مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران ۱۴۰۳ دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی

ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران 1402

آیا داوطلبان بدون شرکت در آزمون سراسری امکان تحصیل در رشته مهندسی عمران را دارند؟ داوطلبان تمامی گروه‌های آموزشی با استفاده از دو روش می‌توانند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود پذیرش شوند. روش اول شرکت در آزمون سراسری و قبولی در کنکور است. داوطلبانی که بهترین درصدها و رتبه را در کنکور سراسری به دست آورند به راحتی می‌توانند در بهترین دانشگاه تحصیل کنند. متاسفانه گاهی اوقات داوطلبان نمرات مناسبی در کنکور به دست نمی‌آورند. همین موضوع موجب می‌شود که آن‌ها به صورت مستقیم در کنکور و رشته مورد علاقه خود قبول نشوند. داوطلبان در این شرایط می‌توانند بدون کنکور و با توجه به سوابق تحصیلی خود در دانشگاه پذیرش شوند. با توجه به تمامی این موارد آیا رشته مهندسی عمران بدون کنکور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد؟ بله رشته مهندسی عمران بدون کنکور نیز در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

ثبت نام بدون کنکور رشته عمران دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد هر ساله با بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان متقاضی در رشته مهندسی عمران و در برخی از رشته هایی که معمولا رشته های غیر از پزشکی و پیراپزشکی می باشد پذیرش بدون کنکور را انجام می دهد و داوطبین می توانند از فرصت تحصیل در دانشگاه بدون کنکور برخوردار شوند.داوطلبان به منظور ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند در شهریور ماه و یا دی ماه نسبت به ثبت نام در نیمسال اول و دوم اقدام نمایند.

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت نام بدون کنکور رشته عمران دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌هایی هستند که از بودجه غیردولتی استفاده نموده و به صورت مستقل زیرنظر هیئت امنای دانشگاه اداره می‌گردند. در این دانشگاه‌ها، تحصیل غیر رایگان و همراه با اخذ شهریه بوده و دانشجویان از طریق آزمونهای سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش می‌شوند. تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران پذیرش انجام می دهند

ثبت نام بدون کنکور رشته عمران دانشگاه دولتی ۱۴۰۳

بعضی از دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه ثبت نام بدون کنکور رشته مهندسی عمران را بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش انجام می دهند. متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایند که زمان ثبت نام معمولا در شهریور ماه برای نیمسال اول و در بهمن ماه برای نیمسال دوم می باشد.

ثبت نام بدون کنکور رشته عمران در دانشگاه های پیام نور ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی ثبت نام کارشناسی مهندسی عمران بدون کنکور می توانند با مراجعه به سایت www.sanjesh.org از تاریخ ثبت نام و شرایط آن مطلع گردند. معمولا تعداد دانشگاه هایی که در رشته بدون کنکور عمران پیام نور پذیرش را انجام می دهند بسیار بیشتر از دانشگاه های سراسری است و در بسیاری از رشته هایی که متقاضی کمتری دارند در تمام دانشگاه های پیام نور پذیرش بدون آزمون انجام می شود. در ضمن داوطلبان می توانند برای مطالعه کد رشته محل های بدون کنکور عمران دانشگاه پیام نور به دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. 

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

بازار کار و پر درآمد رشته مهندسی عمران

بازار کار و درآمد رشته مهندسی عمران

رزومه کاری و نوع شرکتی که استخدام شده اید (خصوصی یا دولتی)، تاثیر مستقیم بر میزان در آمد یک مهندس عمران داشته و هرچه رزومه قوی تری ارائه شود، امنیت شغلی و مالی فرد بیشتر تضمین می گردد اما به طور میانگین حداقل حقوق ماهانه در ایران برای این رشته بین ۹ تا ۱۶ میلیون تومان است البته این حداقل میزان مبلغ می باشد. مسلما با توجه به شرایط و مدارک ارائه شده، مبلغ دریافتی با تغییراتی همراه خواهد بود و بعضا تا ۱۵۰ میلیون تومان در ماه هم خواهد رسید. مسلما فردی که مدارک بالاتر تحصیلی و مهارت کاری بیشتری داشته باشد، به مراتب آینده شغلی بهتری نیز خواهد داشت.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و…، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، مدارک و نکات مهم

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی مهندسی معماری دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|انسانی ،دفترچه ،نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید