم از ایثارگران، رزمندگان، آزادگان و… در این آزمون اعمال نخواهد شد. لازم است بدانید یکی از امتیاز هایی که می تواند شانس شما را برای پذیرش در آزمون استخدامی بخش خصوصی افزایش دهد، تعداد و سطح مهارت های شما می باشد. داشتن چند مهارت در هنگام ثبت نام این آزمون ها می تواند درصد قبولی شما را در بخش خصوصی به مراتب از دیگران شرکت کنندگان افزایش دهد. اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام آزمون استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۲، سوالی خصوص ثبت نام این آزمون دارید، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی آرکاجویا شوید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و …، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲| شورای عالی کارشناسان

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید