مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

ثبت نام کنکور سراسری 1402/آرکا
در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور سراسری خواهیم پرداخت. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش باشند. داوطلبان با آگاهی از شرایط ثبت نام می توانند از تاریخ اعلامی در ادامه مقاله با تهیه اطلاعات و مدارک لازم، فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمالی در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت. با توجه به این تغییرات، آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد. رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. شرایط عمومی را در ادامه شرح داده شده است. ✅اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی ✅عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ✅عدم اعتیاد به مواد مخدر ✅نداشتن سوءسابقه کیفری ✅عدم احراز فساد اخلاقی ✅عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند. ❌دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند. ❌متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام کنند. ❌داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، دارای شرایط ثبت نام کنکور و شرکت در آزمون می باشند. ❌دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل شوند. اجازه شرکت در آزمون و انتخاب رشته را خواهند داشت. البته داوطلبان پایه یازدهم به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت کنند. ❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند. درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند. می‌توانند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سایر شرایط ثبت نام کنکور سراسری

سایر شرایط ثبت نام کنکور سراسری که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ درج شده است به شرح زیر است: دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های دکتری عمومی پزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضی تحصیل مجدد، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در مقاطع دکتری عمومی رشته های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند:
  1. نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و نداشتن تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان آقا انجام خدمان موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی می باشد.
  2. داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دوره ی روزانه پذیرفته شده اند در صورت شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ فقط می توانند در دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم ( شبانه )، پیام نور ، غیر انتفاعی ، ظرفیت مازاد ، مجازی ، دانشگاه آزاد ، پردیس خودگردان پذیرش شوند .
تذکر : دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنـی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین آن دسته از داوطلبان مذکور کـه حـداکثر تـا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ در مقطـع کـاردانی (فوق‌دیپلم) فارغ‌التحصیل می‌شوند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

شرایط ثبت نام کنکور دانش آموختگان مقطع کارشناسی متقاضی شرکت مجدد در آزمون سراسری

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کارشناسی باید در تاریخ مقرر، خدمات خود را به پایان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه
نکات مهم شرایط ثبت نام کنکور سراسری
فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند. دانشجویان دوره های نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان، پیامنور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و … به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان، می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت نمایند. دانش آموختگان مقطع کاردانی رشته “اپتیک” که قبل از سال ۱۳۸۹ پذیرفته شده باشند، در صورت شرکت در کنکور تجربی و احراز نمره علمی و شرایط لازم، می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی سنجی ادامه تحصیل دهند.

چه کسانی شرایط ثبت نام کنکور سراسری را ندارند؟

مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند. دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲

نوبت اول، پنج شنبه و جمعه ۲۹ و ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ نوبت دوم، چهار شنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های داشگاه فرهنگیان و…، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

انتخاب رشته حضوری کنکور ۱۴۰۳در گنبد کاووس| کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان

آرکا مشاوره

سیر تا پیاز رشته گفتار درمانی | در آمد، مزایا، معایب، شرایط ثبت نام و…

آرکا مشاوره

مهمترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید