مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام ازمون استخدامی وزارت بهداشت 1403

آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۳ به منظور استخدام پزشکان و نیروهای متخصص مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود. فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، پیراپزشکی و برخی دیگر از رشته های علوم پایه می توانند در صورت علاقه در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در مهلت استخدام اعلام شده فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. 

آزمون استخدامی وزارت بهداشت تنها مختص به رشته های پرستاری و پزشکی نمی باشد، بلکه دارندگان مدارک تحصیلی رشته های مورد نیاز این آزمون غیر از دو حوزه مذکور نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند. استخدام در دانشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی (به غیر از هیات علمی) و دیگر موسسات وابسته به این ارگان، از طریق این آزمون امکان پذیر است. داوطلبانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی می باشند، می توانند با در نظر گرفتن رشته های مورد نیاز این آزمون، نسب به پرداخت هزینه و ثبت نام خود اقدام نمایند.

وزارت بهداشت جهت جذب نیرو جدید و امکان ایجاد فرصتی برای استخدام افراد توانمند در این وزارت، آزمون استخدامی خود را مانند هر دستگاه اجرایی دیگری در کشور برگزار می کند. تعداد افراد مورد نیاز آزمون استخدامی وزارت بهداشت برگزار شده در طی سال های اخیر، قابل توجه بوده که فرصتی خوب برای متقاضیان این رشته های شغلی محسوب می شود.

در سال های جاری نیاز به استخدام افراد در این وزارت و مرکز تابعه وزارت بهداشت بیشتر شده و متقاضیان نیز به مراتب افزایش خواهند داشت. با توجه به اهمیت کسب اطلاع از روند آزمون استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در این مقاله اطلاعاتی راجع به زمان و نحوه ثبت نام آزمون و شرایط، مدارک و رشته های مورد نیاز و همچنین زمان آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ جهت آگاهی بیشتر شما متقاضیان، آورده شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

آزمون استخدامی وزارت بهداشت هر ساله در سراسر کشور برگزار می گردد و در طی این روند دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیروهای مورد نیاز خود را پذیرش می نمایند. با توجه به اخبار منتشره مبنی بر برگزاری آزمون در تاریخ ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۳، زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت در شهریور ماه آغاز خواهد شد 

 لازم به ذکر می باشد که معمولا برای آن دسته از افرادی که از ثبت نام جا مانده و یا نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارند، فرصتی تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای آنان در نظر گرفته می شود.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت به صورت اینترنتی و از طریق سایت جهاد دانشگاهی انجام می شود. داوطلبان متقاضی موظف هستند در مهلت تعیین شده وارد سایت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت به نشانی hrtc.ir شده و مراحل نام نویسی را تکمیل کنند.

در سال های گذشته مجری برگزاری آزمون وزارت بهداشت، سازمان سنجش بود و داوطلبان باید از طریق سایت سنجش مراحل مربوط به ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی را پیگیری می کردند؛ اما بر اساس اطلاعیه منتشر شده متقاضیان باید به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه نمایند تا بتوانند فرم اینترنتی ثبت نام وزارت بهداشت را تکمیل کنند. در ادامه مقاله مراحل ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت توضیح داده شده است.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

ورود به سایت جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir

انتخاب گزینه ” استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ” و ورود به صفحه اختصاصی آزمون

انتخاب گزینه پرداخت هزینه

پرداخت هزینه آزمون استخدامی وزارت بهداشت و ورود به صفحه ثبت نام با استفاده از سریال ثبت نام مندرج در کارت

بارگذاری فایل عکس و مدارک موردنیاز

تکمیل فرم ثبت نام آزمون و وارد کردن اطلاعات فردی، تحصیلی و سابقه کار

تایید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

داوطلبان برای تسریع روند ثبت نام خود می توانند پیش از آغاز فرآیند نام نویسی خود در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳، نخست مدارک لازم را آماده کرده و سپس فرآیند نام نویسی را آغاز کنند.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

جست و جوی عبارت ” سایت جهاد دانشگاهی ” و یا ” hrtc.ir ” در مرورگر و انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان ” جهاد دانشگاهی”

انتخاب گزینه “ آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان  آموزش پزشکی ” و ورود به صفحه اختصاصی آزمون.

انتخاب گزینه “ پرداخت هزینه و دریافت توکن پرداخت جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام.

پس از پرداخت هزینه؛ داوطلبان می توانند با ورود به صفحه ثبت نام آزمون از طریق وارد کردن توکن پرداخت؛ مدارک لازم را بارگذاری نمایند و سپس اطلاعات موردنیاز اعم از اطلاعات فردی، تحصیلی، سابقه کار و شغل درخواستی خود را وارد نمایند.

شرایط استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۳

در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرایط عمومی و اختصاصی برای متقاضیان در نظر گرفته می شوند و بر اساس آن ‌ها معلوم می گردد که این افراد قابلیت ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی را خواهند داشت یا خیر. متقاضیان نیز قبل از اقدام به هرکاری می بایست تمام شرایط استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در هر دو مجموعه را با توجه به دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت مطالعه کنند و در صورت دارا بودن همه آن ها در آزمون ثبت نام کنند.

شرایط عمومی استخدام وزارت بهداشت

اعتقاد به دین اسلام

دارا بودن تابعیت ایرانی

داشتن کارت معافیت و یا کارت پایان خدمت سربازی

پایبند به قوانین و دستورات اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم سوء سابقه کیفری

عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

دارا بودن سلامت جسمانی و روانی با تایید نظر کمیسیون پزشکی

استخدام نبودن و کار در یکی از دستگاه های اجرایی کشور

شرایط اختصاصی استخدام وزارت بهداشت

سن که از اصلی‌ ترین شرایط شرکت در آزمون استخدام وزارت بهداشت است، با توجه به مدرک تحصیلی این گونه تفکیک می شود که محدودیت سنی مدرک دیپلم، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثز سن ۴۰ سال تمام (متولدین از ۱۳۶۲/۶/۲۱ تا ۱۳۸۲/۶/۲۱) و دارندگان مدرک دکتری باید حداکثر ۴۵ سال تمام (متولدین از۱۳۸۷/۶/۲۱ تا ۱۳۸۲/۶/۲۱)داشته باشند. در غیر این صورت توانایی شرکت در آزمون را نخواهند داشت. این در حالی است محدودیت سنی در فرزندان شهدا، آزادگان، اسیران و … اثر ندارد.

بر اساس برخی رشته ها، شرایط اختصاصی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال داوطلبان شرکت در رشته های پزشکی و پیراپزشکی باید حتما دارای گواهینامه پایان انجام دوره یا معافیت در رشته هایی که طرح اجباری دارند، باشند. با این حال اگر طرح به صورت اختیاری باشد، این افراد باید گواهی انصراف از دانشگاه محل طرح را داشته باشند.

متقاضیان شغل فوریت های پزشکی نیز باید دارای آمادگی جسمانی و حداقل قد ۱۷۵سانتی متر، شاخص توده بدنی BMI کمتر از ۳۰ و بیشتر از ۱۹ برای داوطلبان مرد و کمتر از ۲۵ و بیشتر از ۱۹ برای داوطلبان زن باشند . به منظور آگاهی دقیق تر از شرایط هر کدام از رشته های مورد نظر جهت اطمینان بهتر است توضیحات دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به صورت کامل مطالعه شود.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که می خواهند در آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور شرکت نمایند، می بایست قبل از هر گونه اقدامی جهت آگاهی از شرایط و قوانین نام نویسی و برگزاری آزمون دفترچه راهنمای ثبت نام را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. این دفترچه  به محض انتشتار در لینک زیر قرار خواهد گرفت.

دانلود دفترچه ثبت نام  آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ (به محض انتشار فعال خواهد شد)

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| اداری و استخدامی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲| نقشه برداری و اطلاعات مکانی

آرکا مشاوره

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲| برق، الکترونیک و مخابرات

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید