مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام طرح سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستان ۱۴۰۳

ثبت نام طرح سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستان 1402

راهنمای کامل انجام فرآیند ثبت نام سنجش سلامت پیش دبستانی ها ۱۴۰۳ در این مقاله ارائه داده شده است. برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، هر ساله برای همه نوآموزان بدو ورود به پش دبستان انجام می شود و چند سالی است که با توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام اختلالات و برخی بیماری ها و فرصت طلایی برای انجام مداخلات درمانی از سنین پایین تر، به صورت داوطلبانه برای کودکان پیش دبستانی نیز در حال انجام است.

مدیران مدارس پس از دریافت نوبت به صورت اینترنتی لازم است زمان حضور دانش آموزان را در پایگاه های سنجش سلامت به اطلاع والدین برسانند. والدین و دانش آموزان لازم است در زمان تعیین شده به پایگاه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی مراجعه نمایند.

دریافت نوبت از طریق سامانه سنجش سلامت، فقط توسط مدیران مدارس و از طریق سایت نوبت دهی سنجش امکانپذیر است. سایر مراحل طرح سنجش سلامت به صورت حضوری توسط والدین و نوآموز انجام می شود.

طرح سنجش سلامت

طبق طرح سنجش سلامت، کودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی باید برای ورود به مدرسه از نظر سلامت معاینه شوند. سال گذشته سنجش سلامت همزمان با ثبت نام کودکان در مدرسه در ماه خرداد انجام می‌شد. اما در سال تحصیلی ۱۴۰۳ این روند تغییر کرده است و والدین باید از نحوه جدید ثبت نام طرح سنجش سلامت مطلع شوند.

والدین برای ثبت نام کودک خود باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه نمایند. ثبت‌نام طرح سنجش سلامت در زمان مشخص شده از سوی آموزش و پرورش انجام می‌شود. برای این منظور والدین باید به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت اقدام کنند.

پس از ثبت نام اینترنتی آدرس نزدیک ترین مراکز سنجش سلامت در اختیار والدین قرار می‌گیرد و می‌توانند در زمان تعیین شده برای معاینه اقدام نمایند. حتما توجه کنید که کودک شب قبل از سنجش سلامت به خوبی خوابیده باشد و صبحانه نیز بخورد.

زمان سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها

زمان سنجش سلامت پیش دبستانی‌ هغربالگری و سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی که از سال ۹۶ به برنامه سنجش سلامت نوآموزان، اضافه شده است در سال جاری نیز در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و از آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد. همکاران حوزه فنی باید سامانه سیدا را برای ثبت نام پیش دبستانی ها فعال کنند. نوآموزان بدو ورود هم که به مدرسه می روند اطلاعاتشان در سامانه سیدا ثبت می شود و مدیر مدرسه به صورت الکترونیکی برایشان نوبت می گیرد و آنها در تاریخ و ساعت اعلام شده به پایگاه سنجش مراجعه می کنند و کارشان را انجام می دهند.

مدارک لازم برای سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی

مدارک لازم برای سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هنگام حضور در پایگاه های سنجش سلامت به صورت زیر است:

اصل شناسنامه نوآموز و والدین
کارت واکسیناسیون تکمیل شده
یک قطعه عکس ۴*۳

پرداخت هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی.

تعرفه سنجش سلامت پیش دبستانی ها در سال ۱۴۰۳، هنوز به طور دقیق اعلام نشده است . این مبلغ برای مناطق مختلف متفاوت خواهد بود و همچنین برای حمایت از دانش آموزان کم بضاعت،‌ برای عده ایی نیم بها و حتی رایگان نیز محاسبه خواهد شد.

سامانه sanjesh.healthehr.ir (ویژه مدیران مدارس)

همانطور که پیش از این ذکر شد، سامانه sanjesh.healthehr.ir یا tashkhis.csdeo.ir ویژه مدیران مدارس است. نوبت گیری برای دانش اموزانی که پیش از این در مدارس یا مراکز پیش دبستانی ثبت نام نموده اند، از این طریق و توسط عوامل اجرایی مدارس انجام می شود و نوبت دریافت شده در اختیار والدین نوآموز قرار خواهد گرفت.

نحوه نوبت گیری سنجش بدو ورود در sanjesh.healthehr.ir

مدیران مدرسه و عوامل اجرایی آن برای نوبت گیری سنجش بدو ورود برای نوآموزان ثبت نامی خود می توانند از طریق سایت sanjesh.healthehr.ir و مطابق با مراحل زیر اقدام نمایند. نوبت گیری از طریق سایت مذکور و یا آدرس tashkhis.csdeo.ir امکان پذیر است.

  1. ورود به سایت sanjesh.healthehr.ir و وارد کردن کدملی عامل اجرایی که پیش از این در سایت تعریف نقش شده است.

۲. وارد نمودن کد ملی مدیر مدرسه و کلیک روی گزینه “ورود” و سپس انتخاب نقش مدیر مدرسه به همراه نام کامل مدرسه و کلیک روی گزینه “ورود”

۳. کلیک روی بخش “نوبت گیری سنجش

۴. ”انتخاب مجدد “نوبت گیری سنجش” در صفحه باز شده

۵. در این صفحه با درج کد ملی دانش آموز اطلاعات ثبت شده در سامانه سیدا برای دانش آموز بازخوانی می شود. در این صفحه باید اطلاعات دانش آموز وارد یا ویرایش گردد و بعد از آن روی گزینه “تایید” کلیک شود.

۶. در مرحله بعد از بین گزینه های موجود نقش نوآموز انتخاب گردد و روی گزینه “نمایش” کلیک شود. سپس پایگاه سنجش انتخابی نمایش داده می شود و باید روی گزینه “قبول” کلیک کنید.

۷. پس از این مرحله باید وارد بخش “گزارشات نوبت گیری” شده و روی نمایش نوبت کلیک کنید.

۸. دقت کنید که در این مرحله باید آن را ذخیره و از آن پرینت تهیه نمایید و جهت مراجعه به مرکز در اختیار والدین دانش آموز قرار داده شود.

لازم به ذکر است که پس از انجام غربالگری و در صورت نیاز و تشخیص پزشک مبنی بر بررسی بیشتر وضعیت سلامتی نوآموز، اقدامات لازم جهت ارجاع به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و هوش صورت می پذیرد. در غیر این صورت نیز نتایج سنجش سلامت در سامانه ثبت می گردد و نوآموز جهت تکمیل پروسه نام نویسی به مدرسه مورد نظر ارجاع داده می شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص روند برگزاری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دبستان یا هر نوع سوالی در رابطه با سنجش سلامت دارید میتوانید از خدمات مرکز مشاوره آرکا به وسیله تماس تلفنی استفاده نمایید. کارشناسان مرکز آرکا از ساعت ۸ صبح الی ۱۲.۳۰ شب آماده پاسخویی میباشند.

نحوه ثبت نام سنجش کلاس اول my.medu.ir

والدین دانش آموزان با طی مراحل زیر می توانند نسبت به ثبت نام سنجش کلاس اول و نوبت گیری از نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت به محل سکونت خود، اقدام نمایند. ثبت نام از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود که البته با آدرس my.csdeo.ir نیز می توانید وارد شوید.

  • ورود به سامانه my.medu.ir و انتخاب نقش “والدین و سایر” و کلیک روی “ورود به سامانه از طریق دریافت رمز یکبار مصرف”

مرحله اول ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • در باکس های مربوطه “شماره تلفن همراه” و “کد امنیتی” را وارد کرده و روی گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف” کلیک کنید.

مرحله دوم ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • کد فعالسازی که به تلفن همراه شما ارسال شده است را وارد نمایید.

مرحله سوم ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • در این قسمت اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و روی گزینه “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

مرحله چهارم ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • در صفحه باز شده کد پستی خود را وارد نموده و مجددا روی “ثبت اطلاعات” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • در صفحه باز شده گزینه “سنجش بدو ورود” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • در صفحه باز شده روی گزینه “افزودن فرزند” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ورود به سایت سنجش بدو در پنجره واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

  • سپس صفحه ای باز می شود که باید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و روی “بررسی و افزودن” کلیک کنید.
  • پس از طی مراحل فوق وارد صفحه ای می شوید که مشخصات فرزندتان نمایش داده شده است. پس از بررسی آن روی گزینه “سنجش نوآموزان” کلیک نمایید.
  • در صفحه ای که برای شما باز می شود روی “انتخاب سنجش” کلیک کنید.
  • در قسمت بالای صفحه باز شده برای نوبت گیری گزینه “دریافت نوبت” را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعدی باید محل سکونت خود را وارد کنید تا نزدیک ترین مرکز و زمان هایی که می توانید در آن به مرکز مراجعه کنید نمایش داده می شود.
  • بعد از انتخاب زمان مورد نظز روی گزینه “رزرو و پرداخت” کلیک نمایید.
  • پس از انجام پرداخت رسیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید از آن پرینت تهیه کرده و با همراه داشتن آن در زمان نوبت خود به مرکز مربوطه مراجعه نمایید.

ثبت نام طرح سنجش سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه

هدف از سنجش سلامت بررسی وضعیت دانش آموزان و تشخیص کودکان از یکدیگر می‌باشد. برخی مواقع در سنجش سلامت تشخیص داده می‌شود که کودک مشکلی دارد. در این صورت دانش آموز به پزشک متخصص ارجاع داده شده و به صورت تخصصی تر ارزیابی می‌شود. چنانچه مشکل کودک تایید شود، به مدارس استثنایی هدایت خواهد شد.

برخی کودکان با نیازهای خاص همچون کودکان نابینا، ناشنوا و دارای اختلالات جسمی با توصیه کارشناسان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند. در این صورت یک معلم کودکان استثنایی نیز در مدرسه حضور خواهد داشت تا رابط بین معلم و مدرسه با دانش آموز استثنایی باشد.

با توجه ویژه معلم حتی دانش آموزان دیرآموز نیز می‌توانند به سطح درسی سایر دانش آموزان برسند. مهم ترین نکته در ثبت نام طرح سنجش سلامت همین تشخیص وضعیت دانش آموزان می‌باشد. با تشخیص زودهنگام می‌توان به موقع اقدامات درمانی و آموزشی را اعمال کرد و میزان آسیب را به حداقل رساند.

نحوه دریافت نتایج الکترونیکی سنجش نوآموزان

آزمون سنجش نوآموزان هر ساله توسط آموزش و پرورش برای بررسی سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول برگزار می شود. پس از برگزاری آزمون، والدین منتظر اعلام نتایج هستند که می توانند آن را به صورت حضوری و یا اینترنتی دریافت نمایند. دریافت نتایج آزمون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دبستان به شکل حضوری از طریق مراجعه به مرکز سنجش امکان پذیر است. اما اگر به صورت غیرحضوری و اینترنتی قصد دریافت نتایج را دارید، باید در زمان مقرر به سایت my.medu.ir یا my.csdeo.ir مراجعه نمایند.

زمان اعلام نتایج

زمان اعلام نتایج آزمون سنجش برای پیش دبستانی و کلاس اولی ها معمولا یک هفته پس از برگزاری آزمون است اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است. به محض این که تاریخ دریافت آن اعلام شود، متن مقاله بروز شده و در کانال تلگرام مشاوران ارکا نیز اطلاع رسانی می شود. همچنین توجه داشته باشید که در نتایج سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دبستان یکی از گزاره های قبول شده و یا نیاز به آزمون مجدد درج شده است. در صورتی که نیاز به آزمون مجدد را مشاهده کردید، نوآموز باید در آزمون سنجش بعدی شرکت نماید.

نحوه دریافت نتایج

همان طور که گفته شد، برای دریافت نتایج سنجش سلامت جسمانی و ذهنی نوآموزان به صورت حضوری و اینترنتی می توان اقدام نمود. به صورت حضوری با مراجعه به مرکز سنجش امکان پذیر است اما برای دریافت نتایج به شکل اینترنتی، باید به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند. مراحل دریافت نتایج همانند مراحل ثبت نام است که به صورت تصویری در متن فوق ذکر شده است.

۱. مراجعه به سایت my.medu.ir یا my.csdeo.ir
۲. انتخاب گزینه “والدین و سایر” از قسمت انتخاب نقش
۳. تعیین ملیت خود (ایرانی یا اتباع) و فشردن دکمه “ورود از درگاه دولت”
۴. وارد کردن شماره موبایل و کد امنیتی
۵. درج رمز یکبار مصرف ارسال شده شماره تلفن همراه
۶. وارد کردن تاریخ تولد و کد پستی و در نهایت ورود به سیستم
۷. انتخاب گزینه “سنجش بدو ورود”
۸. مشاهده نتایج

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

آزمون رغبت سنجی و توانایی پایه نهم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ | میزان تاثیر، نکات مهم و….

آرکا مشاوره

ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳ | زمان، شرایط، هزینه و …

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید