مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانشگاه صدا و سیما | شرایط ثبت نام، زمان آزمون و رتبه قبولی ۱۴۰۳

دانشگاه صدا و سيما جهت تربیت و آموزش نیروی انسانی متعهد و متخصص، خلاق و نو آفرین در حوزه‌های مختلف هنرهای رسانه ای و علوم ارتباطات رسانه ای و علوم فنی مهندسی رسانه از بین داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر کنکور سراسری ۱۴۰۲۳ بصورت متمرکز و با شرایط خاص (دارای مصاحبه) در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد متقاضی ثبت نام و ورود به دانشگاه صدا و سیما می باشد، اما اطلاعاتی درباره ثبت نام در این دانشگاه و جزئیات مربوط به آن ندارند، در ادامه این مقاله قصد داریم جزئیات مربوط به نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۳ را توضیح دهیم.

امکانات دانشگاه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

دانشگاه صدا و سیما دارای چندین آزمایشگاه تخصصی برای دانشجویان خود می باشد که این جو برای دانشجویان بسیار اثرگزار است، دانشجویان با حاضر شدن در استدیو های برنامه سازی رادیویی و تلوزیونی و … می توانند از نظر علمی شرایط خوبی را به وجود می آورند.

برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های حرفه ای دانشجویان را ارتقا می بخشد.

دانشگاه صدا و سیما خوابگاه های رایگانی دارد که مختص دانشجویان غیر بومی می باشد.

اساتید دانشگاه صدا و سیما از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند.

دانشکده‌های دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صدا سیما در حال حاضر با پنج دانشکده تخصصی در حال فعالیت می‌باشد. این دانشکده‌ها به شرح موارد زیر می‌باشد.

دانشکده تولید رادیو و تلویزیون صداوسیما _ تهران
دانشکده فنی و مهندسی رسانه صدا و سیما _ تهران
دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما _ تهران
دانشکده دین و رسانه صدا و سیمای قم

زمان ثبت نام دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۳

دانشگاه صدا و سیما یکی از بهترین دانشگاه های دولتی محسوب می شود که اقدام به ارائه رشته های زیر مجموعه صدا و سیما کرده و دانشجویانی را در مقاطع مختلف تحصیلی به دانشگاه جذب می کند. آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام در دانشگاه صدا و سیما می باشند، می بایست زمان ثبت نام دانشگاه صدا و سیما به سایت ثبت نام این دانشگاه مراجعه نموده و مراحل مربوط به ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهند. بدیهی است که ثبت نام در این دانشگاه، فقط در زمان ثبت نام کنکور سراسری امکان پذیر می باشد. ثبت نام دانشگاه صدا و سیما همزمان با ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

شزایط ثبت نام دانشگاه صدا و سیما در سال ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور سراسری رتبه مناسبی را کسب کرده اند برای ثبت نام و قبولی قطعی در دانشگاه صدا و سیما باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

شرایط عمومی (دوره های روزانه و شبانه) پذیرش دانشگاه صدا و سیما

اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام به احکام
اعتقاد و التزام عملی به اصل ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی
تابعیت جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سوءپیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح
پایبندی و رعایت کامل مقررات، آیین‌نامه‌ها وضوابط دانشگاه
موفقیت در مصاحبه حضوری (تخصصی و صلاحیت عمومی)
دانشجویان علاوه بر دروس مصوب، ملزم به گذراندن دوره ها و دروس خاص ارائه شده از سوی دانشگاه خواهند بود
داشتن شرایط عمومی و سایر ضوابط کلی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره۱)

شرایط اختصاصی (دوره های روزانه) پذیرش دانشگاه صدا و سیما

داشتن حداکثر۳۰ سال سن (با احتساب دوران خدمت نظام وظیفه)

عدم استخدام و تعهد خدمت به هیچیک از سازمانها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی به هر نحوی (رسمی، پیمانی قراردادی و… )

با توجه به امکان استخدام فارغ التحصیلان واجد امتیاز علمی، توانمندی حرفه‌ای و صلاحیت عمومی و اخلاقی در سازمان صدا و سیما

ارائه سند تعهد محضری در شروع به تحصیل برای کلیه دانشجویان دوره‌های روزانه ضرورت دارد. بر اساس این تعهد، فارغ التحصیلان درصورت معرفی دانشگاه و نیاز سازمان صدا و سیما و احراز شرایط استخدامی (مطابق ضوابط دانشگاه و سازمان) می‌بایست در مراکزی که سازمان تعیین می‌کند، به میزان دو برابر مدت تحصیل مشغول به خدمت شوند.

دانشجویانی که در طول تحصیل از ادامه تحصیل در دانشگاه صدا و سیما باز بمانند (انتقالی، انصراف و اخراج)، ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های تحصیلی می‌باشند.

ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان متعهد به خدمت در سازمان در مقاطع بالاتر وفق مقررات سازمان صدا و سیما در رشته‌های تحصیلی مصوب بلامانع خواهد بود.

دانشجویان دوره‌های روزانه، ضمن بهره‌مندی از کمک هزینه تحصیلی (بصورت وام) در طول تحصیل، امکانات رفاهی و خوابگاه (به غیر از ساکنین استان تهران و البرز)، از مزایای صندوق رفاه دانشجویان (مطابق آیین‌نامه وزارت علوم) نیز می‌توانند استفاده نمایند..

تذکر مهم: شرایط و ضوابط اختصاصی فوق الذکر صرفاً مربوط به دوره روزانه بوده و داوطلبان دوره نوبت دوم (شبانه) ضمن داشتن شرایط عمومی، برابر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو مربوط به دوره نوبت دوم (شبانه) رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (پرداخت شهریه، عدم ارائه امکانات رفاهی و …) مندرج در همین دفترچه راهنما پذیرش خواهند شد .

رشته های دانشگاه صدا و سیما

پذیرش دانشجو در رشته های دانشگاه صدا و سیما از بین داوطلبان آقا و خانم سه گروه آزمایشی انسانی، ریاضی، هنر کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دوره های روزانه و شبانه صورت می گیرد و در دوره های پردیس خودگردان، شهریه پرداز دانشجویی پذیرش نمی شود.

رشته های دانشگاه صدا و سیما
رشته های گروه هنر کارشناسی کارگردانی تلویزیون
کارشناسی تلویزیون و هنرهای دیجیتال
رشته های گروه ریاضی کارشناسی مهندسی برق
کاردانی فنی الکترونیک
رشته های گروه انسانی کارشناسی روزنامه نگاری

مزایا تحصیل در دانشگاه صدا و سیما

از آنجایی که دانشگاه صدا و سیما سختگیری و حساسیت های زیادی را برای پذیرش دانشجو دارد، برای پذیرفته شدگان نیز مزایای خوبی در نظر می گیرد.

دانشجویان دوره روزانه هر ماه مبلغی را به عنوان حقوق دانشجویی دریافت می کنند.

استفاده از خوابگاه دانشجویی، سرویس حمل و نقل برای دانشجویان دوره روزانه رایگان است. (برای دانشجویان دوره شبانه دانشگاه تعهدی بر روی خوابگاه ندارد)

غذای دانشجویان در تمامی روز ها با قیمت بسیار پایین ارائه می شود.

اساتید دانشگاه صدا و سیما از اساتید برتر و معروف هستند.

دانشجویان آقا در صورتی که دوره سربازی نرفته باشند و دانشجوی روزانه باشند می توانند دوره خدمت سربازی را به صورت امریه در سازمان صدا و سیما بگذرانند.

اغلب فارغ التحصیلان دوره روزانه دانشگاه صدا و سیما می توانند در سازمان صدا و سیما استخدام شوند به صورت رسمی و با بیمه تامین اجتماعی.

زمان برگزاری آزمون دانشگاه صدا و سیما

داوطلبانی که موفق به ثبت نام در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری دانشگاه صدا و سیما شدند، می بایست در زمان برگزاری این دو آزمون، در جلسه مربوطه حاضر شوند و بتوانند نمره قبولی در این آزمون ها کسب کنند. با توجه به اینکه برای پذیرش در این دانشگاه نیاز به انجام دو مرحله، یعنی شرکت در آزمون کتبی و آزمون مصاحبه حضوری می باشد، در ادامه زمان برگزاری هر یک از این رشته ها را توضیح می دهیم.

داوطلبان می بایست برای شرکت در آزمون کتبی، حتما در آزمون سراسری ثبت نام کنند. لازم به ذکر است زمان برگزاری آزمون کتبی صدا و سیما، همان زمان برگزاری کنکور می باشد و لازم است داوطلبان در زمان برگزاری کنکور سراسری که در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می گردد با توجه به گروه آزمایشی خود در این آزمون شرکت نمایند.آزمون شفاهی دانشگاه صدا و سیما بر اساس شرایط دانشگاه و پس از اعلام نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص انجام می شود.

دو مرحله برای آزمون شفاهی این دانشگاه وجود دارد که در اولین مرحله دانشجویان می بایست که اقدام به بارگذاری مدارک لازم و یک فایل ویدئویی نمایند. دومین مرحله از آزمون شفاهی این دانشگاه، مربوط به مصاحبه حضوری می باشد که داوطلبان می بایست حتما به صورت حضوری به دانشگاه صدا و سیما مراجعه کنند و مراحل مربوط به شرکت در مصاحبه حضوری را انجام دهند.

اعلام نتایج آزمون دانشگاه صدا و سیما

آزمون صداوسیما در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی (مصاحبه حضوری) انجام می شود و بدیهی است که نتایج مربوط به این دو آزمون نیز در دو مرحله مجزا و در دو بازه زمانی مختلف منتشر خواهد شد. اعلام نتایج دانشگاه صدا و سیما بر اساس نوع آزمونی که داوطلبان در آن شرکت کرده اند، می تواند متفاوت باشد.

اعلام نتایج آزمون کتبی صدا و سیما مربوط به کنکور سراسری می باشد. داوطلبان می بایست در مرحله اول، کارنامه اولیه کنکور سراسری را از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنند و سپس از طریق این سایت مراحل مربوط به انتخاب رشته خود را انجام دهند.

نتایج مرحله دوم ورود به دانشگاه صدا و سیما از سوی سایت سنجش منتشر می شود. در این مرحله داوطلبان چند برابر ظرفیت مشخص شده اند و در صورت علاقمندی می بایست برای ثبت نام قطعی در دانشگاه صدا و سیما و شرکت در مصاحبه حضوری شرکت کنند. نتایج آزمون صداوسیما با اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری منتشر می شود و داوطلبان می توانند در صورت قبولی مراحل پذیرش ثبت نام خود را انجام دهند.

رتبه قبولی صدا و سیما ۱۴۰۳

به دلیل اینکه دانشگاه صدا و سیما هر ساله، معمولا داوطلبان را بصورت سه تا پنج برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌کند پیش بینی رتبه افراد پذیرفته شده تا حدودی سخت است اما قابل ذکر است معمولا رتبه‌های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه جذب می‌شوند.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، بررسی نمونه کارنامه های قبولی دانشگاه صدا و سیما، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات طلایی

آرکا مشاوره

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

مهلت مجدد انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید