مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت (نوبت اول) ۱۴۰۳ | زمان ثبت نام ، برگزاری آزمون و….

ثبت نام کنکور 1403 زمان

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ نسبت به کنکور سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است. طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش تغییرات اعمال شده، بر روی نحوه برگزاری کنکور، ضرایب و منابع کنکور است به طوری که در سال جاری شاهد برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت ( اردیبهشت و تیر ) خواهیم بود و دروس عمومی و زیر گروه ها حذف می گردد. علاقه‌مندان به شرکت در آزمون سراسری باید در تاریخ هایی که در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. از آنجایی که آزمون سراسری ۱۴۰۳ دو بار در سال برگزار خواهد شد. جهت نام نویسی در این آزمون نیز دو بازه زمانی اعلام می شود و متقاضیان می توانند متناسب با میزان آمادگی خود در یکی از این دو آزمون و یا هر دو نام نویسی کنند. برای اطلاع از تاریخ ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری، اطلاع رسانی های لازم در خصوص مهلت ثبت نام کنکور سراسری را بر عهده دارد. با توجه به تغییرات کنکور و برگزاری آن دو بار در سال، می توان به زمان ثبت نام کنکور سراسری در نوبت اول و دوم اشاره نمود. لازم است بدانید علاوه بر جلسه آزمون کتبی عوامل دیگری از جمله نمرات و امتیازات کسب شده توسط داوطلب نیز در نتیجه پذیرش نهایی موثر خواهد بود. شما می توانید با کلیک بر روی لینک کد سوابق تحصیلی، از جزئیات و نحوه استفاده از آن مطلع شوید.

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت یا نوبت اول ۱۴۰۳

در سال جاری زمان ثبت نام کنکور نوبت اول که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود، ۵ الی ۱۱ آدر ماه ۱۴۰۲ می باشد. داوطلبان می توانند در این تاریخ با مراجعه به سایت sanjesh.org نام نویسی خود را انجام دهند یا به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور خود بپردازند.

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در سال جاری زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود، ۵ الی ۱۱ آدر ماه ۱۴۰۲ می باشد. داوطلبان می توانند در این تاریخ با مراجعه به سایت sanjesh.org نام نویسی خود را انجام دهند یا به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور خود بپردازند.

زمان ثبت نام کنکور تیر یا نوبت دوم ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور برای نوبت دوم که آزمون آن در تیر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود، از ۷ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد که با اتمام آن ممکن است این تاریخ مجددا، افزایش یابد که زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور از طریق سایت سنجش اعلام می گردد.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳ [زمان، هزینه، مدارک، نکات مهم و…]

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر سال بسیاری از افراد ثبت نام خود را به ساعات پایانی مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ موکول می کنند و یا به هر دلیل دیگری موفق به تکمیل فرم ثبت نام این آزمون نشده و به دنبال تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می باشند. سازمان سنجش برای ایجاد راحتی داوطلبان کنکوری و کاهش استرس آنان در خصوص ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ معمولا چند روزی نیز مهلت این ثبت نام را تمدید می کند.

فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش هر سال علاوه بر مهلت ثبت نام کنکور سراسری و تمدید آن، فرصت چند روزه ای را تحت عنوان «فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳» در نظر می گیرد تا داوطلبان جا مانده از ثبت نام و آن دسته از افرادی که نیاز به ویرایش ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ خود داشتند بتوانند در این فرصت با مراجعه به سایت سنجش اقدامات لازم را انجام دهند.

مراحل ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ۱۴۰۳

نام نویسی آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. متقاضیان می توانند در تاریخ نام نویسی این آزمون مطابق مراحل زیر اقدام و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

۱. مراجعه به سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری 1403

۲. دانلود دفترچه راهنما نام نویسی کنکور سراسری ۱۴۰۳ و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

۳. بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

۴.  آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز

۵. ورود به پروفایل شخصی داوطلب

نحوه ثبت نام کنکور 1403

۶. خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام

۷. تکمیل فرم اینترنتی در تاریخ ثبت نام کنکور و دریافت کد رهگیری

برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳

جدول زمانبدی کنکور سراسری 1403

توجه: به دلیل تغییر در تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳، برنامه زمانبندی جدول فوق از طرف سازمان سنجش نیز تغییراتی را در پی داشت که در پاراگراف قبل این تغییرات اعمال شده است.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرکت در هر یک از نوبت های کنکور سراسری دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی است. تمامی متقاضیان علاقه مند به شرکت در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام و شرکت در این آزمون می توانند در زمان مشخص شده نسبت به ثبت نام در هر یک از نوبت های کنکور سراسری اقدام نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که صرفا افرادی اجازه ورود به جلسه و شرکت در این آزمون را دارند که تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در بخش های عمومی و اختصاصی را داشته باشند.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر قطعی ۵۰ درصد معدل نهایی

شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳

تدین به دین مبین اسلام

نداشتن دشمنی و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران

نداشتن سابقه عضویت خود و وابستگان در سازمان های غیرقانونی و فراماسونری

نداشتن فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳

دارا بودن یکی از گواهینامه های پایان تحصیلات ( دیپلم ) نظام جدید ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی/ترمی واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا داشتن مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، پیش دانشگاهی یا کاردانی می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دیپلم های نظام آموزشی ۳-۳-۶، پیش دانشگاهی و یا کاردانی می بایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۳۰فارغ التحصیل شوند.

فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی وزارت بهداشت به شرطی می توانند در هر یک از نوبت های کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند که تعهدات و خدمات قانونی ( قانون طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان ) خود را به اتمام رسانده باشند و چنانچه افرادی که در کد رشته محل های نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳ قبولی کسب کرده باشند ولی خدمت خود را انجام نداده باشند در صورت قبولی در رشته های گروه پزشکی ( پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی ) می توانند طرح خود را بعد از اتمام تحصیل در این مقطع بگذرانند.

نداشتن ممنوعیت و یا منع ادامه تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه ( برای آقایان )

تمامی افراد پذیرفته شده در دوره روزانه سال ۱۴۰۲ و دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی در تمامی رشته های تحصیلی می توانند بدون انصراف از دانشگاه خود در هر یک از نوبت های آزمون سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند و در صورت قبولی در رشته یا دانشگاه دلخواه از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

بیشتر بدانید: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مرکز مشاوره آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

کارنامه و تراز نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته ریاضی

آرکا مشاوره

لیست دانشگاه هایی که به دانشجویان حقوق میدهند | میزان حقوق و…

آرکا مشاوره

صفر تا صد تحصیل در رشته مهندسی پزشکی $ درآمد، بازارکار، شرایط، مزایا و ….

آرکا مشاوره

۲ دیدگاه

آرمیتا رجبلو ۱۴۰۲-۰۹-۰۵در ۱۶:۳۴

سلام
ثبت نام کنکور انجام میدهید؟

پاسخ
آرکا مشاوره ۱۴۰۲-۰۹-۰۵در ۱۶:۳۸

با سلام……..بله میتوانید برای ثبت نام کنکور فرهنگیان و همچنین کنکور سراسری ۱۴۰۳ در همین قسمت پیغام و شماره همراه خود را بگذارید تا مشاوران ما با شما تماس حاصل نمایند.

پاسخ

دیدگاهی بنویسید