مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام بدون کنکور پرستاری ۱۴۰۲

پرستاری بدون کنکور 1402

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲به صورت کامل از طریق دفترچه راهنما اطلاع رسانی می شوند تا کسانی که تمایل به نام نویسی در این رشته ها دارند، آگاهی لازم را به دست آورده و اقدامات مورد نیاز را برای ثبت نام انجام دهند. در سال های اخیر، دانشگاه آزاد هم مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، در کنار جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری، به صورت بدون آزمون هم دانشجو می پذیرد. در حال حاضر، امکان تحصیل در بیش از ۹۰ درصد رشته های این دانشگاه بدون شرکت در کنکور فراهم گردیده است. به عبارت دیگر، می توان گفت به جز رشته های مربوط به پزشکی و پیراپزشکی، سایر رشته های این دانشگاه پذیرش بدون آزمون دارند. با توجه به گستردگی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ، متقاضیان به احتمال زیاد می توانند رشته مورد علاقه خود را از میان آن ها پیدا کنند. پس اگر تمایل به تحصیل در این رشته های بدون آزمون دارید، حتما بررسی های لازم را انجام دهید.

البته توجه داشته باشید که پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی انجام می گیرد. به همین خاطر، رشته های ارائه شده برای هر کدام از آن ها تفاوت داشته و از طریق دفترچه اختصاصی بیان می شوند. از طرف دیگر، شرکت در هر کدام از دوره های کاردانی و کارشناسی هم خود به دو صورت پیوسته و ناپیوسته انجام می گیرد. از این رو، ممکن است رشته های ارائه شده برای هر مقطع در بخش پیوسته و ناپیوسته با هم تفاوت داشته باشند. با توجه به اهمیت موضوع، در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را به صورت کامل برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه کرده ایم. به این ترتیب، در صورت علاقه مندی به تحصیل در رشته های بدون آزمون این دانشگاه، می توانید رشته مدنظرتان را انتخاب کنید. البته این رشته ها از طریق دفترچه راهنما هم ارائه می شوند، اما به دلیل پراکندگی اطلاعات این دفترچه، زمان زیادی طول می کشد تا آن ها را بررسی کنید.

تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور سراسری

با توجه به ارائه رشته های بدون کنکور رشته پیراپزشکی، پس احتمال ارائه رشته پرستاری بدون کنکور نیز وجود دارد.کسانی که قصد ثبت نام بدون آزمون رشته پیراپزشکی را دارند برای اطلاع از عنوان رشته ها جدا از پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری در دو نیمسال مهر و بهمن باید دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی مراجعه کنند. در گذشته رشته پرستاری بدون کنکور وجود داشت و متقاضیان با داشتن شرایطی می توانستند با استفاده از سوابق تحصیلی اقدام به ادامه تحصیلی در رشته پرستاری می کردند اما این قانون مربوط به سال های ۹۴ تا ۹۷ بود.

قوانین جدید برای پذیرش بدون کنکور پرستاری ۱۴۰۲

هر سال، دانشگاه‌های علوم پزشکی با برگزاری آزمون کنکور سراسری، دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی را پذیرش می‌کنند. بنابراین، افراد علاقه‌مند به رشته‌های پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و غیره، با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کنکور سراسری تجربی، می‌توانند از تمامی شرایط لازم مطلع شوند و سپس نام خود را ثبت کنند.

🗒️ علاوه بر این، در چند سال گذشته، برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق محروم، در بعضی از رشته‌های پیراپزشکی، بدون آزمون، از میان داوطلبان واجد شرایط، ثبت نام می‌پذیرفتند. با این حال، رشته پرستاری در لیست رشته‌های بدون آزمون پیراپزشکی قرار نگرفته و پذیرش بدون آزمون در این رشته انجام نشد.

🗒️ با این حال، ممکن است قانون پذیرش بدون کنکور در رشته پرستاری به دلایلی تغییر کند و اطلاعیه‌ای جدید برای داوطلبان اعلام شود. یکی از تغییراتی که ممکن است در پذیرش رشته پرستاری بر اساس سوابق تحصیلی به وسیله سازمان سنجش لحاظ شود، افزایش شرط معدل است تا به این ترتیب، فرصتی برای افرادی با معدل پایین فراهم شود تا در رشته پرستاری بدون کنکور ثبت نام کنند.

🗒️ یکی دیگر از مواردی که قانون جدید پذیرش بدون کنکور در رشته پرستاری شرط بومی‌گزینی را در بر می‌گیرد، این است که برخی از دانشگاه‌ها با توجه به شرایط و ظرفیت پذیرش خود، می‌توانند از میان داوطلبان بومی، دانشجو پذیرش کنند. به عنوان مثال، در سال‌های گذشته، برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، در رشته‌های پیراپزشکی، بدون آزمون، دانشجو را از بین داوطلبان بومی پذیرفته‌اند.

شرایط ورود به رشته پرستاری بدون کنکور ۱۴۰۲

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، تاکنون امکان ورود به رشته پرستاری بدون آزمون وجود نداشته است. با این حال، در صورتی که این امکان به وجود آید، برخی شرایط برای ورود به این رشته بدون کنکور باید رعایت شود. متقاضیانی که علاقه‌مند به ثبت نام و تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در آزمون کنکور دارند، باید با شرایط زیر آشنا باشند.

📢 شرایط عمومی پرستاری بدون کنکور

۱. داوطلبان با مدرک دیپلم رشته تجربی نظام جدید و مدرک پیش‌دانشگاهی نظام قدیم، مجاز به انتخاب رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری هستند. نوع دیپلم متقاضیان ممکن است در دوره‌های مختلف متفاوت باشد و صرفاً برای دانش‌آموختگان گروه آزمایشی علوم تجربی نیست.
۲. علاقه‌مندان به ثبت نام و تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور باید به لحاظ سلامت جسمی و روانی سالم باشند.
۳. داشتن گواهی سلامت پزشکی برای اطمینان از عدم مشکل نقص عضو الزامی است.
۴. برای داوطلبان آقا، عدم وجود مشکل خدمت سربازی ضروری است.
۵. شرکت در جلسه مصاحبه و کسب حد نصاب نمره مورد نیاز ضروری است.

📢 شرایط اختصاصی ثبت نام پرستاری بدون کنکور

۱. داوطلبانی که قصد تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری را دارند، باید حداکثر ۲۵ سال سن داشته باشند (برای آقایان با در نظر گرفتن ۲ سال خدمت سربازی).
۲. در برخی از دوره‌ها، شرط معدل مورد نیاز وجود دارد و معدل متقاضیان باید حداقل ۱۵ باشد.
۳. در برخی از دوره‌ها، شرط بومیت نیز مطرح است، به این معنی که بومیان هر استان برای پذیرش در دانشگاه استان محل سکونت خود، شانس بیشتری نسبت به سایر داوطلبان دارند.
۴. پذیرفته شدگان رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور معمولاً باید به مدت ۶ برابر مدت تحصیل خود، دوره تعهد خدمت را سپری کنند که در طول این دوره از تمامی حقوق و مزایا بهره‌مند می‌شوند.
۵. افرادی که در حال حاضر دانشجو هستند یا فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند، مجاز به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سراسری و آزاد برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری نیستند.
۶. ارائه گواهی مربوطه از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مربوطه برای استفاده از سهمیه‌های ایثارگری و شاهد الزامی است.
۷. افراد متأهل باید رضایت کتبی همسر خود را ارائه کنند.

هم زمان با آغاز فرایند ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد، لیست رشته ها هم از طریق دفترچه راهنما اطلاع رسانی می شود. متقاضیان باید رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را بررسی کرده و در صورت وجود رشته مورد علاقه خود، اقدامات لازم جهت نام نویسی را انجام دهند. از آن جایی که این دانشگاه هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی پذیرش بدون آزمون دارد، رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد برای هر کدام از این مقاطع به صورت جداگانه اطلاع رسانی می شوند. معمولا رشته های ارائه شده در دفترچه راهنما به ترتیب واحد دانشگاهی بیان می شوند؛ از این رو، پیدا کردن رشته مد نظر در دفترچه راهنما کار زمان بری است. به همین خاطر داوطبان گرامی میتوانند با مرکز مشاوره آرکا تماس گرفته و پاسخ  سوالات خود را از کارشناسان مربوطه دریافت نمایند.

اگر می خواهید به تحصیل در این رشته بپردازید و سوالاتی از قبیل زمان ثبت نام، شرایط و نحوه پذیرش و … در مورد آن دارید می توانید با کارشناسان و مشاوران تحصیلی آرکا صحبت کنید. برای مشاوره تلفنی میتوانید با مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و…، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| مهمترین تغییرات

آرکا مشاوره

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید