مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی۱۴۰۳|نکات مهم

ثبت نام رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی 1403

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیلی در رشته حقوق کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی دارند می توانند با اطلاع از زمان دقیق ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳، شرایط و لیست رشته ها به سایت سازمان سنجش به نشانی ا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. داوطلبان در ابتدا لازم است هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و اطلاعات خواسته را وارد نمایند.

داوطلبانی که تمایل به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون نیاز به شرکت در کنکور دارند می توانند در دانشگاه های علمی کاربردی ثبت نام نمایند. اما این دانشگاه برای پذیرش بدون کنکور شرایط و ضوابطی را در نظر گرفته است و متقاضیانی که واجد شرایط نباشند نمی توانند اقدام به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ نمایند. این افراد برای ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه تنها در صورتی می توانند آمادگی لازم راکسب نمایند که از شرایط تعیین شده مطلع شوند!

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید در موقع نام نویسی بعد از دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و با چک کردن لیستی از رشته های موجود برای ثبت نام شان اقدام کنند. تاریخ دقیق نام نویسی در اطلاعیه ای جداگانه برای مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد. به دلیل اهمیت فراوان این موضوع برای متقاضیان، در ادامه این مقاله به بررسی زمان ثبت نام، شرایط  رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ پرداخته شده است

معرفی مجموعه رشته حقوق

تمام روابط اجتماعی که آثار حقوقی از آن ایجاد می شود، موضوع علم حقوق قرار می گیرد. این روابط می تواند مربوطه به روابط دولت و مردم باشد که به حقوق عمومی معروف است و یا شامل روابط خصوصی مردم گردد که حقوق خصوصی نامیده می شود.

به عبارت دیگر حقوق عمومی شامل حقوق قوای سه گانه کشور، حاکمیت و آنچه مربوط به اداره کشور است، می شود و حقوق خصوصی به روابط بین خود مردم می پردازد که مهمترین آنها روابط تجاری است که عامل ایجاد رشته حقوق تجارت شده است و یا مسائل مربوط به حقوق مدنی است که از آن جمله می توان به اموال، مالکیت، قراردادها، مسوولیت هایی که اشخاص در خطاهایی که مرتکب می شوند برایشان به وجود می آید مثل مسوولیت ناشی از حوادث، قواعد مربوط به ارث، وصیت، ولادت، اقامتگاه اشخاص و دهها مورد دیگر اشاره کرد.

رشته حقوق یکی از محبوب ترین رشته‏ های داوطلبان گروه علوم انسانی است . دامنه گرایش ‏های رشته حقوق گسترده و در کلیه روابط زندگی امروز قابل ملاحظه است . این روابط می‏تواند مربوط به روابط دولت و مردم باشدکه به حقوق عمومی معروف است و یا روابط خصوصی مردم را در برمی‏گیرد که حقوق خصوصی نامیده می ‏شود .

گرایش های رشته حقوق در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کاردانی

كارداني حرف هاي بازرگاني – مشاوره حقوقي اصناف، كارداني حرفه اي حقوق – ارشاد و معاضدت قضايي، كارداني حرف هاي حقوق – امور ضابطين قضايي، كارداني حرفه اي حقوق – حقوق ثبتي، كارداني حرفه اي حقوق – خدمات قضايي، كارداني حرفه اي حقوق – دستياري قضايي، كارداني حرفه اي حقوق – شوراي حل اختلاف، كارداني حرفه اي حقوق – نگارش حقوقي

گرایش های رشته حقوق در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کارشناسی

كارشناسي حرفه اي حقوق – ارشاد در امور كيفري، كارشناسي حرفه اي حقوق – ارشـاد در امـور مدني، كارشناسي حرفه اي حقوق – حقوق ثبتي، كارشناسي حرفه اي حقوق – دستياري قضـايي در امور كيفري، كارشناسي حرفه اي حقوق – دستياري قضايي در امور مـدني، كارشناسـي حرفـه اي حقوق اداري

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

دانشگاه علمی کاربردی سالی دو بار برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دوره های ترمی ورودی مهر و بهمن دانشجو می پذیرد. ثبت نام در این دانشگاه به طور کاملا اینترنتی برای ترم مهر و تنها توسط سامانه سازمان سنجش انجام می شود.

همچون سنوات گذشته، رشته های تحصیلی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ برای ورودی نیمسال اول تحصیلی در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی منتشر می گردد. لذا متقاضیان در زمان نام نویسی می توانند دفترچه را دانلود کرده و سپس برای تکمیل ثبت نام شان اقدام کنند.

سازمان سنجش برای آن گروه از متقاضیانی که به هر علتی موفق به نام نویسی برای ورودی مهر نشده اند، فرصت دیگری را در برای ورودی نیمسال دوم تحصیلی ارائه داده است. این گروه از افراد واجد شرایط دانشگاه علمی کاربردی می توانند در ورودی بهمن ماه وارد شده و شانس شان را برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی امتحان نمایند.

همانگونه که اشاره کردیم ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی جهت پذیرش بدون آزمون داوطلبان در دو دوره تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده برای ثبت نام علمی کاربردی در این دو نیمسال از همدیگر جدا بوده و معمولا در تاریخ های نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم از جانب سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه های منتشر می گردد.

حتما بخوانید:میزان اعتبار دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳|نکات مهم

رشته حقوق از رشته های پرطرفدار علوم انسانی است که افراد زیادی متقاضی ادامه تحصیل در آن هستند. این رشته در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی صورت می پذیرد.

علاقمندان به رشته حقوق می توانند برای دو ترم مهر یا بهمن در این دانشگاه ثبت نام کرده و پس از اعلام نتایج در صورتی که پذیرفته شوند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

اگر به رشته حقوق علاقه دارید ولی نمی توانید در کنکور شرکت کنید ثبت نام در رشته حقوق بدون کنکور یک گزینه بهتر برای شما محسوب می شود.

در صورتی که در این مورد سوالات زیادی در ذهن دارید می توانید از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی با در نظر گرفتن شرایطتان و با اطلاع از آخرین خبرهای مربوط به دانشگاه ها شما را به انتخاب راه مطمئن تری راهنمایی می کنند.

مشاغل مربوط به حقوق

شاغل شدن در رشته حقوق نیازمند توانایی های بالایی است فرد باید ابتدا در آزمون کانون وکلا پذیرفته شده و دو سال کارآموزی را بگذراند. پس از آن پروانه وکالت گرفته و بتواند دفتروکالت تاسیس کند.

فارغ التحصیلانی که مدرک دکترای حقوق دارند می توانند در صورت اعلام نیاز دانشگاه به عنوان مدرس در دانشگاه تدریس کنند.

  • مشاور حقوقی برای بانک ها
  • وکالت برای دعاوی خصوصی و دولتی
  • تنظیم قراردادهای بازرگانی و اقتصادی
  • ادارات ثبت اسناد و املاک
  • سردفتر یا دفتریار دفاتر اسناد رسمی
  • تحریر ادله
  • بازپرس و دادیار

موقعیت شغلی و درآمد رشته حقوق در ایران

در حال حاضر به دلیل توسعه این رشته و تعداد زیاد فارغ التحصیلان آن، که از دانشگاههای دولتی و غیر دولتی وارد بازار کار می شوند، یافتن کار مناسب برای فارغ التحصیل لیسانس با دشواری هایی توام است و بخصوص متقاضیانی که علاقه مند به کار خاصی در این رشته هستند، مثل متقاضیان وکالت، با محدودیت هایی مواجه می شوند.

اما در کل یک دانشجوی خوب و علاقه مند می تواند پس از گواهی لیسانس به شغل های متنوعی مثل وکالت دعاوی دادگستری، مشاور حقوقی بانک ها، شهرداری ها، شرکت ها و وزارتخانه ها و سردفتری دفاتر اسناد رسمی جذب گردد و درآمد مناسبی کسب کند.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

حتما بخوانید:

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

صفر تا صد آزمون آزمایشی امتحانات نهایی سنجش ۱۴۰۳ | ثبت نام، شرایط و …

آرکا مشاوره

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید