مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

درصد هر تست یا سوال در کنکور ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی، زبان و هنر

درصد هر تست در کنکور1403 - هیوا مشاوره

کنکور یکی از پر استرس ترین آزمون ها برای دانش آموزان است به همین دلیل دغدغه های بسیاری در خصوص اطلاع از قوانین آزمون، درصد هر سوال در کنکور ۱۴۰۳ و نحوه نمره دهی آن دارند. کلیه داوطلبان با یادگیری چند تکنیک ساده جهت مدیریت زمان کنکور سراسری قادر به مهار آزمون خواهند بود. همچنین با آگاهی از میزان تاثیر هر پاسخ درست و غلط در نتیجه آزمون سراسری عملکرد بهتری خواهند داشت. در این مقاله درصد هر تست در کنکور تجربی ۱۴۰۲، درصد هر سوال در کنکور انسانی، درصد هر تست در کنکور ریاضی ۱۴۰۲، هنر و زبان مورد بررسی قرار داده شده است و در خصوص سوالات غلط و نمره منفی هر سوال توضیحاتی ارائه داده است.

درصد هر سوال تخصصی در کنکور ریاضی ۱۴۰۳

دروس اختصاصی رشته ریاضی شامل دروس ریاضی، فیزیک و شیمی هستند. به طور کلی سوالات تخصصی رشته ریاضی شامل ۳ بخش ریاضی، فیزیک و شیمی است که هر کدام از این بخش ها تعداد سوالات متفاوتی دارند و میزان درصد هر سوال از آن ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. دروس کنکور ریاضی در سال ۱۴۰۳ شامل دو دفترچه می شود. دفترچه اول حاوی سوالات درس ریاضی می باشد. تعداد ۴۰ سوال در این دفترچه طرح شده که داوطلبان می بایست در ۷۰ دقیقه پاسخ دهند. پس از اتمام زمان تعیین شده دفترچه اول جمع و دفترچه دوم توزیع می گردد. این دفترچه نیز شامل دروس فیزیک با ۳۵ سوال و شیمی با ۳۰ سوال می باشد. مدت زمان تعیین شده جهت پاسخ به سوالات دفترچه دوم ۷۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

نام درس تعداد سوالات درصد هر سوال درست درصد هر سوال غلط
ریاضی ۴۰ ۲.۵ ۰.۸۳
فیزیک ۳۵ ۲.۸۵ ۰.۹۵
شیمی ۳۰ ۳.۳۳ ۱.۱۱

درصد هر سوال تخصصی در کنکور تجربی ۱۴۰۳

در رشته تجربی ۵ درس اختصاصی شامل زمین شناسی، ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی وجود دارد که هر یک از این دروس دارای تعداد متفاوتی سوال هستند و زمان متفاوتی نیز برای پاسخگویی به این سوالات در اختیار داوطلب قرار می گیرد.درس ریاضی در کنکور رشته تجربی شامل ۳۰ سوال می باشد. ۵۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سوالات در اختیار داوطلبان قرار داده شده است. بنابراین هر سوال ریاضی در کنکور تجربی چیزی حدود ۳.۳۳ درصد نسبت به درصد کل درس موثر است. به این معنا که هر ۳ سوال ریاضی، ۱۰ درصد از درصد نهایی درس ریاضی کنکور تجربی را تشکیل می دهند. زیست شناسی که درس اصلی و تخصصی رشته تجربی به شمار می رود نیز شامل ۵۰ سوال بوده و چیزی حدود ۴۰ دقیقه زمان بابت پاسخگویی دارد. از این رو هر سوال ۲ درصد از نمره کل را تشکیل می دهد.
تعداد سوالات درس شیمی ۳۵ سوال می باشد که درصد هر تست چیزی حدود ۲.۸۵ درصد تاثیر خواهد داشت، به این معنا که پس از درس زیست شناسی پایین ترین درصد متعلق به درس شیمی در کنکور تجربی است.
تعداد سوالات فیزیک کنکور تجربی ۳۰ سوال بوده و در درس فیزیک نیز درصد هر تست ۳.۳۳ درصد را شامل خواهد شد که می توان گفت هر ۳ تست ۱۰ درصد از آن درس را در کنکور سراسری تشکیل خواهد داد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری تجربی را دارند، می بایست ماه ها قبل از شروع زمان ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به کسب اطلاع از منابع و اینکه هر تست در کنکور چند درصد است اقدام نمایند.

نام درس تعداد سوالات درصد هر سوال درست درصد هر سوال غلط
زمین شناسی ۱۵ ۶.۶۶ ۲.۲۲
ریاضی ۳۰ ۳.۳۳ ۱.۱
زیست شناسی ۴۵ ۲.۲۲ ۰.۷۴
فیزیک ۳۰ ۳.۳۳ ۱.۱
شیمی ۳۵ ۲.۸۵ ۰.۹۵
بشتر بدانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی (کلیک نمایید)

درصد هر سوال تخصصی در کنکور انسانی ۱۴۰۳

رشته انسانی نسبت به دو رشته قبلی دروس تخصصی بیشتری را شامل می شود و همین موضوع سبب شده است که مطالعه برای دانش آموزان رشته انسانی به نسبت دیگر رشته ها سخت تر باشد. این موضوع سبب شده است که اهمیت دروس تخصصی در کنکور انسانی بیشتر از قبل باشد. داوطلبانی که با هدف قبولی در بهترین رشته ‌های انسانی در آزمون شرکت می کنند باید تک تک دروس تخصصی انسانی را مورد توجه قرار داده و مطالعه نمایند.

نام درس تعداد سوالات درصد هر سوال درست درصد هر سوال غلط
ریاضی ۲۰ ۵ ۱.۶۶
اقتصاد ۱۵ ۱.۶۶ ۲.۲۲
ادبیات تخصصی ۳۰ ۳.۳۳ ۱.۱۱
عربی ۲۰ ۵ ۱.۶۶
تاریخ و جغرافیا ۳۰ ۴ ۱.۳۳
علوم اجتماعی ۱۵ ۶.۶۶ ۲.۲۲
فلسفه و منطق ۲۰ ۵ ۱.۶۶
روانشناسی ۲۰ ۵ ۱.۶۶

درصد هر تست در کنکور هنر ۱۴۰۲

کنکور هنر گروه آزمایشی شناور در آزمون سراسری محسوب می گردد و داوطلبان گروه های ریاضی، تجربی و انسانی نیز می توانند در کنکور هنر ثبت نام نمایند. دروس کنکور هنر دارای منابع زیادی می باشند، به همین دلیل این موضوع می تواند باعث سردرگمی داوطلبان گردد. کنکور سراسری هنر شامل دروس تخصصی درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی و خلاقیت موسیقی است. جهت آگاهی از شرایط دروس و اینکه هر تست در کنکور چند درصد است در ادامه مطالب مفیدی برای داوطلبان ارائه شده است.

نام درس تعداد سوالات درصد هر سوال درست درصد هر سوال غلط
درک هنر ۵۰ ۸.۳۳ ۲.۷۷
درک عمومی ریاضی فیزیک ۳۰ ۳.۳۳ ۱.۱۱
خلاقیت تصویری تجسمی ۲۰ ۵ ۱.۶۶

درصد هر سوال تخصصی در کنکور زبان ۱۴۰۳

کنکور زبان برای علاقه مندان این رشته برگزار می شود و تنها سوالاتی که در دفترچه اختصاصی این رشته مطرح می شوند در رابطه با درس زبان خواهند بود. همان طور که پیش تر اشاره شد، آگاهی از میزان تاثیر هر سوال صحیح و غلط در نتیجه آزمون به داوطلبان کنکور سراسری زبان برای کسب درصد بالا کمک بسیاری خواهد کرد.

نام درس تعداد سوالات درصد هر سوال درست درصد هر سوال غلط
زبان اختصاصی ۷۰ ۱.۴۲ ۰.۴۷

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید. کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند. مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳|انسانی ،دفترچه ،نکات مهم

آرکا مشاوره

سامانه تاییدیه مدرک تحصیلی emt.medu.ir | ورود به سامانه، مدارک و…

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید