مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام رشته عمران دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳|نکات مهم

ثبت نام رشته عمران دانشگاه علمی کاربردی 1403

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیلی در رشته عمران  کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی دارند می توانند با اطلاع از زمان دقیق ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳، شرایط و لیست رشته ها به سایت سازمان سنجش به نشانی ا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. داوطلبان در ابتدا لازم است هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و اطلاعات خواسته را وارد نمایند.

داوطلبانی که تمایل به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون نیاز به شرکت در کنکور دارند می توانند در دانشگاه های علمی کاربردی ثبت نام نمایند. اما این دانشگاه برای پذیرش بدون کنکور شرایط و ضوابطی را در نظر گرفته است و متقاضیانی که واجد شرایط نباشند نمی توانند اقدام به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ نمایند. این افراد برای ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه تنها در صورتی می توانند آمادگی لازم راکسب نمایند که از شرایط تعیین شده مطلع شوند!

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید در موقع نام نویسی بعد از دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و با چک کردن لیستی از رشته های موجود برای ثبت نام شان اقدام کنند. تاریخ دقیق نام نویسی در اطلاعیه ای جداگانه برای مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد. به دلیل اهمیت فراوان این موضوع برای متقاضیان، در ادامه این مقاله به بررسی زمان ثبت نام، شرایط  رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ پرداخته شده است

رشته عمران یکی از رشته های پرطرفدار در جامعه محسوب می شود. همانطور که می دانید بازار کار رشته عمران بسیار خوب است زیرا ساخت و ساز در کشور همواره در حال انجام می باشد و روز به روز ساختمان های جدیدی در تمامی استان ها ساخته می شود. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به ثبت نام رشته عمران بدون کنکور در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید به راحتی در این رشته تحصیل کرده و آینده شغلی خود را بسازید.

توجه داشته باشید شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به  رشته عمران  به دست خواهید آورد. از سوی دیگر دراهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته عمران را هم در اختیار شما قرار خواهیم داد. تا اطلاعات کامل تری نسبت به ثبت‌نام در این رشته به دست بیاورید.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم برای ثبت نام در هر رشته ای باید نسبت به شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آگاه باشید در نتیجه ما یک بخش از این مقاله را به شرایط ثبت نام و یک بخش دیگر را هم به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در رشته عمران اختصاص داده ایم. در ثانی بسیاری از اطلاعات دیگر را به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهیم داد. در نهایت پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل نسبت به ثبت نام در رشته عمران بدون کنکور تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

دانشگاه علمی کاربردی سالی دو بار برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دوره های ترمی ورودی مهر و بهمن دانشجو می پذیرد. ثبت نام در این دانشگاه به طور کاملا اینترنتی برای ترم مهر و تنها توسط سامانه سازمان سنجش انجام می شود.

همچون سنوات گذشته، رشته های تحصیلی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ برای ورودی نیمسال اول تحصیلی در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی منتشر می گردد. لذا متقاضیان در زمان نام نویسی می توانند دفترچه را دانلود کرده و سپس برای تکمیل ثبت نام شان اقدام کنند.

سازمان سنجش برای آن گروه از متقاضیانی که به هر علتی موفق به نام نویسی برای ورودی مهر نشده اند، فرصت دیگری را در برای ورودی نیمسال دوم تحصیلی ارائه داده است. این گروه از افراد واجد شرایط دانشگاه علمی کاربردی می توانند در ورودی بهمن ماه وارد شده و شانس شان را برای پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی امتحان نمایند.

همانگونه که اشاره کردیم ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی جهت پذیرش بدون آزمون داوطلبان در دو دوره تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده برای ثبت نام علمی کاربردی در این دو نیمسال از همدیگر جدا بوده و معمولا در تاریخ های نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم از جانب سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه های منتشر می گردد.

حتما بخوانید:میزان اعتبار دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳|نکات مهم

معرفی رشته مهندسی علمی کاربردی عمران

امروزه حفاظت از منابع آب و برنامه ریزی برای بهره‌برداری بهینه از این منابع، یکی از نشانه‌های بارز و کلیدی توسعه پایدار است و مدیریت منابع آب کشورهای مختلف جهان برای تأمین آب مورد نیاز، سدهای مخزنی بزرگ احداث کرده و منابع آب زیادی را از فاصله‌های دور به مراکز مصرف منتقل می کنند.

رشته مهندسی علمی و کاربردی عمران یکی از رشته های ارائه شده در دانشکده صنعت آب و برق شهید عباسپور می باشد.

این دانشکده بر پایه همین نیاز، در سال ۱۳۷۰ رشته ‎های مهندسی عمران – بهره ‎برداری از سه شبکه، مهندسی عمران – ساختمان ‎های آبی و مهندسی عمران – بهره برداری از شبکه های آب و فاضلاب را دایر کرد.

ثبت نام رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور

ثبت نام رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور طی دو مرحله انجام می شود. مرحله اول مهر ماه می باشد که اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ثبت نام صورت می گیرد.

دانشجویانی که در نیمه اول موفق نشده اند در رشته عمران دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند، می توانند جهت ثبت نام نیمه دوم یعنی بهمن ماه اقدام نمایند.

دانشگاه علمی کاربردی هر ساله دو دو مقطع کاردانی پیوسته عمران و کارشناسی ناپیوسته عمران دانشجو می پذیرد. در مقطع کارشناسی دارای گرایش های عمران – عمران، عمران – نقشه برداری و عمران – آب و برخی گرایش های دیگر می باشد.

داوطلبان مقطع کارشناسی می توانند به توجه به معدل مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم در یکی از این گرایش ها مشغول به ادامه تحصیل بشوند.

رشته عمران دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، رشته عمران را ارائه می دهد. رشته عمران در مقطع کاردانی در گروه صنعتی و زیرگروه ۱۰۵ قرار گرفته است.

پونزرشته عمران دارای گرایش های مختلفی است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • عمران – امور پیمان ها
  • عمران – بتن
  • عمران – ترافیک شهری
  • عمران – راهداری
  • عمران – راهسازی
  • عمران – سازه های آبی
  • عمران- سازه های پیش ساخته
  • عمران – سازه های مترو
  • عمران – شبکه و تصفیه خانه آب
  • عمران – شبکه و تصفیه خانه فاضلاب
  • عمران – نقشه برداری مسیر
  • عمران – نگهداری و مرمت ساختمان

شرایط ثبت نام رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور برای داوطلبان مواردی از قبیل داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید می باشد. از آنجایی که ثبت نام رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور به صورت بدون آزمون می باشد، لذا معدل دیپلم ده و یا ده به بالا جهت پذیرش الزامی است.

رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور نیازمند دانشجویانی با ریاضی و فیزیک قوی می باشد؛ دانشجویانی که مسائل پیچیده عمرانی و فعالیت های فیزیکی علاقه مند باشند.

ثبت نام رشته عمران علمی کاربردی بدون کنکور در مقطع کاردانی، گرایش های مختلفی مانند عمران ساختمان های بتی، عمران روستایی، عمران راه شناسی، عمران تاسیسات حرارتی نیروگاه، عمران ساختمان های آبی، عمران آب و فاضلاب و چندین شاخه تحصیلی دیگری می باشد که همین تنوع زمینه ساز مشاغل بسیاری شده است.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

حتما بخوانید:

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

نمونه کارنامه آخرین قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ارتش

آرکا مشاوره

مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۳ | نمونه کارنامه سبز، نکات مهم

آرکا مشاوره

نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید