مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق | نکات مهم

دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق

دانشگاه امام صادق یک دانشگاه آموزشی عالی غیر انتفاعی و خصوصی در داخل کشور بوده سیستم آموزشی این دانشگاه به صورتی بوده که علوم حوزوی و علوم جدید با هم در شامیخته شده اند. یکی از چالش های داوطلبان، عدم اطلاع از شرایط ثبت نام در دانشگاه امام صادق و عدم اطلاع از آینده شغلی تحصیل در این دانشگاه می باشد که برای رفع هر یک بایستی در این باره به مطالعه و تفحث بپردازند. افراد جهت نام نویسی در دانشگاه امام صادق علاوه بر شرایط، نیاز به ارائه برخی مدارک نیز خواهند داشت که باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

دانشگاه امام صادق هر ساله در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری در رشته های مختلف به پذیرش دانشجویان می پردازد. در این مقاله به معرفی دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق و شرایط پذیرش در این دانشگاه پرداخته خواهد شد. در ادامه مطلب نیز در ارتباط با مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی در دانشگاه امام صادق و رشته های تحصیلی در این دانشگاه توضیح داده می شود.

معرفی دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق با ۹۸۵ کتاب منتشر شده، ۲۰۴ نفر هیات علمی و ۶,۴۱۶ دانش آموخته از بهترین دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی محسوب می شود. هدف از تاسیس این دانشگاه، تربیت دانش‌ آموختگانی با توانایی علمی بالا در یکی از رشته های نوین دانشگاهی می باشد. داوطلبان ورود به دانشگاه امام صادق می بایست در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری این دانشگاه را به عنوان اولویت های خود انتخاب کنند.

این دانشگاه در مقطع دکتری اقدام به سطح بندی دانشجویان می نمود و مطابق این سطح بندی، از دانشجویانی که با سطح «ب» و «ج» پذیرفته می شدند شهریه دریافت می کرد. اما به علت انتقاد دانشجویان از پرداخت هزینه های سنگین، از سال ۹۶ به بعد اقدام به پذیرش دانشجویان دکتری به صورت رایگان و در سطح «الف» نمود.

در حال حاضر برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه امام صادق متقاضیان می بایست حداقل ۲۰ امتیاز پژوهشی کسب کنند تا وارد رقابت با سایر متقاضیان شوند که کسب این رتبه برای دانشجویان کارشناسی ارشد مقداری سخت و نیازمند تلاش است.

محل تحصیل و دانشکده ها در دانشگاه امام صادق برای آقایان و بانوان به صورت مجزا می باشد. در ادامه لیستی از دانشکده های این دانشگاه را ارائه می دهیم.

دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه امام صادق
پردیس برادران دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد
دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد
دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی
دانشکده معارف اسلامی و حقوق
دانشکده معارف اسلامی و مدیریت
مرکز آموزش دروس حوزوی
مرکز زبان های خارجی
دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
پردیس خواهران دانشکده معارف اسلامی و علوم تربیتی
دانشکده معارف اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی
دانشکده معارف اسلامی و حقوق
دانشکده معارف اسلامی و فقه و حقوق

 

دانش آموختگان مرد در تمامی رشته ها از امتیازات کارشناسی ارشد برخوردار هستند و می توانند پس از شرکت در کنکور سراسری و همچنین موفقیت در مصاحبه های علمی این دانشگاه به مقطع کارشناسی ارشد وارد شوند. در صورتی که در پردیس خواهران این دانشگاه ورود به مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور کارشناسی ارشد صورت می گیرد.

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در راستای تربیت نیروی های متخصص در رشته های اطلاعات و امنیت کشور برای وزارت اطلاعات دانشجو می پذیرد.

حتما بخوانید:ثبت نام دانشگاه امام صادق کنکور۱۴۰۳| نکات مهم

زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق

دانشگاه امام صادق یکی از مهم ترین دانشگاه های غیر انتفاعی است که افراد می توانند پس از قبولی در کنکور سراسری و در مرحله انتخاب رشته و دانشگاه، آن را انتخاب نمایند. بر اساس شرایط ثبت نام، تنها آقایان می توانند برای نام نویسی در این دانشگاه اقدام نمایند. در نتیجه تمامی ظرفیت دانشگاه به این افراد اختصاص دارد. برای متقاضیانی که به دنبال آینده شغلی مطمئن هستند، این دانشگاه از بهترین گزینه ها می باشد.

افرادی که در کنکور سراسری قبول شده و دانشگاه امام صادق را در زمان انتخاب رشته انتخاب کرده اند، می توانند در زمان ثبت نام برای نام نویسی اقدام کرده و شماره دانشجویی دریافت نمایند. بر اساس آخرین اطلاعات، مهلت ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت می باشد. متقاضیان باید بعد از تهیه مدارک لازم و فراهم کردن شرایط ثبت نام، اقدامات لازم را جهت تحصیل در این دانشگاه فراهم آورند.
 

شرایط پذیرش در دانشگاه امام صادق

جهت معرفی دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق گفته شده که این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزش غیر دولتی در کشور بوده که سیستم آن متشکل از علوم حوزوی و علوم جدید می باشد. داوطلبان آقا و خانم جهت تحصیل در این دانشگاه نیاز به اطلاع از ضوابط نظیر شرایط در نظر گرفته شده داشته و بایستی از هر یک اطلاع یابند. شرایط پذیرش در این دانشگاه شامل شرایط عمومی و اختصاصی می شود که در بخش زیر به هر یک اشاره شده است.

شرایط عمومی

شرایط پذیرش در دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق از معیارهای ثابت تحصیل در این دانشگاه بوده که در راستای گزینش داوطلبان شایسته در نظر گرفته شده است. افراد جهت اگاهی از این شرایط نیاز به این داشته تا اطلاعیه های ثبت نام در سایت دانشگاه امام صادق را مطالعه نمایند. شرایط عمومی در زیر درج شده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی در قانون اساسی

عدم فعالی در گروه های سیاسی

اعتقاد به جمهوری اسلامی

عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان

نداشتن سو پیشینه کیفری و عدم داشتن محکومی جزایی موثر

شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه امام صادق برای تمامی داوطلبان یکسان بوده و متفاوت نمی باشد. شرایط هر داوطلب مورد بررسی قرار گرفته و با موراد درج شده در بالا مطابقت داده خواهد شد. در صورت عدم تطابق شرایط فرد با شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه امام صادق از پذیرش او جلوگیری می شود.

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی داوطلبان جهت ورود داوطلبان به دانشگاه امام صادق بر خلاف شرایط عمومی برای تمامی افراد یکسان نمی باشد که این نکته بایستی مورد توجه قرار گیرد. این شرایط نیز در اطلاعیه های ثبت نام دانشگاه امام صادق درج شده و قابل مشاهده خواهد بود. اطلاع از شرایط خصوصی الزامی بوده که بر همین اساس در زیر هر یک نام برده شده است.

داشتن شرایط سنی تولد پس از سال ۱۳۸۱

داشتن سلامت جسمانی و روحی

گذراندن دوره دیپلم و پیش دانشگاهی یا اتمام تحصیل در مقاطع یازدهم و دوازدهم

شرکت در کنکور سراسری یکی از رشته های نظری

هر یک از موارد ذکر شده در بالا از شرایط اختصاصی دانشگاه امام صادق برای برادران و خوهران بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد. این شرایط در کنار شرایط عمومی مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و شایستگی های افراد بر اساس آن ها تعیین خواهد شد. در صورت عدم تطابق فرد با شرایط گفته شده از پذیرش او جلوگیری می شود. یکی از موضوعات مهم برای داوطلبان ورود به دانشگاه امام صادق اطلاع از آینده شغلی در این دانشگاه بوده که به این موضوع  نیز پرداخته خواهد شد.

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام صادق

در قسمت قبل به معرفی دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق به عنوان یک سیستم آموزشی ترکیبی که دارای دو پردیس خواهران و برادران می باشد و همچنین شرایط ثبت نام در این دانشگاه پرداخته شد. افراد جهت ورود به این دانشگاه نیاز به نام نویسی داشته و بایستی در موعد مقرر به انجام این کار بپردازند. شیوه ثبت نام در دانشگاه امام صادق بدین صورت بوده که فرد بایستی در دو مرحله نام نویسی را طی نماید.

مرحله اول ثبت نام در دانشگاه امام صادق

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام صادق در مرحله اول بدین صورت بوده که شخص در زمان نام نویسی کنکور سراسری به مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به انجام این کار خواهد پرداخت. در این فرآیند داوطلب نشانی گفته شده را در مرورگر تلفن همراه یا سیستم رایانه مورد استفاده خود وارد کرده و به سامانه سنجش وارد می شود. در ادامه با طی عملیات نام نویسی شماره پرورنده و کد پیگیری ثبت نام را دریافت خواهد کرد. این رویه اینترنتی بوده و انجام آن تنها به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت امکان پذیر خواهد بود.

مرحله دوم ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق

مرحله دوم ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق بدین صورت بوده که داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه امام صادق به انجام این کار خواهند پرداخت. آدرس بستر الکترونیک دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق به نشانی isu.ac.ir بوده و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند. مراحل ثبت نام در دانشگاه امام صادق در زیر درج شده و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

درج کد ملی داوطلب

درج مشخصات فردی در فرم ثبت نام

درج اطلاعات تحصیلی و تعیین نظام آموزشی

درج آدرس محل سکونت

پرداخت هزینه ثبت نام به صورت آنلاین

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

ضرایب دروس امتحان نهایی دیپلم های نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی …

آرکا مشاوره

انصراف از قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳| اجازه انتخاب رشته کنکور سراسری

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید