مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام آزمون استخدامی سرایداری و نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام آزمون سرایداری و خدماتی آموزش 1403

وزارت آموزش و پرورش در راستای تامین نیروی سرایداری و خدماتی در سطح مدارس کشور، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی جهت بکارگیری وگزینش متقاضیان می نماید. افرادی که علاقه مند به ثبت نام آزمون استخدامی نیروی خدماتی و سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ می باشند و شرایط سنی استخدام سرایدار مدرسه را دارا هستند، می بایست سایت سازمان سنجش برای آزمون کتبی نام نویسی نموده و در صورت کسب نمره قبولی، در مرحله ارزیابی تکمیلی شرکت نمایند.

داوطلبان استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش باید از زمان جذب سرایدار مدرسه، شرایط سنی و سایر ضوابط برگزاری آزمون اطلاع داشته باشند. به همین جهت در مقاله پیش رو ابتدا به توضیح زمان و شرایط جذب سرایدار مدرسه و همچنین ارائه لینک دانلود دفترچه آزمون ۱۴۰۳ پرداخته شده و سپس مدارک و رشته های مورد نیاز ارائه شده است. در ادامه سایت و نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ و همچنین فرم استخدام و زمان برگزاری آن توضیح داده شده است. در آخر نیز توضیحات کامل درباره کارت ورود به جلسه، نتایج و منابع آزمون سرایداری بیان شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدام نیروی خدماتی و سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

وزارت آموزش و پرورش به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در موقعیت شغلی سرایدار مدارس، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نیروی خدماتی ۱۴۰۳ می نماید. این آزمون مانند سال های گذشته زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده و تمامی اطلاعیه های مرتبط با ثبت نام و برگزاری آن در سایت مجری آزمون به نشانی sanjesh.org منتشر می شود.

 زمان ثبت نام در این آزمون در سال ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده و به محض آغاز روند استخدام، زمان ثبت نام در اطلاعیه های سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان باید طبق زمانبندی اعلام شده، نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام کرده و در تاریخ تعیین شده در آزمون مربوطه شرکت نمایند.

شرایط استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

همان طور که بیان شد، متقاضیان استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ لازم است در زمان جذب سرایدار، نسبت به دانلود و مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام اقدام نموده تا با آشنایی کامل با جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی در آزمون شرکت نمایند. خاطر نشان می گردد در صورتی که داوطلبی شرایط بیان شده را رعایت نکنند، حتی در صورت قبولی در آزمون کتبی، پذیرش داوطلب ملغی شده و از ادامه روند استخدام محروم می شود. در ادامه شرایط استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش بیان شده است.

شرایط عمومی آزمون استخدام نیروی خدماتی و سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داشتن تابعیت ایرانی

اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان مشخص شده در قانون اساسی کشور

پایبندی به قانون اساسی کشور

داوطلبان آقا لازم است کارت پایان خدمت سربازی و یامعافیت سربازی داشته باشند.

سلامت جسمی و روانی آن‌ ها توسط پزشکان معتمد مورد تأیید باشد.

متقاضیان از مواد اعتیاد‌ آور و مخدر استفاده ننمایند.

عدم داشتن سابقه کیفری

عدم وجود سوء پیشینه

متقاضی نباید ممنوعیت استخدامی داشته باشد.

شرکت‌ کننده در هنگام معرفی به گزینش در استخدام شرکت و دستگاه دیگری نباشد.

شرایط اختصاصی آزمون استخدام نیروی خدماتی و سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان می بایست شرایط سنی لازم برای استخدام را داشته باشند.

مدرک تحصیلی قید شده در دفترچه استخدامی با مدرک فارغ التحصیلی داوطلبان یکسان بوده به طوری که رشته / گرایش قید شده کاملا یکسان با رشته و گرایش مورد نیاز باشد.

شرایط معدل برای ثبت نام برقرار باشد.

داشتن شرایط بومی در صورت قید شدن در دفترچه

داشتن مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور

لازم به ذکر است، تمامی شرایط استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش باید برای داوطلب متقاضی برقرار باشد تا بعد از آن داوطلب نسبت به ثبت نام اقدام نماید. یکی از نکات مهم در شرایط اختصاصی ثبت نام این است که عنوان رشته مورد پذیرش براساس رشته، گرایش با عنوان گرایش رشته فارغ التحصیلی متقاضی یکسان باشد. خاطر نشان می گردد، صورتی که رشته های معادل متقاضی یا جایگزین در انتهای دفترچه با رشته های تحصیلی متقاضی یکسان باشند، در این صورت متقاضی می تواند در آزمون استخدامی شرکت نماید.

دانلود دفترچه استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

استخدام نیروی خدماتی در مدارس با مجوز سازمان اداری استخدامی کشور از طریق برگزاری آزمون استخدامی و طی دو مرحله امتحان کتبی و مصاحبه استخدامی انجام می شود. تمامی مراحل این آزمون زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور طی شده و اطلاعیه های مربوطه در سایت این سازمان منتشر می شود. در روند گزینش نیروی خدماتی آموزش و پرورش، زمان جذب سرایدار مدرسه، شرایط سنی و غیره اعلام می شود. متقاضیان برای دانلود دفترچه استخدامی آزمون سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ باید به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. زمان انتشار دفترچه معمولا چند روز پیش از آغاز ثبت نام آزمون بوده و لینک دانلود آن در این بازه زمانی در سایت سنجش فعال می شود.

 به محض انتشار دفترچه آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ لینک دانلود ارائه خواهد شد.

مدارک لازم برای استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

همزمان با نام نویسی در آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش، یک سری اطلاعات و مدارک باید ارائه و بارگذاری شود. با توجه به اینترنتی بودن نام نویسی، این مدارک باید در سایت سازمان سنجش ارائه شوند. برای آشنایی بیشتر، در زیر مدارک لازم برای استخدام نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش ذکر شده است.

اطلاعات هویتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی

عکس پرسنلی داوطلب (باید جدید و واضح باشد)

اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی

آدرس محل سکونت و شماره تماس

اطلاعات مربوط به سهمیه

قابل ذکر است که مدارک لازم برای استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش باید کامل و منطبق با واقعیت باشند و از درج هر گونه اطلاعات مغایر با واقعیت جدا خودداری شود. همچنین، فایل عکس باید در سایز و اندازه خواسته شده باشد، در غیر این صورت بارگذاری نخواهند شد.

شرایط سنی استخدام نیروی خدماتی و سرایدار مدرسه ۱۴۰۳

یکی از مهمترین سوالاتی که متقاضیان استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ مطرح می نمایند این است که داوطلبان تا چه سنی می توانند در زمان جذب سرایدار در آزمون شرکت نمایند؟ برای پاسخ به این سوال باید بیان کرد که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام برای فارغ التحصیلان مقطع دیپلم، کارشناسی و همچنین ۴۰ سال تمام برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان شرایط سنی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش می باشد.

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر از شرط سنی برای استخدام در سرایدار در مدرسه معاف می باشند. لازم به ذکر است که در برخی موارد با توجه به اینکه سن متقاضیان برای شرکت در آزمون بالاتر از حداکثر سن بیان شده در دفترچه می باشد، بنابراین در صورت ارائه مدارک و مستندات لازم به حداکثر سن لازم برای افراد به شرح زیر افزوده می شود:

پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال

متقاضیانی که به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته بودند به اندازه میزان حضور افزایش پیدا می نماید.

مدت زمان استراحت پزشکی و همچنین مدت زمان بستری برای رزمندگان داوطلب به حداکثر سن افزوده می شود.

مدت زمان اسارت به حداکثر سن افزوده می شود.

لازم به ذکر است که در برخی از شرایط سنی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش، داوطلبانی که به صورت نیروی شرکتی، قراردادی، خرید خدمات و سایر روش های بکارگیری در مدارس فعالیت می کردند، معمولا بازه سنی برای آن ها به منظور افزایش حداکثر سن در نظر گرفته می شود که لازم است افراد به صورت دقیق در زمان جذب سرایدار، از طریق دفترچه جزئیات کامل را مطالعه نمایند.

سایت استخدام نیروی خدماتی و سرایداری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

با توجه به آنکه ثبت نام آزمون جذب نیروی خدماتی آموزش و پرورش به شکل اینترنتی است، داوطلبان باید تمامی مدارک خود را در سایت مربوطه بارگذاری کنند. گفتنی است که سایت استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ همانند سایر آزمون های این وزارتخانه، سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org خواهد بود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

 

مطالب مرتبط:

آمادگی مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری کانون ۱۴۰۲| آتش نشانی و آتش سوزی

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲| شورای عالی کارشناسان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید