مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ | نکات مهم

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم 1403

متقاضیانی که تمایل به ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ دارند، می بایست قبل از تکمیل فرم اینترنتی کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند. برای اخد و مشاهده کد سوابق تحصیلی در سال های گذشته داوطلبان به سایت دیپ کد به نشانی dipcode medu ir مراجعه کرده ولی برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳، لازم است داوطلبان به سایت مای مدیو آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. در این مطلب به بررسی کامل دریافت کدسوابق تحصیلی پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مرکز مشاوره آرکا تماس بگیرید.

منظور از سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

تاثیری که سوابق تحصیلی در نتایج کنکور سراسری دارد، بسته به نوع مدرک دیپلم متقاضی و گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت می کند متفاوت است. در واقع داوطلبانی که دیپلم آن ها غیر مرتبط با رشته گروه آزمایشی آن ها می باشد، از سوابق تحصیلی به میزان مختلفی بهره مند خواهند شد.

بنابراین منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر نمرات دوره تحصیل متوسطه برای کنکور سراسری، نمره هر یک از دروس مرتبط می باشد. لازم است بدانید که فقط نمرات امتحاناتی که به صورت نهایی و سراسری برگزار شده اند جزء سوابق تحصیلی محسوب می شوند.
میزان تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور

در آزمون سراسری ۱۴۰۳ که با توجه به تغییرات کنکور، یکی از مراحل آن در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می گردد، سوابق تحصیلی به صورت ۵۰ درصد تاثیر قطعی برای داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی آن ها یکسان می باشد، اعمال می گردد.

شایان ذکر است، افرادی که قصد شرکت در هر دو مرحله آزمون سراسری را دارند، با توجه به این که در کدام کنکور، رتبه بهتری کسب نموده اند، تاثیر سوابق برایشان لحاظ می گردد؛ یعنی سوابق بر رتبه مطلوب تر اعمال خواهد شد.

حتما بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۳ با تاثیر ۵۰% معدل کتبی

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

همانطور که پیش تر توضیح داده شد، تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ اعم از افرادی که نسبت به ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نموده یا نکرده اند، شامل موارد زیر می باشد:

فارغ التحصیلان مقطع دیپلم یکی از رشته های نظری مانند رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی

داوطلبان نظام ترمی واحدی سالی واحدی که موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی خود شده اند.

فارغ التحصیلان نظام جدید (۶ – ۳ – ۳)

فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش نظام قدیم و نظام جدید

داوطلبانی که به جای مدرک پیش دانشگاهی تصمیم به استفاده از مدرک کاردانی دارند و یا پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۹۱ گذرانده اند

لازم به ذکر است تمام داوطلبان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشمول سوابق تحصیلی دیپلم هستند. داوطلبان پایه دوازدهم و دیگر متقاضیان لازم است در زمان ثبت نام آزمون، کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش وارد نمایند.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سنجش، تمامی داوطلبان نظام ۳ -۳- ۶ و نظام سالی واحدی/ترمی واحدی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و… می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کد ۱۹ رقمی مختص به خود را دریافت نمایند. مطابق با آخرین اخبار منتشر شده، داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و موسسات آموزش عالی، دوره های کاردانی فنی و حرفه ای، موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی مهر ماه ۱۴۰۲ را دارند، باید کد ۱۹ رقمی خود را پیش از کنکور دریافت کنند. زمان دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۳ همزمان با ثبت نام کنکور سراسری خواهد شد.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ترمیم معدل کنکور سراسری ۱۴۰۳

مدارک مورد نیاز برای دریافت کدسوابق تحصیلی

داوطلبانی که قصد دریافت کد سوابق تحصیلی خود را دارند باید به سایت مای مدیو در پایین مراجعه کرده و پس از وارد کردن مدارک و اطلاعات خود، کد را دریافت نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت کد سوابق تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

✅کد ملی و شماره سریال شناسنامه

✅تاریخ تولد

✅کد مدرسه

✅کد منطقه شهرداری مدرسه

✅پایه تحصیلی

✅اطلاعات شناسنامه

بیشتر بدانید: کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نحوه و زمان ثبت نام، نکات مهم

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳

یکی از مدارک ثبت نام کنکور، کد سوابق تحصیلی می باشد. داوطلبانی که مشمول دریافت این کد هستند، می بایست در تاریخی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و سپس، طی مراحل زیر کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

دقت کنید که دانش آموزان می توانند پس از ورود به سامانه، انتخاب نقش “دانش آموز” و درج کد ملی و ۶ رقم سریال شناسنامه بر روی لینک “ورود” کلیک نمایند. در ادامه نحوه ورود داوطلبان فارغ التحصیل و سایرین به طور کامل توضیح داده شده است.

۱. ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه نموده و با انتخاب نقش “والدین و سایر، گزینه مربوط به “ورود از درگاه دولت” را انتخاب نمایید.

دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور

۲. شماره تلفن همراه به همراه کد امنیتی نشان داده شده در تصویر را وارد نموده و در نهایت دکمه “ارسال رمز یکبار مصرف” را بفشارید.

دریافت کد سوابق تحصیلی

اطلاعات هویتی خواسته شده را وارد نمایید. سپس بر دکمه “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

دریافت کد سوابق

از بین آیکون های تعبیه شده در سایت، بر روی گزینه “سوابق تحصیلی” کلیک کنید.

مرحله ششم دریافت کد سوابق تحصیلی

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

ثبت نام کنکور سراسری تیرماه (نوبت دوم) ۱۴۰۳ | شرایط، نکات مهم

آرکا مشاوره

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

محرومیت های کنکور سراسری ۱۴۰۳_ رفع محرومیت و تمام نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید