مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور هنر ۱۴۰۳|نکات مهم

با افزایش ظرفیت پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های کشور، متقاضیان پذیرش بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ شانس بیشتری را برای قبولی در دانشگاه دارند. البته داوطلبان باید توجه داشته باشند که تمامی رشته های گروه هنر به صورت بدون آزمون پذیرش نداشته و می بایست پیش از اقدام به ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳​ را بررسی کنند.

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های گروه هنر هستند این را دارند که رشته مورد نظر ایشان به صورت با آزمون و از طریق کنکور سراسری دانشجو جذب می کند یا به صورت بدون کنکور و پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل) می توانند در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند. با توجه به این که اکثر رشته محل های مورد پذیرش دانشگاه های کشور بدون کنکور هستند

در هر دوره از پذیرش بدون کنکور و مدتی پیش از شروع ثبت نام دانشگاه ها، لیست رشته محل های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳از سوی سازمان سنجش اعلام می شود و داوطلبان می بایست با مطالعه این لیست، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. لذا جهت آگاهی متقاضیان از این رشته ها و در راستای سهولت انتخاب  ثبت  نام رشته بدون آزمون گروه هنر در سال ۱۴۰۳ در ادامه این مقاله، لیست رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ را به همراه لیست کامل رشته محل ها یعنی دانشگاه های ارائه دهنده را آورده ایم.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور هنر۱۴۰۳|نکات مهم ،مراحل

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳

درسال های اخیر در گروه های مختلف متقاضیان راغب برای ادامه ی تحصیل می باشند در این گروه ها در مقاطع متنوع ذکر شده است .برای متقاضیان برای استقبال از رشته های بدون کنکور باید برای دریافت اطلاعات کافی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.در گروه های تحصیلی برخی از رشته ها در رتبه ی برتری قرار دارد که برای ورود به این رشته ها درآزمون سراسری شرکت کنند.از مزایای مهم ثبت نام بدون آزمون رشته های هنر این گونه می باشد که بدون مدرک می توانند در رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳شرکت کنند و به رشته ی مورد علاقه ی خود دست پیدا کنند.یکی از دوره های تحصیل برای افراد بدون آزمون دانشگاه های پردیس خودگردان می باشد.

در قبال هزینه های پرداخت شده می توانند وارد دانشگاه شوند برای ورودی به این دانشگاه ها ابتدا مقداری از شهریه ی رشته ی مورد نظر راباید پرداخت کنند تا دراین دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
رشته های هنر بدون کنکور ۱۴۰۳بر اساس سوابق تحصیلی

رشته هایی در گروه هنر وجود دارد که متقاضیان می توانند براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی تحصیل کنند.ازجمله طراحی مهندسی ،طراحی و ساخت طلا و جواهرات ،فرش،مرمت آثار تاریخی ،نقاشی ایران ،هنر های اسلامی ،ارتباط تصویری ،عکاسی و کارگردانی به سوابق تحصیلی متقاضیان را دارد رشته هایی هم هستند که در مقطع کاردانی متقاضیان می توانند با سوابق تحصیلی وارد آن شوند مانند کاردانی های تجسمی ،کاردانی انیمیشن ،کاردانی طراحی پوشاک ، کاردانی مرمت آثار تاریخی ،کاردانی هنر سفالگری ،کاردانی باستان شناسی می باشد .

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳

متقاضیانی که امسال در نوبت روزانه قبول شده اند در سال های آینده مجاز به انتخاب دوره های دیگر نمی باشند.متقاضیان برای انتخاب رشته در همه تحصیلی بدون کنکور می توانند بدون محدودیت ثبت نام خود را انجام دهند.خیلی از افراد برای ورود به شاخه های هنر در دوره های پیش دانشگاهی خود در گروه های دیگر تحصیل کرده اند مانند انسانی، تجربی و ریاضی در این رشته ها به علت مجاز بودن تحصیل در شاخه ی هنر برای افراد تعیین کرده اند.
معدل لازم برای رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳

پردیس خودگردان در رابطه با مقطع کاردانی پیوسته باید معدل کتبی دیپلم برای دارندگان دیپلم نظری قابل تایید این دانشگاه باشند.نمره ی معدل کتبی بستگی به رشته ی تحصیلی داوطلبان تعیین رشته گردند.بنابر این برای دانشگاه های دولتی تصویب گردیده است که برای ورودی رشته های آزمون ۸۵ درصد از این شاخه ها برای داوطلبان در نظر گرفته است .مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی یا دیپلم کنکور هنر و یا در رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ تحصیل کنند.

دانشگاه ها قوانینی را برای پذیرش افراد بدون کنکور در نظر گرفته است که فقط بر اساس سوابق تحصیلی بتوانند وارد دانشگاه های مورد نظر شوند .علاقه مندان در گروه های آموزشی دیگر انتخاب رشته می کنند .انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه در دوطرفین فاکتور گیری شده است اول بر اساس سوابق تحصیلی دوم دانشجو براساس معدل کتبی که هیچ گونه درسی در دو روش می باشد وارد دانشگاه می شوند.
دفترچه ی راهنما ی رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد هر ساله دوبار یکبار در نیم سال اول مهرماه و نیم سال دوم بهمن ماه علاقه مند به پذیرش دانشجو می باشد.برای اطلاع رسانی کد رشته ها داوطلبان موظف هستند دفترچه ی راهنمای ثبت نام را از سایت سنجش دانلود کرده و مطالعه کنند.دفترچه ی راهنما تمامی رشته ها را برحسب سوابق تحصیلی تعیین نموده است که متقاضیان بتوانند به راحتی برای انتخاب رشته های مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه های غیر انتفاعی مانند پیام نور ،پردیس خودگردان برای قبولی در رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳شرایط پرداخت هزینه را در نظر گرفته است .که متقاضیان برای اخذ مدرک تحصیلی و دوره ی تحصیل در این دانشگاه ها با پرداخت هزینه بتوانند تحصیل خود را به پایان رسانند.

لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۳

انتخاب رشته هنر
رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو شرایطی را در نظر گرفته است که متقاضیان بتوانند بدون آزمون در رشته ی تحصیلی خود به اهداف مورد نظر نزدیک شوند .گروه آموزشی رشته هنر از دو طریق می خواهند پذیرش دانشجو داشته باشند .داوطلبان می توانند با سوابق تحصیلی در رشته های مورد هدف شرکت کنند.متقاضیانی که با مدرک و معدل مقطع قبلی خود در این کد رشته محل ها ثبت نام می کند باید واجد شرایط باشند.

تمامی داوطلبان می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک دیپلم و پبش دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی نام نویسی کنند و برحسب میل خود به تحصیل رشته ی مورد علاقه ی بپردازند.هرچه معدل سال های تحصیلی قبل بیشتر باشد شانس قبولی در دانشگاه آزاد برای متقاضیان بیشتر می باشد.الویت با دانشجویانی می باشد که ریزنمرات آن ها برای ورود به دانشگاه آزاد قابل تایید باشد.لیست رشته های دانشگاه آزاد از جمله رشته های متنوع می باشد .متقاضیانی که دررشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳تحصیل می کنند و به اهداف خود می رسد

لیست رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ مقطع کاردانی ناپیوسته

لیست رشته های بدون کنکور هنر مقطع کاردانی ناپیوسته
کاردانی گرافیک کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
کاردانی انیمیشن کاردانی هنر سفالگری
کاردانی طراحی پوشاک کاردانی باستان شناسی

مشاوره ثبت نام بدون کنکور هنر ۱۴۰۳

داوطلبان متقاضی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ باید دقت داشته باشند که به غیر از رشته های ذکر شده، سایر رشته ها و دانشگاه ها به صورت بدون کنکور ارائه نمی شوند لذا متقاضیان این رشته ها صرفا از طریق کنکور سراسری می توانند به این رشته ها وارد شوند.

در آخر برای تکمیل مشاوره ثبت نام بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ می توان گفت فرآیند ثبت نام بدون کنکور هنر ۱۴۰۳ برای ورودی مهر و بهمن به صورت اینترنتی است که داوطلبان بعد از بررسی لیست رشته های بدون کنکور هنر می توانند با مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام، مدارک لازم را تهیه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

داوطلبان می توانند علاوه بر ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مهر و بهمن برای پذیرش در رشته های بدون آزمون هنر دانشگاه آزاد سال جاری نیز نام نویسی کنند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات در خصوص نحوه دریافت رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مقاله زیر را نیز مطالعه نمانید.

سوالات متداول در مورد لیست رشته های بدون کنکور هنر

۱) آیا تمامی رشته‌های گروه هنر بدون کنکور هستند؟

نه خیر- تنها رشته‌هایی که در این مطلب برای شما معرفی کرده‌ایم رشته‌های بدون کنکور هنر هستند و داوطلبان تنها می‌توانند این رشته‌ها را بدون کنکور انتخاب کنند.

۲) کدام دانشگاه‌ها این رشته‌ها را ارائه می‌دهند؟

داوطلبان برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع باید به سایت دانشگاه‌ها یا سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

۳) شرایط ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور چیست؟

داوطلبان باید سوابق تحصیلی و نمرات درخشانی داشته باشند تا بتوانند بدون کنکور در این رشته‌ها تحصیل کنند.

۴) پذیرش دانشجو در این رشته‌ها چگونه است؟

گزینش دانشجو تنها بر اساس معدل داوطلبان است.

۵) متقاضیان باید چه مدارکی داشته باشند؟

داوطلبانی که به دنبال تحصیل در رشته‌های بدون کنکور هنر هستند باید دارای دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی باشند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| مهمترین تغییرات

آرکا مشاوره

حذف منبع اول (فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی) کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ از مواد امتحانی

آرکا مشاوره

دانلود منابع اختصاصی کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ + نمونه سوالات آزمونی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید