مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

لیست رشته های دانشگاه پیام نور

هر ساله دانشگاه های زیادی اقدام به پذیرش دانشجو از طرق مختلف می نمایند که در این بین ثبت نام در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی یکی از راه های پرطرف دار می باشد و دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اما در این بین تنها داوطلبانی می توانند اقدام به تحصیل در این دانشگاه نمایند که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهند و متقاضیانی که موفق به ثبت نام در موعد مقرر نگردند، از تحصیل منع می شوند.

دانشگاه پیام نور صرفا برای مقطع کارشناسی (لیسانس) با در نظر گرفتن شرایط و سهمیه های پذیرش بدون کنکور پیام نور دانشجو می پذیرد. با توجه به اینکه اکثر رشته محل های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارائه شده، متقاضیان این دانشگاه می توانند با بررسی لیست رشته های بدون کنکور این دانشگاه و مطالعه شرایط و ضوابط پذیرش اعلام شده، در زمان مقرر ثبت نام بدون آزمون کارشناسی را انجام دهند. در ادامه این مقاله تمامی جزئیات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مانند شرایط و زمان بدون آزمون کارشناسی و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در نوبت مهر و بهمن ارائه شده است.

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، شما عزیزان برای ثبت نام باید به صورت اینترنتی و در مدت زمان مشخص، اقدام نمایید تا بتوانید در یکی از ترم های مهر یا بهمن دانشگاه پیام نور پذیرش شوید.

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور در هر دو ترم، از سمت سازمان سنجش مقرر می شود اما به طور کلی ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه برای نیمسال اول تحصیلی اواسط مرداد ماه است که به صورت اینترنتی صورت می گیرد.

در خصوص ثبت نام ترم بهمن در دانشگاه های پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون نیز باید بگوییم معمولا این کار در نیمه آذر ماه انجام می شود.

نیمسال ورودی تاریخ آغاز مهلت ثبت نام تاریخ اتمام مهلت ثبت نام تمدید مهلت
مهر ۳۱ مردادماه ۴ ام شهریور ماه ۲۸ شهریور ماه
بهمن ۳۰ اذر ۱۰ دی ماه ۱۲ دی ماه

 

 شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

همانگونه که در ابتدای مقاله بیان کردیم، تمامی افراد متقاضی ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور نیازمند داشتن شرایط عمومی و اختصاصی این دانشگاه هستند و در صورت نداشتن حتی یکی از شرایط ذکر شده برای ثبت نام، امکان پذیرش در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور را نخواهند داشت.

بنابراین با توجه به مطلب فوق، برخی از مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دانشگاه های پیام نور بدون آزمون را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور

شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون ۱۴۰۲

✅ نداشتن دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی ایران

✅ اعتقاد و التزام به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید قانون اساسی

✅ عدم عضویت در گروه های ضد انقلابی یا گروهک های تروریستی

✅ نداشتن مشکلات اخلاقی

✅ پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات دانشگاه

✅ سلامت جسمانی متناسب با رشته تحصیلی

✅ نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر و قرص های روان گردان

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور

شرایط اختصاصی ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون به شرح زیر است:

✅ داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت (ویژه داوطلبان آقا)

✅ انصراف از دانشگاه محل تحصیل ( ویژه دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه ها به صورت روزانه)

✅ داشتن یکی از مدارک سه ساله نظام جدید (نظام ۶- ۳- ۳)، دیپلم ۳ ساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی- واحدی یا ترمی- واحدی ) و یا دیپلم ۴ ساله نظام قدیم

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در هر دوره از ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور، نحوه ثبت نام متقاضیان دانشگاه ها با انتشار اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می شود. طبق تجربیات بدست آمده از دوره های قبلی پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور، معمولا نحوه ثبت نام ورودی نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه به صورت اینترنتی بوده است.

با توجه به رویه ثبت نام ورودی مهر و بهمن سال گذشته که به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش دانشگاه پیام نور sanjesh.org انجام خواهد شده احتمالا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز به صورت اینترنتی انجام می شود.

ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

ورود به لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و پرداخت هزینه ثبت نام

دریافت کارت ثبت نام و شماره سریال

ورود به لینک ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با وارد کردن شماره سریال ثبت نام

آپلود عکس ۳ * ۴ اسکن شده

تکمیل فرم ثبت نام (اطلاعات شخصی و اطلاعات تحصیلی)

تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر انتخاب ۱۰۰ رشته محل)

تایید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۲

دانشگاه های پیام نور هر ساله از ۲۳ مهر ماه لغایت ۳۰ مهر در غالب طرح فراگیر پیام نور اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می کنند که نحوه پذیرش صرفا به صورت بدون کنکور بوده و داوطلبان هر کدام از رشته های موجود در داخل دفترچه فراگیر پیام نور را می توانند انتخاب نمایند و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند لذا در پذیرش دانشجو به صورت فراگیر پیام نورشرط معدل وجود نداشته و داوطلبان با معدل لیسانس بالاتر از ۱۲ می توانند در دوره های فراگیر پیام نور شرکت کنند .لذا لازم است که بعد از ثبت نام اینترنتی در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته در مرحله اولیه ثبت نام منابع موجود جهت رشته مورد نظر خود را از دفترچه ثبت نام فراگیر که در هفته اول آبان ماه در سایت سنجش منتشر می شه یادداشت کرده و در هفته اول دی ماه از این منابع به سبک امتحانات پایان ترم از داوطلبان انتحان گرفته می شود چنانچه داوطلبان بتوانند هر کدام از دروس مورد نظر که معمولا ۴ درس به ارزش هر درس ۲ واحد انتخاب می شود را با نمره حداقل ۱۲ بگذرانند در دوره فراگیر پیام نور پذیرفته شده تلقی می گردند و ۸ واحد گذرانده شده برای داوطلبان یک ترم محسوب می گردد.اعلام نتایج فراگیر پیام نور هر ساله در بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می رسد.جهت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۲ با مشاوران مرکز تماس حاصل فرمایید.

البته لازم به ذکر است این دسته از دواطلبان باید کارت اعتباری علاقه مندی به رشته‌های دانشگاه پیام نور را از طریق سایت سازمان سنجش پیش از این خریداری می‌کردند و یا اینکه اکنون نسبت به خرید آن اقدام کنند. کلیه کسانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند اکنون می‌توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) اقدام کنند. در ادامه به سوالات متدوال داوطلبان گرامی اشاره میکنیم.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در این بخش از نوشته قصد داریم در مورد دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور صحبت کنیم. به همین دلیل ضروری است بگوییم جهت دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و نحوه و شرایط لازم برای این کار حتما می بایست دفترچه ثبت نام را از جول زیر دانلود کرده و آن را به خوبی مطالعه نمایید.

البته یادآور می شویم هنوز دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است و به محض انتشار دفترچه لینک دانلود فعال میشود. نکته مهم این که به یاد داشته باشید محتوای این دفترچه برای هر نیمسال تحصیلی متفاوت است و محتوای دفترچه مربوط به ترم مهر با محتوای ترم بهمن تفاوت دارد پس با توجه به نکته گفته شده نتیجه می گیریم برای جلوگیری از بروز اشتباه در زمان ثبت نام لازم است حتما دفترچه ثبت نامی ترم مورد نظر خود را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

شهریه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان واجد شرایط پس از ثبت نام در رشته و مقطع مورد نظر بدون کنکور دانشگاه پیام نور بایستی مبلغ مصوبی که هر ساله با افزایش همراه است را پرداخت نمایند. همچنین توجه داشته باشید که این مبلغ مطابق با آخرین تغییرات در جدول زیر ذکر شده است و در صورت تغییر نرخ شهریه این دانشگاه جدول زیر بروزرسانی می شود.

میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

گروه آموزشی مبلغ شهریه
علوم انسانی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان
فنی و مهندسی ۲ میلیون و ۸۷۵ الی ۳ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان
علوم پایه ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار الی ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان
هنر ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار الی ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان

 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

صفر تا صد معافیت تحصیلی ۱۴۰۳ | شرایط، مدارک و….

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران ۱۴۰۳ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی

آرکا مشاوره

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد مرودشت ۱۴۰۳| لیست رشته ها و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید