مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری ۱۴۰۳|نکات مهم

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

دانش آموختگان و دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۳ هستند می توانند از میان لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، بر اساس سوابق تحصیلی رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود.

پذیرش در تعداد کمی از رشته های مقطع کاردانی به کارشناسی از طریق شرکت در آزمون می باشد اما بخش اعظمی از رشته های این مقطع به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان ارائه می شوند.

فرآیند ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی  و انتخاب رشته آن به صورت همزمان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد که داوطلبان می توانند با واریز هزینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی  و دریافت دفترچه ثبت نام جهت انتخاب کد رشته های مورد علاقه خود در زمان مقرر اقدام کنند.

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی هر ساله از طریق سازمان سنجش اعلام می شود و برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در کاردانی به کارشناسی با شرط معدل برگزار می گردد. داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته هستند با مشاهده لیست رشته های اعلام شده می توانند بر اساس علاقه خود رشته مورد نظر را انتخاب کنند. گفتنی است ثبت نام کاردانی به کارشناسی با سوابق تحصیلی ورودی های مهر سال آینده در تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۸ لغایت ۱۴۰۳/۴/۴ انجام می شود

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه دولتی ۱۴۰۳

تحصیل در مقطع کارشناسی برای افرادی که مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند، بدون کنکور و با استفاده از سوابق تحصیلی امکان پذیر است. با این وجود باز هم داوطلبان از تمامی رشته ها نمی توانند تنها با استفاده از سوابق تحصیلی خود و بدون شرکت در آزمون از کاردانی وارد مقطع کارشناسی شوند. همچنین امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای همه رشته ها وجود ندارد. لیست رشته هایی که این امکان را برای داوطلبان فراهم می کنند اخیرا به روز رسانی شده و رشته های بیشتری به آن اضافه شده است. اما با این وجود باز هم محدود هستند. در ادامه این بخش می توان لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه دولتی ۱۴۰۳ را مشاهده کرد.

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه دولتی سال گذشته

مهندسی بهداشت حرفه ای

نقشه برداری

گیاه پزشکی

صنایع دستی

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی آبیاری

ماشین های کشاورزی

مرمت و احیای بناهای تاریخی

ساخت پروتزهای دندانی

مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست

مرتع و آبخیزداری

نوازندگی ساز ایرانی

مدارک پزشکی

مهندسی اجرایی عمران

مکانیک

طراحی پوشاک

ایمنی صنعتی و محیط کار

معماری

آمار

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی – بهداشت مواد غذایی

ساخت و تولید

زبان انگلیسی

علوم انتظامی

حقوق

حسابداری

تولیدات گیاهی

علم اطلاعات و دانش شناسی

کامپیوتر

صنایع شیمیایی

چوب شناسی و صنایع چوب

مدیریت

مواد

برق

علوم و صنایع غذایی

حقوق قضایی – علوم ثبتی

معدن

رشته هایی که در جدول فوق قابل مشاهده هستند، رشته هایی هستند که دانشگاه های دولتی در سال ۱۴۰۳ امکان ورود به آن ها بدون شرکت در کنکور را فراهم کرده است. داوطلبانی که در مقطع کاردانی خود در یکی از رشته های فوق تحصیل می کرده اند، می توانند اکنون تنها با اتکا بر سوابق تحصیلی خود، برای ورود به مقطع کارشناسی اقدام کنند. البته باید این موضوع را در نظر داشت که رقابت برای قبولی در دانشگاه دولتی بالا بوده و سوابق تحصیلی دانشجو باید در حد بسیار عالی باشد.

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی

برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی، در دفترچه منتشر شده هر ساله تعدادی رشته ارائه می شود که از این تعداد ۶ رشته دارای آزمون و بقیه رشته ها بدون آزمون هستند. در حال حاضر یکی از رشته‌های پرطرفدار که با سوابق تحصیلی ثبت نام داوطلبان انجام می‌شود، هوشبری بدون کنکور است.

داوطلبانی که مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم دارند و می خواهند در آزمون کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی ثبت نام کنند و در دانشگاه ادامه تحصیل دهند،  باید دفترچه منتشر شده را با دقت مطالعه نمایند. شایان ذکر است در دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی با شرط معدل هر سال تعدادی رشته ارائه می شود که از این تعداد ۶ رشته دارای آزمون و بقیه رشته ها بدون آزمون هستند.

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

جهت شرکت در تمامی مقاطع داوطلبان بایستی شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در دفترچه راهنما را داشته باشند. لذا بخش شرایط یکی از مهم ترین قسمت های دفترچه مذکور می باشد که این قسمت از مقاله به نگارش آن اختصاص داده شده است.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • ملتزم به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات)
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم شهرت به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال فعلی)
  • برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک کاردانی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد برای داوطلبان لازم می باشد.
  • بهتر است داوطلبان در مهلت ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند و یا این که تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ مدرک کاردانی خود را دریافت کنند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی لازم است که معدل درج شده در مدرک خود را در فرم تقاضانامه ثبت نموده و دانشجویان ترم آخر که تا پایان تاریخ مذکور فارغ التحصیل می شوند، باید میانگین نمرات گذرانده شده تا تارخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ را در فرم ثبت نام درج کنند.
  • پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی نیز در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند در این فرآیند مجددا ثبت نام کنند. در صورت قبولی در رشته جدید پذیرش قبلی آن ها لغو گردیده و طبق مقرارت انتقالی با آن ها رفتار خواهد شد.
  • داوطلبان دارای مدرک رشته های گروه پزشکی تنها در صورت مشخص بودن وضعیت طرح تعهد خدمت آن ها به وزارت بهداشت، می توانند در این فرآیند شرکت کنند.
  • اگر داوطلب مدرک کاردانی خود را با معدل کمتر از ۱۴ دریافت کند در صورتی که در رشته ای غیر مرتبط با رشته مقطع کاردانی خود پذیرفته شود، می بایست ۲۴ واحد جبرانی را بگذراند.
  • داوطلبانی که معلم حق التدریسی، نیروهای قراردادی و دبیر نهضت سواد آموزی هستند، در صورتی مجاز به انتخاب رشته می باشند که حکم کارگزینی خود را دریافت نمایند و در غیر این صورت، قبولی آن ها باطل خواهد شد.
  •  داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت (دائم و یا موقت) برای آقایان الزامی می باشد.
  • در صورت عدم احراز شرایط مذکور برای داوطلب در هر مرحله از ثبت نام یا مشغول به تحصیل، از طی نمودن باقی سنوات تحصیلی ممانعت به عمل خواهد آمد.

علاوه بر دانشگاه های روزانه، غیرانتفاعی و نوبت دوم، دانشگاه آزاد نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو جذب می کند که برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. همچنین لازم به ذکر است که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org و در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

داوطلبان به هنگام ثبت نام در این فرآیند باید از مدارک مورد نیاز آن اطلاع داشته باشند تا با بارگذاری درست مدارک خواسته شده امکان اشتباه و مشکلات پس از آن را به حداقل برسانند، به همین منظور در ادامه مطلب مهم ترین مدارک لازم درج شده است.

  • کارت اعتباری ثبت نام
  • مشخصات هویتی شامل: اطلاعات فردی و شناسنامه ای، مشخصات محل سکونت (آدرس، کد پستی و شماره تماس)
  • اطلاعات تحصیلی شامل: کد و نام مجموعه ثبت نامی، عنوان آخرین مدرک تحصیلی، معدل مقطع کاردانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کاردانی، کد موسسه دریافت مدرک و تاریخ دریافت آن
  • فایل عکس به صورت تمام رخ با مشخصات زیر:
  1. سایز ۴*۳ یا ۴*۶
  2. فرمت JPG
  3. تصویر واضح و فاقد مهر و منگنه
  4. حجم تا ۷۰ کیلو بایت
  5. نداشتن حاشیه های زائد
  6. رنگی و دارای پس زمینه سفید

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

متقاضیان قبل از اقدام به نام نویسی می بایست علاوه بر اطلاع از مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، از مواردی همچون سهمیه های موثر، ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته محل و… آگاهی داشته باشند. به همین منظور سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار دفترچه ای این امکان را برای متقاضیان فراهم می سازد تا به کسب اطلاعات لازم بپردازند.

لذا داوطلبان می توانند همزمان با شروع مهلت ثبت نام، دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی از طریق سایت sanjesh.org دریافت نموده و یا با استفاده از لینک های موجود در قسمت زیر دسترسی آسان تری به فایل pdf دفترچه سال۱۴۰۳ داشته باشند.

 
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی  ۱۴۰۳به محض انتشتار دراین سایتد قابل دریافت است.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

 
  1.  

 

مطالب مرتبط:

رشته های بورسیه ریاضی فیزیک | نکات مهم

آرکا مشاوره

مهندسی شیمی+معرفی$درآمد+آینده شغلی+شرایط ثبت نام و…

آرکا مشاوره

 تعداد سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳|مدت زمان

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید