مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

کارت شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403

یکی از مراحل پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ است. دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با هدف آموزش دبیران آینده تاسیس شده اند که هر دو دانشگاه از طریق آزمون سراسری اقدام به جذب دانشجو می کنند. بنابراین داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دارند، باید در کنکور سراسری ثبت نام و در فرآیند انتخاب رشته شرکت نمایند.

در واقع داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این دو دانشگاه، می بایست در زمان اعلام شده جهت انتخاب رشته ۱۴۰۳ (که مجزا از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود)، کد رشته محل های مربوط به این مراکز آموزشی را در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود قرار دهند. چنانچه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری داوطلب رتبه لازم برای پذیرش در دانشگاه را داشته باشد، از او برای انجام مراحل مصاحبه دعوت می شود که لازم است در روز مصاحبه فرم اطلاعات فردی مصاحبه فرهنگیان را نیز ارائه نمایند. در صورتی که در این مرحله نیز پذیرفته شود، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه خواهد بود. در ادامه جزئیات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ توضیح داده شده و به ثبت نام، زمان، شرایط و مدارک لازم برای مصاحبه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

میزان تاثیر و سهم امتیازات در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو- معلم، موارد زیر تاثیرگذار هستند.

▫️۵۰ درصد سوابق تحصیلی

▫️۲۵ درصد آزمون اختصاصی (۱۵ درصد نمرات آزمون کنکور+ ۱۰ درصد نمرات آزمون اختصاصی پذیرش  دانشگاه فرهنگیان)

▫️۲۵ درصد ارزیابی شایستگی معلمی

همانند آزمون سراسری میزان سهم سوابق تحصیلی در کنکور اختصاصی فرهنگیان نیز ۵۰ درصد است که ضوابط آن برای هر دسته از داوطلبان اعم از کسانی که امسال دیپلم می‌گیرند، کسانی که در سالهای گذشته در نظام جدید(۳_۳_۶) و نظام سالی_ واحدی فارغ التحصیل شده اند، در مقاله ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ کامل توضیح داده شده است. 

با توجه به دو دفترچه‌ای که در این آزمون وجود دارد، ۲۵ درصد از نتیجه بین این دو دفترچه تقسیم شده است که ۱۵ درصد نمرات مربوط به آزمون کنکور و ۱۰ درصد مربوط به آزمون اختصاصی است. بنابراین هر دوی این دفترچه ها پراهمیت و قابل توجه هستند. (حداکثر زمان تعیین شده برای پاسخ دهی دفترچه ویژه فرهنگیان ۱۰۰ دقیقه میباشد)

همچنین سهم ۲۵ درصدی شایستگی‌های معلمی که مربوط به فرایند مصاحبه است نیز بسیار مهم است. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم شامل آیتم های مخصوص به خود می‌باشد که هر فردی که علاقمند به دانشگاه فرهنگیان است باید برای آن برنامه داشته باشد و با توجه به اینکه ۳ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهند شد، به ئاوطلبان گرامی توصیه میشود که حتما با آمادگی کامل در روز مصاحبه حاضر شوند.

هزینه ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت رجایی ۱۴۰۳

🔹با تصویب هیئت وزیران، در سال ۱۴۰۳ هزینه مصاحبه عملی و بررسی صلاحیت داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجائی ۳۳۰ هزار تومان، هزینه بررسی مدارک و مستندات ۳۴۲ هزار تومان و هزینه ثبت نام امتحان ترمیم نمره یا ایجاد سابقه تحصیلی در هر درس ۵۰ هزار تومان می‌باشد.

زمان ثبت نام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ثبت نام و مدارک مصاحبه فرهنگیان به صورت آنلاین و اینترنتی از طریق سایت بارگذاری ارزیابی تکمیلی فرم های لازم برای مصاحبه فرهنگیان به نشانی psd.cfu.ac.ir انجام می شود. افراد باید اطلاعات فردی، تکمیلی و تحصیلی به همراه نشانی خود را در سامانه آپلود کرده و تصاویر کارت ملی، عکس پرسنلی با رعایت شئونات اسلامی، شناسنامه و مدرک تحصیلی را با حجم پایین در سایت مربوطه درج نمایند.

به محض مشخص شدن زمان بارگذاری مدارک مصاحبه فرهنگیان، این مقاله بروزرسانی شده و در این قسمت اطلاع رسانی می شود.

۵مرحله قبولی در دانشگاه فرهنگیان

باتوجه به اینکه سازمان سنجش کشور به عنوان برگزار کننده کنکور سراسری می‌باشد برای تمامی افرادی که به تحصیل در دانشگاه تربیت معلم علاقه دارند ثبت نام را قرار داده است و همچنین مقدمه‌های ضروری برای ایجاد یک رقابت سالم بین تمامی داوطلبین فراهم کرده‌ است.

۱- ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

اولین کار برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم یا فرهنگیان، تکمیل کردن فرم‌های ثبت‌نام و همچنین بارگذاری اطلاعات تحصیلی و فردی است، برای انجام این فعالیت‌ها باید وارد سایت سازمان سنجش شوید و در قسمت مربوطه اطلاعات مورد نیاز را به صورت اینترنتی وارد کنید. متقاضیان قبل از ثبت نام می‌توانند، دفترچه راهنمای ثبت‌نام را که بر روی سایت قرار دارد را دانلود و مطالعه کنند؛ اگر افراد شرایط لازم را دارا بودند می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

۲- انتخاب رشته فرهنگیان

پس از برگزاری کنکور، کارنامه داوطلبین که حاوی قسمت‌های مهمی مانند رتبه، وضعیت مجاز بودن و تراز است برای انتخاب رشته فرهنگیان منتشر می‌شود. داوطلبین می‌توانند باتوجه به مجاز بودن برای انتخاب رشته، اقدام به اولویت‌بندی رشته‌های مورد نظر در محل‌های مورد علاقه خود کنند. برای چینش انتخاب‌ها و اولویت‌هایتان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

پس می‌توان گفت که افراد دارای شرایط لازمه می‌توانند با بررسی رشته‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان که در دفترچه انتخاب رشته وجود دارد، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل و در سایت مربوطه قرار دهند.

۳- لیست اسامی معرفی شدگان به مصاحبه

دانشگاه فرهنگیان جزو دانشگاه‌های با شرایط خاص است که دارای شرط قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه می‌باشد. سازمان سنجش بعد از مرحله انتخاب رشته از افراد دارای شرایط لازم  به شکل میانگین ۳ برابرظرفیت مورد نظر برای انجام مصاحبه دعوت می‌شوند. لیست اسامی افرادی که برای مصاحبه دعوت شده‌اند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد؛ افرادی که برای دعوت شده‌اند باید به مراکز گزینش تعیین شده‌ای که وجود دارد مراجعه کنند تا بتوانند مرحله مصاحبه را پشت سر بگذرانند.

۴- مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

اصلی‌ترین مرحله قبولی در دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه فرهنگیان است که توسط افراد واجد شرایط و گزینش شده در هر استان انجام می‌گیرد. مصاحبه فرهنگیان بصورت حداکثری شامل سوالات عقیدتی، علمی و سیاسی همچنین بررسی کامل سلامت جسم و روان می‌باشد تا انگیزه فرد را از تحصیل در دانشگاه‌های تربیت معلم را متوجه شوند.

۵- نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان

با تمام شدن فرایند مصاحبه برای دانشگاه فرهنگیان، همزمان با اعلام کردن نتیجه نهایی کنکور، وضعیت قبولی یا عدم قبولی متقاضیان بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

به محض مشخص شدن زمان بارگذاری مدارک مصاحبه فرهنگیان، این مقاله بروزرسانی شده و در این قسمت اطلاع رسانی می شود.

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در روز مصاحبه باید مدارک پایین رو حتما به صورت کامل همراه خودتون داشته باشید:

کارت شرکت در مصاحبه

فرم پرینت شده از سایت سازمان سنجش

عکس ۳*۴ پشت نویسی شده (۶ قطعه)

مدارک شناسایی شما (شامل شناسنامه و کارت ملی)

کپی مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

حتما اگر مدارک اضافی مثل افتخارات ورزشی، فرهنگی، عضویت در یک محفل خاص، مدارک هنری مثل خوشنویسی، دوره ICDL یا هم دوره کامپیوتری دیگه خصوصا در زمینه تولید محتوای الکترونیک و … اونهارو هم به همراه داشته باشید.

تغییرات کلی مصاحبه پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آمادگی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1403

با توجه به اینکه فرآیند مصاحبه و ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ با ایجاد تغییراتی نسبت به سال های قبل و با شیوه های جدید و با حضور ارزیابان حرفه‌ای برگزار می شود. داوطلبانی که در لیست اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ قرار گرفته اند باید با اطلاع از این تغییرات بوجود آمده، خود را برای مراحل مصاحبه این دانشگاه آماده کنند.

فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از سه مرحله ارزیابی اختصاصی، معاینات پزشکی، مصاحبه عمومی (گزینش) تشکیل شده است که ممکن است ترتیب اجرای این مراحل در برخی از حوزه های مصاحبه دانشگاه فرهنگیان متفاوت باشد.

مراحل معاینات پزشکی و مصاحبه عمومی (گزینش) امسال کاملا مشابه سال های قبل بوده ولی مراحل مصاحبه اختصاصی دستخوش تغییرات زیادی بوده است. تغییرات مهم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ اضافه شدن چند بخش و آیتم به روند ارزیابی و مصاحبه اختصاصی داوطلبان است که عبارتند از:

  1. اضافه شدن بحث گروهی به روند مصاحبه اختصاصی
  2. اضافه شدن بازی گروهی به روند مصاحبه اختصاصی
  3. جایگزینی آزمون رایانه ای با سوالات مصاحبه تخصصی
  4.  سید جلال موسوی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست بررسی کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان گفت:

🔸فرآیند جذب معلم قبلاً به صورت آزمون تستی و مصاحبه‌ای بود اما در سال‌های جاری فرآیند جذب معلم در جهت ارتقای کیفیت تغییر کرده است. بنابراین صرفاً تسلط بر تست دلیل موجهی برای جذب معلم نمی‌باشد و باید آزمون‌های شخصیت محوری برای مثال آزمون روابط اجتماعی که مهم ترین ویژگی برای معلم است، سنجیده شود.

حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در ابن بخش به جزئیات بخش ها و آیتم های جدیدی که امسال به مرحله مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اضافه شده است پرداخته ایم.

مراحل ارزیابی مصاحبه فرهنگیان

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته رادیولوژی یا پرتوشناسی $ درآمد، بازار کار، مزایا، شرایط و …

آرکا مشاوره

دانلود منابع اختصاصی کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ + نمونه سوالات آزمونی

آرکا مشاوره

برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید