مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳_ نکات طلایی

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1402

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ در دو نیمسال مهر و بهمن صورت می گیرد که داوطلبان در صورت داشتن شرایط انتخاب رشته بدون کنکور، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. افرادی که متقاضی پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه هستند تنها در صورتی می توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند که دارای شرایط تعیین شده برای این نوع پذیرش باشند. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود و پذیرفته شدگان مجاز به ثبت‌نام حضوری در دانشگاه محل قبولی هستند. برای اطلاع از شرایط، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ورودی مهر

دانشگاه غیر انتفاعی به عنوان یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور هر ساله به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به جذب دانشجو می نماید.

در جواب به این سوال که چگونه در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنیم باید گفت برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ متقاضیان باید شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور​ و مدارک لازم را داشته باشند تا اقدام به نام نویسی نمایند. پذیرش برای دانشگاه غیر انتفاعی در طی دو نوبت نیمسال اول و همچنین نیمسال دوم صورت می گیرد. در صورتی که داوطلب شرایط لازم برای ثبت نام در نیمسال اول را داشته باشد، می تواند نسبت به ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ ورودی نیمسال اول اقدام نماید. ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی از مورخه ۳۱ مردادماه الی ۴ ام شهریور ماه میباشد که ایم مهلت مجدد تمدید خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ورودی بهمن

همانطور که می دانید ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه، نیز قابل اجرا می باشد که در این صورت متقاضیان می توانند در بازه زمانی مقرری که برای ثبت نام در نظر گرفته می شود نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. با توجه به اینکه تا به الان اطلاعیه ای در این رابطه منتشر نشده است انتظار می رود که مطابق با فرآیند گذشته در بازه زمانی آذر ماه برگزار شود.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

شرایط دانشجو غیر انتفاعی

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ به صورت کامل در دفترچه ثبت نام بیان می گردد. بدین منظور در جواب به سوال چگونه در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنیم لازم است متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی برای مقاطع کارشناسی و کاردانی، در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام و همچنین انتخاب کد رشته های مورد علاقه اقدام نمایند. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه یکسان می باشد که در ادامه به صورت کامل بیان می شود:

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

اعتقاد به دین مبین اسلام

اعتقاد و پیروی از نظام جمهوری اسلامی ایران

عدم احراز فساد اخلاقی

عدم داشتن سوء سابقه کیفری

عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظام قدیم و یا دیپلم سالی واحدی/ ترمی واحدی به همراه گواهی مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم سه ساله نظام جدید برای ورود به مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی باشند.

برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته، متقاضیان باید دارای مدرک کاردانی باشند.

داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت یا گواهی معافیت سربازی

فارغ التحصیلی داوطلبان حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ برای نیمسال اول

فارغ التحصیلی داوطلبان حداکثر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ برای نیمسال دوم

در رشته های نظری پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم و برای سایر دیپلم ها بر اساس معدل کل دیپلم صورت می گیرد.

ارائه تعهد جهت ادامه تحصیل در یکی از رشته های قبولی

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند، می بایست بعد از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و دریافت کد پیگیری پرداخت، نسبت به بارگذاری یک قطعه عکس ۴ * ۳ و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند. این مدارک به شرح زیر می باشند.

اطلاعات فردی
اطلاعات شناسنامه ای
سوابق تحصیلی
یک قطعه عکس ۳ * ۴

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

همان طور که در بالا اشاره شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دو بار در سال و برای ورودی مهر و بهمن ماه برگزار می شود که با توجه به اطلاعیه منتظر شده از جانب سازمان سنجش ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ مهر و بهمن نیز به صورت اینترنتی باشد.

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

ثبت نام بدون کنکور دولتی

۲. انتخاب گزینه سراسری

۳. دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ مقطع مورد نظر

۴. مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه

۵. بررسی لیست رشته محل های ارائه شده

۶. پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام مقطع مورد نظر (اگر قبلا در آزمون کنکور سراسری شرکت کرده باشید نیازی به پرداخت هزینه نمیباشد).

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

۷. گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری – مرداد ۱۴۰۳ (مخصوص داوطلبانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام نکرده اند)” را انتخای نمایید.

کارت اعتباری پیام نور

بعد از خرید سریال ثبت نام، بازگشت به صفحه نخست ثبت نام و کلیک نمودن بر روی “ثبت نام جدید”

خرید کارت اعتباری پیام نور

وارد کردن شماره سریال خریداری شده و تکمیل فرم ثبت نام

تکمیل فرم انتخاب رشته

تایید نهایی و دریافت کد رهگیری

لازم به ذکر است داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند نیز می بایست در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲” و طی کردن مراحل ذکر شده فرآیند ثبت کد رشته های خود را به انجام برسانند، با این تفاوت که دیگر نیاز به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری نخواهند داشت.

پس از ورود به سایت و کلیلک بر روی گزینه سراسری اینجا باید سامانه انتخاب رشته با آزمون کنکور سراسری را انتخاب نمایید.

ثبت نام دانشگاه دولتی

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

چنانچه تمایل دارید از رشته های ارائه شده در دانشگاه های غیرانتفاعی که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد مطلع گردید، مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کمک شایانی در این موضوع به شما خواهد کرد.(به محض انتشار دفترچه مربوط به سال ۱۴۰۳ در این قسمت قرار داده خواهد شد.)

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳(به زودی منتشر میشود)

دانلود دفترچه ثبت نام با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تمامی رشته ها/دانلود

دانلود دفترچه ثبت نام با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳(به زودی منتشر میشود)

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

در جواب به سوال چگونه در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنیم می شود گفت داوطلبان علاقه مند به ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳، لازم است بعد از دانلود دفترچه و مطالعه جزئیات آن نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. فرآیند انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

خاطر نشان می گردد که کلیه امور ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳، خرید کارت اعتباری و همچنین اعلام نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. بنابراین لازم است داوطلبان در زمان مقرر وارد این سایت شده و بعد از مطالعه شرایط انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی و شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور​، اقدامات لازم برای خرید کارت اعتباری و نام نویسی را انجام دهند.

توصیه می گردد که متقاضیان فرآیند انتخاب رشته را به روزهای پایانی موکول نکرده تا بتوانند با نهایت دقت، علاقه، بررسی شهریه رشته های مختلف و همچنین اطلاع از موقعیت شغلی رشته ها و همچنین سطح علمی دانشگاه ها اقدام به انتخاب کد رشته های مدنظر کرده و در زمان انتخاب رشته بدون کنکور غیر انتفاعی در فرم اینترنتی وارد نمایند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

نمونه کارنامه قبولی دبیری هنر دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ – درصدای لازم و…

آرکا مشاوره

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

معرفی کامل رشته تعمیر و نگهداری هواپیما

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید