مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳| زمان ،نکات مهم

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳ بر اساس سوابق تحصیلی و یا استعداد درخشان انجام می شود. اطلاعیه های پذیرش بدون آزمون ارشد استعداد درخشان از طریق سایت هر دانشگاه منتشر می شود. لذا، داوطلبان واجد شرایط می توانند بر اساس مندرجات فراخوان در بازه زمانی معین ضمن ارائه مدارک مورد نیاز برای نام نویسی اقدام نمایند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در رشته هایی که در جلسه هیئت مدیره دانشگاه ها به تصویب می رسد امکان پذیر می باشد. در سال‌ های اخیر امکان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سهمیه استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد فراهم شده است. اما از سال ۹۹ پذیرش ارشد بدون آزمون، دستخوش تغییراتی شده است که مطابق آن ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و معدل تراز شده مقطع کارشناسی داوطلبان امکان پذیر است.

متقاضیان برای پذیرش در مقطع ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان نیاز به شرکت در آزمون ورودی ارشد ندارند و براساس فراخوان هایی که توسط هر دانشگاه و سازمان سنجش کشور اعلام می شود، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. از راه های دیگر برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد، ثبت نام در دوره های فراگیر آزاد و پیام نور می باشد.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان ۱۴۰۳

برخلاف ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد، متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری نمی توانند به صورت همزمان و یکپارچه علاقه مندی خود را اعلام نمایند، بلکه فراخوان این دانشگاه ها جداگانه منتشر شده و به صورت اطلاعیه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. از این رو متقاضیان باید به صورت دوره ای به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و به محض اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نسبت به تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک اقدام نمایند.

بر اساس تجربیات سالیان گذشته شاهد انتشار فراخوان های سایر دانشگاه ها از اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه سال جاری خواهیم بود. با استناد به سال های گذشته مهلت پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ معمولا ۱۵ الی ۲۰ روز می باشد که در صورت درخواست داوطلبان، امکان تمدید آن توسط برخی واحدهای دانشگاهی وجود خواهد داشت.

حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| دفترچه،زمان ،شرایط

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی۱۴۰۳

ثبت نام بدون آزمون ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در بازه زمانی اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه صورت گرفت. ثبت نام ارشد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیان برای ثبت درخواست در این دوره، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند.

۱️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش

۲️⃣ مطالعه دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد 

۳️⃣ پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری ثبت نام

۴️⃣ تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب کدرشته محل های انتخابی

کارشناسی ارشد بدون کنکور ورودی بهمن۱۴۰۳

هر ساله بسیاری از داوطلبانی که متقاضی تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور هستند ممکن است با این سوال مواجه شوند که آیا ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ورودی بهمن ماه امکان پذیر است؟ ایا دانشگاه ها برای ترم بهمن به صورت بدون کنکور در مقطع ارشد پذیرش دارند؟ و همچنین به دنبال کسب از اطلاع از زمان و جزئیات ثبت نام آن هستند. به همین دلیل در این بخش توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهد شد:

معمولا پذیرش دانشگاه ها چه با برگزاری کنکور و چه بدون کنکور برای ورودی مهر ماه می باشد، مگر در مواقعی که برای داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند تکمیل ظرفیت گذاشته شود و با توجه به ظرفیت های باقی مانده، برای ترم بهمن پذیرش نمایند. همچنین لیست برخی از رشته های محدود که برای ورودی بهمن پذیرش دارند،  در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر شده است. 

با توجه به مطالب ذکر شده می توان گفت که امکان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور ورودی بهمن ماه وجود ندارد. بنابراین داوطلبانی که موفق به ثبت نام برای ورودی مهر ماه سال جاری نشده اند می توانند برای پذیرش بدون آزمون سال بعد و یا شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده اقدام نمایند

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد | بر اساس سوابق تحصیلی۱۴۰۳

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور و بر اساس سواق تحصیلی از میان واجدین شرایط در کد رشته ‌محل‌ هایی که ظرفیت آن ها در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تکمیل نشده است، انجام می شود. در این قسمت از مقاله به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ پایبند به قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ انجـام واجبات و پرهیز از محرمات

✅ نداشتن سابقه عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ نداشتن سابقه فساد اخلاقی 

 

شرایط اختصاصی

✅ داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر و یا در حال تحصیل در سال آخر دوره کارشناسی باشد.

✅ مدرک تحصیلی داوطلب بایستی مورد تایید یکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یـا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

✅ اگر داوطلب جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی است بایستی  حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شود.

✅ ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود، اما معدل داوطلبان نباید کم تر از ۱۲ باشد.

نکته: این روش پذیرش در حال حاضر لغو شده است و به محض تایید مجدد سازمان سنجش این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

سوالات متداول

۱- ✔️ آیا واحدهای دانشگاه آزاد می توانند بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سراسری دانشجو پذیرش کنند ؟

✔️ با توجه به متن مقاله آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تنها مختص برخی دوره های دانشگاه های سراسری بوده و با دانشگاه آزاد متفاوت است.

۲- ✔️ متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری در چه زمانی می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند ؟

✔️ زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف متفاوت بوده که برای اطلاع از جزئیات تکمیلی می توانید متن مقاله را مطالعه کنید.

۳- ✔️ متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد چند مرتبه می توانند از تسهیلات استعدادهای درخشان استفاده کنند ؟

✔️ پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تنها یک بار امکان پذیر است. برای اطلاع از سایر شرایط متن مقاله را مطالعه کنید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

همه چیز در مورد افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی در سال های ۱۴۰۳ ، ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه شهید بهشتی تهران ۱۴۰۲ | مناطق و سهمیه

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران ۱۴۰۳ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید