مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

رد مصوبه کنکوری مجلس توسط شورای نگهبان _ بازگشت تاثیر قطعی معدل

رد مصوبه مجلس توسط شواری نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با رد مصوبه کنکوری مجلس توسط شورای نگهبان افزود: این طرح شیوه پیش‌بینی شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری کنکور را که از سال گذشته اجرایی شده بود و کنکور اخیر هم بر مبنای آن برگزار شد، تغییر می‌داد و برگزاری آن را به شیوه سال‌های قبل از ۱۴۰۲ باز می‌گرداند.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور ۱۴۰۲ را کاملا دگرگون کرد؛ به این صورت که تاثیر سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم) در نتیجه کنکور ۴۰ درصد و به صورت قطعی اعمال می‌شود، دروس عمومی از دفترچه کنکور حذف می‌شوند و سالیانه دو مرتبه کنکور و یک مرتبه انتخاب رشته داریم و نتیجه هر کنکور تا دو سال اعتبار خواهد داشت.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳_زمان ثبت نام، زمان برگزاری آزمون و….

دلایل لغو مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان چیست؟

سخنگوی شورای نگهبان در توضیح علللغو مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان، گفت: تغییر شیوه برگزاری کنکور در جلسه امروز شورای نگهبان مغایر اصولی از قانون اساسی شناخته شد؛ هم اصل موضوع و هم زمان اجرای موضوع مغایر شناخته شد.

طحان‌ نظیف درباره زمان برگزاری کنکور افزود: برگزاری آزمون سال ۱۴۰۳ به روال برگزاری آزمون سراسری قبل از سال ۱۴۰۲، با توجه به فاصله زمانی که تا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ داریم، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قاون اساسی شناخته شد.

وی درباره اصل موضوع هم این نکته را گفت که این موضوع در نظرات شورای نگهبان مسبوق به سابقه است. در همین قانونی که مورد اصلاح مجلس شورای اسلامی قرار گرفته این موضوع قبلا هم با اشکال شورای نگهبان مواجه شده بود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه آیا معدل در کنکور سال ۱۴۰۳ تاثیر خواهد داشت؟ گفت: طبق روالی که سال گذشته بوده خواهد بود. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنان پابرجاست و مبنای عمل خواهد بود.

 
سیر تا پیاز کنکور ۱۴۰۳/نحوه برگزاری، آخرین تغییرات

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ | کلیه رشته ها، نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب واحد ترم اول دانشگاه ها ۱۴۰۳ | دولتی، آزاد، پیام نور و ….

آرکا مشاوره

کارنامه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه دولتی ۱۴۰۲| آخرین قبولی و درصدهای لازم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید