مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 اردیبشت ماه

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت اول (اردیبهشت ماه) دارای قوانین و ضوابط خاصی است که همه داوطلبان بایستی مطابق با آن برای نام نویسی و ثبت نام اقدام کنند. به ویژه آن که این آزمون در سال جاری تغییرات بسیاری کرده و سه بار در سال برگزار می شود. تمامی جزئیات این قوانین و تغییرات از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. گفتنی است که زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با شروع ثبت نام همزمان بوده و متقاضیان بایستی قبل از هر گونه اقدام برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام را دانلود نموده و مطالعه نمایند.
در واقع با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور نوبت اول ۱۴۰۳ داوطلبان متقاضی رشته های با آزمون دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، مجازی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می توانند از تمامی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام، مقررات نظام وظیفه، شرایط اتباع، سهمیه های کنکور، جدول دروس عمومی، اختصاصی و ضرایب آن ها و … مطلع شده و در صورت واجد شرایط نام نویسی خود را انجام دهند. در ادامه برای آشنایی شما با بخش های مختلف دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قصد داریم علاوه بر ارائه لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ توضیحاتی را در رابطه با شرایط عمومی و اختصاصی کنکور ارائه دهیم.

بیشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام مربوط به قسمتی از آزمون است. توالی این بخش ها برای هر دو نوبت یکسان بوده و مهم ترین توضیحات در آن ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر در ادامه این مقاله جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ مانند منابع کنکور سراسری و غیره قید خواهد شد.

اقدامات قبل از ثبت نام: در این بخش اطلاعات مهم در خصوص زمانبندی آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی، مدرک تحصیلی لازم در آزمون سراسری، انتخاب گروه آزمایشی، نحوه شرکت گروه آزمایشی، نحوه شرکت دانشجویان، تعیین وضعیت نظام وظیفه، ضوابط استفاده از سهمیه ها، نحوه شرکت داوطلبان غیر ایرانی، هزینه ثبت نام، مدارک لازم و فرایند دریافت کدهای سوابق تحصیلی ارائه شده است.

اقدام به ثبت نام: نحوه انجام نام نویسی در این قسمت از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ آموزش داده شده است. برای این منظور توضیحات لازم در قسمت هایی تحت عنوان ورود به صفحه ثبت نام ازمون سراسری، مراحل ثبت نام، راهنمای عملی ثبت نام، نحوه تکمیل فرم تقاضانامه، دریافت کد رهگیری و یادآوری قابل مطالعه خواهد بود.

اقدامات پس از ثبت نام: هدف از این بخش ارائه نکات مهم در خصوص نحوه، تاریخ ویرایش اطلاعات کنکور سراسری و تصحیح فرم ثبت نام می باشد. چراکه سازمان سنجش معمولا هم در مهلت ثبت نام و هم پس از اتمام آن در یک فرصت محدود به داوطلبان اجازه می دهد تا در صورت نیاز برخی از قسمت های فرم تقاضانامه را تصحیح نمایند. در این بخش جزئیاتی مانند کد رایانه ای دیپلم و… نیز وجود دارد.

شرایط و مقررات شرکت در آزمون: در این قسمت در واقع به مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و شرکت در آزمون، مقررات وظیفه عمومی، ضوابط استفاده از سهمیه ها، ضوابط ثبت نام اتباع، مواد و ضریب آزمون اختصاصی، دروس کنکور سراسری و کتاب های منبع، عناوین رشته های تحصیلی، تعریف اصطلاحات دفترچه، فرم پیش نویس و … اشاره شده است.

بیشتر بدانید: ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ | اردیبهشت و تیرماه، زمان ثبت نام ، برگزاری آزمون

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری  نوبت اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دفترچه ثبت نام این آزمون بر روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستند پیش از انجام فرایند ثبت نام می بایست نسبت به مطالعه این دفترچه بپردازند. در جدول زیر میتوانید دفترچه های مربوطه را دانلود نمایید.

لیست رشته ها

لینک دانلود

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ریاضی اردیبهشت ۱۴۰۳ 

لینک دانلود (کلیک نمایید)

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳ 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور انسانی اردیبهشت ۱۴۰۳ 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور هنر اردیبهشت ۱۴۰۳ 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور زبان اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فرهنگیان اردیبهشت ۱۴۰۳ 

دانلود اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

گرچه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با دقت زیادی نگارش می شود، اما گاهی پس از انتشار تغییراتی در آن ایجاد می گردد که به صورت اصلاحیه به اطلاع داوطلبان می رسد و این اتفاق تقریبا در هر دوره از آزمون رخ می دهد. به طوری که ممکن است سازمان سنجش چند بار اقدام به انتشار اصلاحیه کند.

دانلود دفترچه مربوطه (به زودی فعال میشود)

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مرکز مشاوره آرکا

 

مطالب مرتبط:

منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان

آرکا مشاوره

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق | نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید