مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳|نکات مهم

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش در اختیار داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته های فنی و مهندسی قرار می گیرد تا این افراد بتوانند از کد رشته محل های کنکور ریاضی و نیز تعداد ظرفیت مختص به هر رشته و دانشگاه مطلع شوند. به عبارتی شرایط و ضوابط پذیرش هر کد رشته محل در دفترچه انتخاب رشته ریاضی قابل مشاهده می باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ در ادامه مقاله قرا داده شده است. تمامی حاضرین کنکور سراسری سال جاری که کارنامه اولیه خود را دریافت کرده اند و مطابق با آن مجاز به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه های سراسری می باشند، می توانند با دریافت دفترچه از شرایط شرکت در این مرحله و همینطور کد رشته محل های ارائه شده، مطلع گردند و در نهایت اقدام به درج ۱۵۰ کد رشته محل در فرم اینترنتی انتخاب‌رشته کنند. داوطلبان با اطلاع از زمان انتشار نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ و مطالعه به موقع آن اقدام کنند.

برای داوطلبان کنکور سراسری ریاضی بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور، دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای اطلاع از کد رشته محل ها، ظرفیت، ضوابط پذیرش مختص به هر دانشگاه منتشر می شود. لذا، متقاضیان بعد از شرکت در این ماراتن بزرگ و نیز مجاز به انتخاب رشته می توانند با ورود به سایت سنجش دفترچه انتخاب رشته ریاضی را دانلود و مطالعه نمایند.

پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور ریاضی برای اینکه درصد خطا و اشتباه در روند انتخاب رشته کاهش یابد؛ اطلاع از تمامی جزئیات از قبیل شرایط و ضوابط، لیست رشته های کنکور ریاضی برای کلیه داوطلبان الزامی است. متقاضیان کنکور سراسری ریاضی می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی از لیست رشته محل های ارائه شده برای هر دانشگاه مطلع شوند و بر حسب علاقه و یا سایر معیار های دیگر اقدام به انتخاب رشته نمایند. در ادامه در خصوص دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ و نیز جزئیات دفترچه انتخاب رشته ریاضی توضیح داده شده است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ و سایر گروه های آزمایشی دیگر را منتشر می کند. با توجه به تغییرات سال جاری تمامی داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و یا تیر ماه ۱۴۰۳ در یک یا دو آزمون شرکت کرده اند. درصورت مجاز بودن می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند.

تاکنون دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ منتشر نشده است. به همین دلیل دفترچه سال گذشته را برای داوطلبانی که مایل به مطالعه آن می باشند را قرار داده ایم.

پس از بررسی بخش های مختلف دفترچه‌ی راهنما، شرکت کنندگان می توانند ۱۵۰ انتخاب مورد علاقه خود را از دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی استخراج کنند و سپس با رعایت الویت بندی و اصول انتخاب‌رشته در فرم اینترنتی سازمان سنجش درج نمایند.

دلیل آن که هم اکنون زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور برای هر یک از رشته ها فرا نرسیده است، لذا تمامی جزئیات ذکر شده مربوط به دوره گذشته می باشد. در زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی، این بخش به روز رسانی خواهد شد.

فصل اول: توضیحات و شرایط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

بخش اول: راهنمای عملی انتخاب رشته

در این بخش بازیابی اطلاعات فراموش شده و دریافت کارنامه اولیه امکان پذیر می باشد، همچنین افراد می توانند با مطالعه این قسمت با شیوه انتخاب رشته نیز آشنا شوند.

بخش دوم: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

داوطلبان با مطالعه این بخش از سهمیه های کنکور، میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی آگاه شوند.

حتما بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

فصل دوم: توضیحات و جداول کدرشته ها محل ها

این فصل شامل توضیحاتی است که هر یک از داوطلبان می بایست پیش از انتخاب رشته مطالعه نمایند.

  • زیر گروه های علوم ریاضی، کد رشته محل های ارائه شده و ظرفیت هر رشته محل در دوره های مختلف (روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و آزاد) در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی)
  • لیست رشته های بدون کنکور سراسری
  • در انتهای این بخش فرم انتخاب رشته کنکور قرار دارد که داوطلبان می بایست به تکمیل آن با کدرشته های خود، اقدام نمایند.

نکته: با توجه به تغییرات کنکور، زیر گروه های رشته ریاضی حذف شده و داوطلبان با توجه به رتبه در سهمیه از طریق نتایج کنکور، می توانند فرایند انتخاب رشته خود را از سر بگیرند.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رشته قبولی با رتبه های اعلامی سازمان سنجش در کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۳

داوطلبان در نظر داشته باشند جزئیات و شرایط نوشته شده در دفترچه انتخاب رشته ریاضی همان شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد که علاوه بر دفترچه ثبت نام مجددا در بخش های اولیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به آن اشاره شده است. 

از شرایط مهمی که در مرحله انتخاب رشته می بایست توسط داوطلب در نظر گرفته شود وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن وی می باشد که در هر یک از کارنامه های اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشخص می شود. داوطلبان با توجه به دوره هایی که در آن مجاز شدند، می توانند انتخاب رشته علوم ریاضی خود را انجام دهند.

داوطلبان کنکور سراسری رشته ریاضی می توانند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا محدوده شانس قبولی خود را با انتخاب کردن گروه آزمایشی ریاضی و مشخص کردن نوع سهمیه و رتبه در سهمیه مشاهده نمایند

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۲

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته ریاضی چه زمانی منتشر می شود؟

معمولا پس از گذشت چند روز از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری این دفترچه‌ی منتشر می شود.

دفترچه انتخاب رشته حاوی چه اطلاعاتی است؟

موارد و نکات اصلی هنگام انتخاب رشته ذکر شده است که در متن مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

دفترچه انتخاب رشته کنکور را چگونه دریافت کنیم؟

دفترچه انتخاب رشته را در مقاله برای دانلود و مطالعه قرار داده ایم.

 

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

 

 

مطالب مرتبط:

مهندسی شیمی+معرفی$درآمد+آینده شغلی+شرایط ثبت نام و…

آرکا مشاوره

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۴

آرکا مشاوره

معافیت سربازی ۱۴۰۳ | قوانین جدید، شرایط و انواع معافیت، نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید