مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ | زمان، مدارک و نکات مهم

ثبت نام پزیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1402

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از مدت زمان کوتاهی از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته انجام می شود. داوطلبانی که در پذیرش بدون کنکور و با آزمون آزاد انتخاب رشته کرده اند و جزو اسامی پذیرفته‌شدگان هستند، لازم است برای تکمیل مراحل ثبت‌نام خود در واحد قبولی، اقدام به آماده کردن و تکمیل مدارک لازم نمایند و برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام نهایی به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند. جهت آشنایی بیشتر در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با تاریخ ثبت نام حضوری در این دانشگاه ها و مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ارائه شده است. در ادامه نیز شرایط لازم برای ثبت نام جاماندگان و ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفته است.

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمامی مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد ، (ورودی مهر و بهمن ماه) به صورت الکترونیکی (غیر حضوری) انجام می پذیرد. پذیرفته شدگان لازم است، جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود، به سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) مراجعه نمایند. در ادامه مقاله راهنمای کامل ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد ارائه داده شده است.

داوطلبانی که در رشته های با و بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند، پس از مشاهده اعلام نتایج رشته های آزمون دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.net در صورت پذیرش در رشته تحصیلی مورد نظر، باید به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی: http://edu.iau.ac.ir/ مراجعه کرده و فرآیند نهایی ثبت نام خود را انجام دهند.

نکته: داوطلبان در صورتی که در زمان مقرر، به سامانه آموزشیار مراجعه نکنند، به منزله انصراف از ثبت نام تلقی شده و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای آن دسته از افرادی در نظر گرفته شده است که در رشته مورد نظر خود از دانشگاه آزاد مورد پذیرش واقع شده اند. در ادامه، این افراد باید به صورت حضوری به واحد مورد نظر دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام دانشگاه و انتخاب واحد اقدام نمایند. بنابراین این طور می توان گفت که ثبت نام حضوری با ثبت نام اولیه دانشگاه آزاد به صورت آنلاین و انتخاب رشته متفاوت است و لازمه انجام ثبت نام حضوری، ثبت نام اولیه می باشد.

به طور کلی نام نویسی در دانشگاه آزاد در دو مرحله ثبت نام آنلاین یا اولیه و ثبت نام حضوری صورت می گیرد. در صورت اتمام زمان ثبت نام، لینک فراخوان در سامانه سنجش دانشگاه آزاد، غیرفعال خواهد شد. در سال گذشته نتایج نهایی انتخاب رشته در مورخه ۱۴۰۲/۰۷/۱۴ اعلام شد، داوطلبانی که در رشته انتخابی قبول شده بودند از روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ نسبت به ثبت نام خود اقدام نمودند.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آن دسته از افرادی که به عنوان پذیرفته شدگان  اعم از دوره های روانه و شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور معرفی شدند. جهت انجام مراحل ثبت نام خود در واحد دانشگاهی می بایست مدارک لازم را به محل قبولی خود ارائه داده و یا مدارک لازم را در سایت ثبت نام دانشگاه مربوطه بارگذاری نمایند. اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام در رشته محل قبولی باعث می شود تا فرد مدارک مورد نیاز خود را از پیش آماده کرده و هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه نشود. این مدارک به شرح زیر می باشد:

اصل شناسنامه و یک برگ کپی از تمام صفحات
اصل کارت ملی به همراه یک برگ تصویر پشت و روی آن
۳ قطعه عکس ۴*۳ تهیه شده در سال جاری
اصل‌ و كپی دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تامین اجتماعی، ارتش و…
مدرکی دال بر مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا
برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته قبولی
ارائه رسید پستی تاییدیه دیپلم (نظام قدیم) و تاییدیه پیش دانشگاهی (نظام جدید)
گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم برای داوطلبان نظام جدید
کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (نظام جدید)
اصل و کپی مدرک و یا گواهی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و سال ما قبل دیپلم
اصل و کپی مدرک دیپلم کامل متوسطه یا گواهی آن برای نظام قدیم آموزش متوسطه
اصل و کپی مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ما قبل دیپلم و دو سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه
اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه
اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی
اصل و یا گواهی مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای
اصل حکم مرخصی سالانه و یا موفقیت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع (برای کارمندان دولت)
فرم های تکمیل شده سایت آموزشیار

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نتایج ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و لیست اسامی پذیرفته شدگان هر یک از این مقاطع معمولا مدتی پس از اتمام مهلت ثبت نام بصورت الکترونیکی در سایت azmoon.net منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه برای مشاهده نتیجه خود اقدام کنند. داوطلبان قبول شده باید طبق اطلاعیه سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای تکمیل فرم ثبت نام نهایی دانشگاه اقدام کنند.

پیش از این ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد در سایت اختصاصی هر دانشگاه صورت می گرفت، اما با راه اندازی سامانه یکپارچه و جامع آموزشیار ثبت نام تمامی دانشجویان جدیدالورود بصورت اینترنتی و از طریق سایت آموزشیار دانشگاه آزاد انجام شده است. با توجه به رویه سال گذشته پیش بینی می شود ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ نیز از طریق سایت آموزشیار انجام شود.مراحل نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  1. مراجعه به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir

۲. انتخاب گزینه پذیرش غیرحضوری پذیرفته شدگان سال ۱۴۰۳

۳. وارد کردن کد ملی و تایید آن

۴. وارد کردن شماره دانشجویی و نام کاربری برای ورود به سایت

۵. تکمیل فرم اطلاعات فردی و تحصیلی

۶. بارگذاری مدارک خواسته شده

۷. تایید نهایی ثبت نام

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

مطالب مرتبط:

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ | بهمن ماه، دفترچه ثبت نام و…

آرکا مشاوره

گواهی موقت کارشناسی ارشد|نحوه و شرایط دریافت

آرکا مشاوره

حذف درخواست مجوز انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید