مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

ثبت کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی انجام میشه. برای اطلاع از زمان ارشد علوم پزشکی هم داوطلبا می تونن اطلاعیه های منتشر شده بر روی سایت گفته شده رو پیگیری کنن تا بتونن به موقع اگه شرایط ثبت نام رو داشته باشن نام نویسی خودشون رو انجام بدن. مهلت مجدد ثبت نام ارشد بهداشت ۱۴۰۳ از ۱۸ فروردین ماه آغاز شد.

داوطلبان تحصیل در مقطع ارشد وزارت بهداشت می توانند هر ساله از طریق آزمونی که توسط این سازمان سنجش پزشکی برگزار می شود، شانس خود را برای قبولی در رشته های مربوطه بسنجند. انتشار اطلاعیه های مربوط به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و تمامی مراحل ثبت نام، ارائه مدارک و دریافت کارت ورود به جلسه ارشد بهداشت ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش پزشکی انجام می شود.

به همین دلیل متتقاضیان برای کسب اطلاع از جزئیات این فرایند به سامانه مذکور مراجعه نمایند. همچنین ضروری است تا داوطلبان با نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه این مقاله تمامی نکات اعم از زمان و شرایط ثبت نام در ارشد پزشکی و همچنین هزینه و مراحل ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به صورت کامل شرح داده شده است. 

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳​ از طریق سایت سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir برای ۱۱ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه اعلام شد و متقاضیان می توانند در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سامانه مذکور ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به پرداخت هزینه، بارگذاری مدارک لازم و تکمیل فرایند نام نویسی اقدام نمایند. مهلت مجدد ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز شده است.

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون اسختدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۳| نکات مهم

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

این آزمون به صورت یکپارچه جهت ورود داوطلبان به دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد برگزار می گردد. برای ثبت‌نام در این آزمون متقاضیان بایستی در بازه های زمانی مشخصی که از سوی سایت سازمان سنجش پزشکی کشور اعلام می گردد، اقدام نمایند.

زمان ثبت‌نام در سال جاری از ۸ تا ۱۷ بهمن ماه انجام می گردد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش پزشکی می توانند نام نویسی خود را انحام دهند. با توجه به سردرگم شدن داوطلبان در ادامه به شرح راهنما گام به گام و نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید بدانند. تمامی مراحل نام نویسی در آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود. داوطلبان بایستی با اطلاع از زمان نام نویسی در این آزمون در مهلت مقرر به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و با پرداخت هزینه نام نویسی در این آزمون مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم.

نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به طور خلاصه

ورود به سایت مرکز سنجش پزشکی

دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام

پرداخت هزینه ثبت نام

پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام

دریافت کد رهگیری ثبت نام

شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرایط و ضوابط خاصی داره که همه متقاضیای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ باید شرایط و ضوابط شرکت در آزمون رو مطالعه کنن.

شرایط نوشته شده در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شامل شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، وضعیت نظام وظیفه، شرایط شرکت مشمولین طرح نیروی انسانی، سهمیه ها و سایر ضوابط هستش. از مهم ترین شرایط برای کارشناسی ارشد بهداشت وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

داوطلبای دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشجویان ترم آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می شن مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستن.

همه داوطلبا باید با توجه به مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام کنن. مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی در جدول شماره ۱ دفترچه ثبت نام ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳ نوشته شده.

همه پذیرفته شده های دوره های روزانه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال گذشته در صورت ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ هستن. در واقع محرومیت از این آزمون حذف شده.

فارغ التحصیلا دوره های رایگان مقطع کارشناسی ارشد در صورت قبولی در دوره روزانه و تحصیل مجدد رایگان باید شهریه پرداخت کنن. البته این داوطلبان در صورت انتخاب رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش آن ها، کارشناسی ارشد باشد نیازی به پرداخت شهریه نیست.

دانشجویای کارشناسی ارشد در صورت انصراف از تحصیل و تسویه با دانشگاه محل تحصیل خود می تونن تو کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳ ​شرکت کنن.

دانشجویای کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم شدن ، در صورت تسویه با دانشگاه محل تحصیل خودشون می تونن در رشته ای متفاوت با رشته قبلی خودشون در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ شرکت کنن.

اگه رشته تحصیلی داوطلب در ردیف رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت باشه باید وضعیت خدمت قانونی طرح نیروی انسانی رو دقیقا مشخص کنن. در غیر این صورت در هر مرحله از تحصیل که باشن قبولی فرد لغو میشه.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده و مورد قبول نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران و انجام تمام قوانین
  • عدم سابقه فساد اخلاقی در تمام طول دوران تحصیلی و شغلی
  • نداشتن سابقه کیفری
  • عضویت نداشتن در گروه های ضد جمهوری اسلامی ایران و عدم هواداری از آن ها
  • مناسب بودن وضعیت و توانایی جسمی داوطلب با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری یکی از رشته های گروه علوم پزشکی (مدرک ارائه شده باید متناسب با رشته انتخابی باشد.)
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی در صورت تمایل به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید گواهی با مضمون دریافت مدرک فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ را ارائه دهند.
  • آن دسته از متقاضیان کنکور ارشد وزارت بهداشت که دارای مدرک معادل، گواهی اتمام دوره یا مدرک کارشناسی با معدل کم تر از ۱۲ هستند، مجاز به ثبت نام نمی باشند. 
  • داوطلبان دانشجوی سال آخر می بایست از تاریخ ۱۴ فروردین لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فرم شماره ۱ مخصوص معدل خود را به امضای معاونت آموزشی دانشگاه خود رسانده و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و از قسمت ویرایش اطلاعات، نسبت به ثبت نهایی معدل اقدام کنند.
  • دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا سایر مقاطع تحصیلی، مجاز به ثبت نام آزمون کارشاسی ارشد وزارت بهداشت نیستند، زیرا امکان تحصیل همزمان در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و مقاطع کارشناسی ارشد یا سایر مقاطع رشته های دیگر وجود ندارد.
  • پذیرفته شدگان رشته های روزانه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در صورت عدم ثبت نام حضوری در دانشگاه پذیرفته شده یا انصراف از رشته تحصیلی خود، از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت محروم نخواهند بود.
  • امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی و گذراندن طرح تعهد خدمت به صورت همزمان وجود نخواهد داشت.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های غیر روزانه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲، برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ باید تا زمان ثبت نام از رشته تحصیلی خود انصراف دهند.
  • داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ارشد یک بار در دانشگاه روزانه به تحصیل پرداخته اند، در صورت پذیرش مجدد در دانشگاه روزانه، بایستی شهریه پرداخت نمایند.
  • ثبت نام در برخی از رشته های گروه پزشکی مقطع کارشناسی ارشد، مستلزم داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی در مراکز بیمارستانی می باشد.
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی که دارای طرح تعهد خدمت بوده و متقاضی ادامه تحصیل در مقطع ارشد می باشند، فقط می توانند یک بار در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ثبت نام کنند و پس از قبولی در دانشگاه و پایان دوره کارشناسی ارشد، طرح نیروی انسانی خود را انجام دهند.
  • دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی که یک بار در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند ولی پذیرفته نشده اند در صورتی می توانند برای بار دوم در این آزمون ثبت نام کنند که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ طرح نیروی انسانی خود را به پایان برسانند.

 در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مطالب مرتبط:

ثبت نام دانشگاه امام صادق کنکور۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور۱۴۰۳ | نکات مهم

آرکا مشاوره

مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید