مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام مدارس هیئت امنایی _ زمان، شهریه، نکات مهم و….

ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1402

مدارس هیئت امنایی، یکی مدارسی هستند که با هدف ارتقای کیفیت برنامه ‌های آموزشی ایجاد شده و اقدام به پذیرش دانش آموزان در پایه های تحصیلی ابتدایی، اول و دوم متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می نمایند. این مدارس با وجود این که دولتی هستند، از شهریه مناسبی برخوردار هستند. با توجه به شهریه مناسب و کیفیت خوب این مدارس، دانش آموزان بسیاری به دنبال ثبت نام در مدارس هیئت امنایی هستند. در ادامه این مقاله، شرایط ثبت نام مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، فرم امتیاز بندی هیئت امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و همچنین شرایط ثبت نام در این مدارس مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفی مدارس هئیت امنایی

مدارس هیئت امنایی، به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی، ایجاد شده‌اند. بر اساس آیین‌نامه مدیریت مدارس هیئت امنایی، مدارس دولتی و خیرسازی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند با درخواست شورای مدرسه و تایید شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه به صورت هیئت امنایی مدیریت شوند.

✔ مجوز مدارس هیئت امنایی ابتدا به صورت موقت و به مدت یک سال صادر می‌شود و در صورت احراز استانداردهای لازم، به طور قطعی و دائمی تمدید می‌شود. همچنین، مدارسی که به صورت مجتمع آموزشی عمل می‌کنند (شامل دوره‌های مختلف تحصیلی)، نیز هیئت امنا با عنوان “هیات امنای مجتمع” تشکیل می‌شود که بر کلیه امور و فعالیت‌های مدرسه نظارت دارد.

✔ اگر عملکرد مدرسه هیئت امنایی از نظر شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه مؤثر باشد، امکان اداره مدرسه به صورت غیردولتی وجود دارد. همچنین، مدیر مدارس هیئت امنایی توسط یک کمیته تشکیل شده از نماینده رئیس آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه، نماینده معلمان مدرسه و رئیس هیئت امنای مدرسه انتخاب می‌شود.

✔ عملکرد هیئت امنا توسط اداره آموزش شهرستان یا منطقه بررسی و ارزیابی می‌شود و گزارش آن به شورای این اداره ارائه می‌شود. در صورت رضایت بخش بودن نتایج ارزیابی، اقدامات لازم جهت تشویق و تداوم فعالیت‌های آن مدرسه انجام می‌شود؛ در غیر این صورت، انحلال مدرسه صورت می‌گیرد.

معرفی مدارس هیئت امنایی

زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را دارند، باید در بازه زمانی مناسب به این مدارس مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند. دانش آموزان باید توجه داشته باشند که در صورتی که ثبت نام و همچنین تکمیل مدارک خود را در بازه زمانی مشخص شده ثبت نام مدارس هیئت امنایی انجام ندهند، دیگر نمی توانند در این مدارس ثبت نام کنند.

ثبت نام این مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، پس از امتحانات خرداد ماه آغاز و در مرداد پایان می یابد. در این بازه زمانی دانش آموزان می توانند با به همراه داشتن مدارک خود به این مدارس مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. همچنین دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در این مدارس را دارند، باید بدانند که هرگونه ثبت نام پیش از امتحانات خرداد ماه غیر مجاز است.

همچنین در صورتی که ظرفیت مدرسه هیئت امنایی تکمیل نشود، ممکن است که مهلت ثبت نام در مدرسه تا شهریور ماه نیز تمدید شود. دانش آموزان جا مانده از ثبت نام، در صورت تمدید زمان آن، می توانند همراه با مدارک خود برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کنند و مراحل تکمیل ثبت نام را انجام دهند. ثبت نام در این مدارس زمانی انجام می شود که نام دانش اموز در سامانه سیدا توسط کادر مدرسه ثبت شود.

شرایط ثبت نام مدارس هیئت امنایی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

۱ انجام هرگونه پیش ثبت نام قبل از شروع زمان مشخص شده در آیین نامه ممنوع است.

۲ مدارس هیئت امنایی برای ثبت نام دانش‌آموزان باید اطلاعات وی را در سامانه سناد و سنجش وارد نمایند.

۳ ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی فقط بر اساس مدارک اقامتی و هویتی معتبر انجام می‌گیرد.

۴ حداقل سن ثبت نام در دوره اول ابتدایی ۶ سال تمام است و حداکثر سن آن در مناطق شهری ۹ سال و در مناطق روستایی (عشایری) ۱۱ سال تمام می‌باشد.

۵ ثبت نام دانش‌آموزان پسری که به سن مشمولیت مقرر در قانون خدمت وظیفه عمومی می‌رسند، تابع مقررات و شیوه‌نامه‌هایی است که با هماهنگی نظام وظیفه از طریق وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

شرایط خاص مربوط به ثبت نام در مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۲

۱ پوستر شهریه و مبالغ مربوط به فعالیت‌های مختلف باید در دید والدین و دانش‌آموزان قرار گیرد.
۲ مدارس هیئت امنایی فقط مجاز به دریافت هزینه‌ی مصوب (برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و فوق برنامه درسی) هستند و دریافت هزینه‌های دیگر مانند هزینه‌های تغذیه، فعالیت‌های غیر درسی و ایاب و ذهاب در زمان مقرر و با موافقت انجمن‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
۳ استفاده از تمامی خدمات فوق برنامه به صورت اختیاری است و دریافت وجه آن‌ها در زمان ثبت نام ممنوع است.
۴ مدیران مدارس هیئت امنایی برای انعقاد قرارداد دریافت شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی باید به سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس www.mosharekatha.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل قرارداد، یک نسخه از آن را چاپ و با مهر و امضا به ولی دانش‌آموز تحویل دهند.
۵ تمامی قراردادها باید به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی صورت پذیرد. قراردادهای دستی اعتباری ندارند.

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

والدین دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی باید مدارک مورد نیازی را جهت ارائه به مسئولین مدرسه مورد نظر در منطقه محل سکونت به همراه داشته باشند که در ادامه این قسمت به شرح آن ها می پردازیم.

۶ الی ۱۲ قطعه عکس ۳ * ۴

کارت سلامت و کارت واکسن برای ثبت نام پایه اول ابتدایی

شناسنامه دانش آموز به همراه کپی از تمام صفحات

اصل کارت ملی و کپی آن برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم

پرونده تحصیلی سال قبل دانش آموز

کارنامه تحصیلی سال گذشته

فرم امتیازبندی مدارس هیات امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در صورتی که تقاضا برای تحصیل و پیش ثبت نام مدارس هیئت امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بالا باشد، دانش آموزانی در این مدارس ثبت نام می شوند که دارای امتیازات لازم باشند. دانش آموزان برای اطلاع از موارد مذکور در فرم امتیازبندی هیئت امنایی و اطلاع از شرایط مدرسه، می توانند به مدرسه هیئت امنایی مورد نظر خود مراجعه کنند و لیست امتیازات را دریافت و مورد برسی قرار دهند. مسائل مختلفی برای کسب امتیاز ثبت نام در این مدارس وجود دارد.

اولین عامل تأثیر گذار برای ثبت نام، معدل دانش آموز است. دانش آموزانی که از معدل بالاتری برخوردار هستند، شانس قبولی بسیار زیادی در این مدارس دارند. به غیر از معدل، نمره انضباط و همچین فعالیت های پرورشی که دانش آموز در سال قبل انجام داده است نیز تأثیر بسزایی در ثبت نام او دارد. در صورت پایین بودن نمره انضباط دانش آموز ممکن است که در ثبت نام او مشکل ایجاد شود.

به غیر از نمرات دانش آموز، شرکت در مسابقات دانش آموزی همچون جشنواره جابربن حیان، مسابقات نهج البلاغه، قرآن و نماز و همچنین جشنواره کانگوروی ریاضی می توانند امتیاز بالایی را برای ثبت نام دانش آموز ایجاد کند. همچنین داشتن مدارک مربوط به جانبازی و یا ایثارگری یکی از والدین نیز برای ثبت نام دانش آموز دارای امتیاز است. شرکت در مسابقات ورزشی و کسب رتبه در آن ها نیز، ، می تواند امتیاز بالایی را برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی به وجود بیاورد.

شهریه مدارس هئیت امنایی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه مدارس

شهریه مدارس هیئت امنایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ صرفاً به عنوان هزینه‌ی برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از والدین دریافت می‌شود. میزان دقیق شهریه متغیر است و به تناسب منطقه جغرافیایی و ساعات کلاس‌های فوق برنامه تعیین می‌شود. مبلغ شهریه در زمان ثبت نام توسط مدرسه مورد نظر به والدین دانش‌آموزان اعلام می‌شود. اگرچه مبلغ شهریه در این مدارس کمتر از مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی است، اما دقیقاً مقدار آن توسط هر مدرسه در چارچوب معینی تعیین می‌شود.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

شرایط تک ماده پایه نهم

آرکا مشاوره

بهترین کتاب برای قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم | نکات مهم آزمون

آرکا مشاوره

دانلود نمونه سوالات + منابع هوش و استعداد معلمی | کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید