مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی شورای حل اختلاف ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون استخدامی شورای حل اختلاف 1403

مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه به منظور استخدام علاقه مندان به کار در شوراهای حل اختلاف سال ۱۴۰۳، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی، مصاحبه روانشناسی و علمی می نماید. این جذب به صورت افتخاری بوده و شرایط و مراحل آن در دفترچه ثبت نامی آزمون به طور کامل شرح داده می شود. شوراهای حل اختلاف بر اساس اجرای ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه و در راستای بهبود خدمات رسانی به مردم سراسر کشور تاسیس شده اند. رویکرد اصلی تاسیس شوراهای حل اختلاف رسیدگی هر چه سریع تر به دعاوی مردم و کاهش تراکم مراجعات به دادگاه ها می باشد.

در سال ۱۴۰۳، قوه قضائیه ایران قصد دارد ۱۰ هزار نفر را از طریق آزمون استخدامی برای کار در شوراهای حل اختلاف استخدام کند. این آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار خواهد شد و داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های حقوق، علوم قضایی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و یا رشته های مرتبط باشند. جزئیات بیشتر در مورد این آزمون، از جمله شرایط و مدارک مورد نیاز، زمان و مکان برگزاری آزمون، و منابع آزمون، متعاقباً اعلام خواهد شد.

نکات کلیدی:

  • ۱۰ هزار نفر استخدام خواهند شد.
  • آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود.

در ادامه این مقاله جزئیات زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف ۱۴۰۳ را به همراه نکات پیرامون این ازمون ارائه داده ایم.

زمانبندی آزمون شورای حل اختلاف ۱۴۰۳

شوراهای حل اختلاف در صورت نیازمندی به استخدام افراد واجد شرایط در بخش های مختلف، با انتشار یک اطلاعیه نسبت به ثبت نام آزمون خبر می دهند. پس از انتشار این اطلاعیه، دفترچه و فرم ثبت نام نیز منتشر می شود. در دفترچه ثبت نام تمامی موارد مورد نیاز و همچنین زمانبندی آزمون شورای حل اختلاف ۱۴۰۳ به طور کامل توضیح داده شده است.

زمانبندی مراحل آزمون شورای حل اختلاف همچون زمان ثبت نام، تمدید مهلت ثبت نام، دریافت کارت و برگزاری آزمون در دفترچه ثبت نام مشخص می شود. لازم به ذکر است که هنوز هیچ اطلاعیه ای در خصوص برگزاری این آزمون در سال ۱۴۰۳ اعلام نشده است، به همین دلیل در این بخش از مقاله به ارائه زمانبندی استخدام شورای حل اختلاف دوره گذشته پرداخته شده است، اما به محض مشخص شدن مراحل زمانبندی آزمون در سال جاری جدول بروزرسانی خواهد شد. 

زمانبندی آزمون استخدامی تاریخ

زمان ثبت نام

اعلام نشده است

زمان دریافت کارت

اعلام نشده است

زمان برگزاری

اعلام نشده است

زمان اعلام نتایج

اعلام نشده است

نحوه ثبت نام آزمون جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف ۱۴۰۳

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف ۱۴۰۳ که قصد ثبت نام آزمون سال جاری را دارند، باید در مهلت مقرر شده تمامی مراحل ثبت نام خود را بصورت دقیق کامل کنند. متقاضیان به منظور ثبت نام در آزمون جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف ۱۴۰۳ باید به سایت آزمون های استخدامی جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir مراجعه کنند.

مراحل ثبت نام آزمون جذب شورای حل اختلاف ۱۴۰۳

 

مراجعه به سایت آزمون های جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir

انتخاب گزینه ثبت نام آزمون جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف

دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سال جاری

انتخاب گزینه ثبت نام آزمون

انتخاب گزینه پرداخت هزینه برای خرید سریال ثبت نامی

ورود به سامانه با توکن خریداری شده

تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری مدارک

تایید نهایی اطلاعات و دریافت کد رهگیری

شرایط ثبت نام آزمون شورای حل اختلاف

یکی از موارد مهم برای تکمیل ثبت نام داوطلبان متقاضی استخدام شورای حل اختلاف، داشتن شرایط مورد نیاز برای ثبت نام می باشد. شرایط عضویت افتخاری در شورای حل اختلاف مانند دیگر آزمون ها به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم شده است. تمامی داوطلبان می بایست شرایط عمومی را داشته باشند و اختصاصی ها نیز بسته به رشته و عنوان شغلی مورد نظر متفاوت خواهد بود.

اعتقاد به دین اسلام

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

اعتقاد به قانون اساسی ایران و ولایت مطلقه فقیه

حسن شهرت به امانت و راستگویی

نداشتن استفاده از مشروبات الکلی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان

داشتن حداقل ۳۰ سال تمام

داوطلب می بایست متاهل باشد

داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت

داشتن سابقه سکونت در حوزه شورا حداقل به مدت ۶ ماه

نداشتن سابقه محکومیت کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، شرایط عضویت افتخاری در شورای حل اختلاف اختصاصی داوطلبان به عنوان شغلی و شرایط احراز وابسته بوده که در این بخش از مقاله به آن ها اشاره شده است.

عنوان شغلی  شرایط احراز 

دبیر

حداقل سطح دو حوزوی

حداقل مدرک کارشناسی در رشته های حقوق – مهندسی فناوری اطلاعات

اجرای احکام

حداقل سطح دو حوزوی

حداقل مدرک کارشناسی در رشته های حقوق – فقه و مبانی حقوق اسلامی – الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

نیروی ستادی (مدیریت)

حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مهندسی صنایع – مدیریت

نیروی ستادی (فناوری اطلاعات)

حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مهندسی فناوری اطلاعات

نیروی ستادی (آموزش)

حداقل مدرک کارشناسی در رشته آمار

نیروی ستادی (مدیریت فرهنگی)

حداقل سطح دو حوزوی

حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مدیریت فرهنگی هنری – مدیریت امور فرهنگی گرایش برنامه ریزی فرهنگی

نیروی ستادی (روانشناسی)

حداقل مدرک کارشناسی روانشناسی

نیروی ستادی (گرافیک)

حداقل مدرک کارشناسی در رشته های گرافیک – روابط عمومی

مصاحبه آزمون شورای حل اختلاف ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون استخدام شورای حل اختلاف ۱۴۰۳ شرکت کرده اند، پس از کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی می بایست در مصاحبه تخصصی نیز شرکت نمایند. داوطلبانی که به مرحله مصاحبه دعوت شده اند، لازم است در زمان تعیین شده در محل مصاحبه حضور یابند تا در صورت قبولی استخدام خود را نهایی کنند.

شرکت در مصاحبه آزمون شورای حل اختلاف ۱۴۰۳ الزامی بوده و اگر داوطلبی به مصاحبه دعوت شود، اما در جلسه حاضر نشود، شانس استخدام و قبولی نهایی خود را از دست خواهد داد. لازم به ذکر است که معمولا در مصاحبه های استخدامی سوالاتی مربوط به اهداف شغلی و رشته تخصصی مطرح می گردد و زمان مصاحبه آزمون مدتی پس از اعلام نتایج اولیه، از طریق سایت ثبت نامی آزمون به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

دفترچه ثبت نام آزمون شورای حل اختلاف ۱۴۰۳

پس از انتشار اطلاعیه ثبت نام استخدام شورای حل اختلاف، دفترچه راهنمای ثبت نام آن نیز در سایت استخدامی منتشر می شود. این دفترچه شامل اطلاعاتی بوده که برای تمامی متقاضیان ثبت نام در آزمون مهم بوده و داوطلبان می بایست بر اساس اطلاعات منتشر شده در این دفترچه نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند. (به محض انتشار دفترچه ثبت نامی، در این بخش قرار داده خواهد شد.)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

روش های مدیریت زمان در مطالعه _ نکات طلایی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| گاز و گازرسانی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی کانون دادگستری ۱۴۰۲| تمامی رشته ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید