مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمانبندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ | نکات مهم و…

زمانبندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1402

در دانشگاه آزاد، دانشجوان می‌توانند در آغاز هر ترم تحصیلی، واحدهای درسی خود را انتخاب کنند. این امکان به آنها داده می‌شود که از دروسی که ارائه می‌شوند، واحدهای موردنظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، یک فرصت برای تغییر و ویرایش واحدهای انتخابی به نام حذف و اضافه در دسترس دانشجویان است. آنها می‌توانند با ورود به سامانه‌ی آموزشی، واحدهای درسی انتخاب شده خود را ویرایش کنند. همه دانشجویان این دانشگاه اعم از دانشجویان قدیمی و جدیدالورود، می توانند در صورت نیاز و در زمان مقرر از طریق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir دروس مورد نظر خود را به صورت اینترنتی حذف کرده و یا واحدهایی که احتیاج دارند، به لیست انتخاب واحد خود اضافه نمایند.

 زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد نیمسال اول ۱۴۰۲

هرساله انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ابتدای شروع هر ترم انجام می شود و دانشجویان پس از ثبت دروس مورد نظر خود برای نیمسال جاری در کلاس های آنلاین یا حضوری هر درس حاضر می شوند. با توجه به ظرفیت های محدود هر واحد درسی ممکن است در زمان انتخاب واحد دانشجویی موفق به اخذ برخی از دروس مورد نظر خود نشود و یا اینکه بنا به تغییر برنامه امکان شرکت در کلاس های درسی را نداشته باشد.

لذا به منظور بهینه سازی انتخاب واحد دانشجویان معمولا مدتی پس از اتمام زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد، حذف و اضافه این دانشگاه آغاز می شود. دانشجویان موظق هستند همانند ثبت نام اولیه ترم طبق زمان بندی و تاریخی که در سامانه اعلام شده وارد سامانه شده و برای ویرایش دروس اقدام کنند.

با استفاده از سامانه جامع آموزشی دانشگاه آزاد، گروه‌بندی دانشجویان و زمان و ساعت مشخص برای فرآیند حذف و اضافه درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در قالب اطلاعیه‌ای منتشر می‌شود. پس از اعلام زمان حذف و اضافه نیمسال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، جدول زمانبندی تکمیلی حذف و اضافه برای تمام استان‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت. زمان حذف و اضافه نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲ فعلا اطلاع رسانی نشده است ولی بر اساس سوابق گذشته به احتمال خیلی زیاد در نیمه اول مهر ماه خواهد بود. همچنین زمان حذف و اضافه برای نیمه دوم هم طبق روال سال های قبل معمولا در نیمه اول بهمن ماه می باشد.

نحوه حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانشجویان دانشگاه آزاد برای ویرایش واحدهای درسی خود باید در زمان مقرر به سایت آموزشیار وارد شوند که در ادامه مطلب مراحل آن ذکر شده است.

۱. ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1402

۲. انتخاب گزینه “دانشجو”

نحوه حذف و اضافه

۳. درج شماره دانشجویی و کد امنیتی در کادرهای مشخص شده و کلیک بر روی گزینه “ورود”

۴.مطالعه و تایید قوانین سامانه در ۳ مرحله پیش رو با فشردن کلید “تایید مطالب و ورود به سیستم”

۵.وارد کردن نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر و در نهایت انتخاب گزینه “ورود به سیستم”

۶. درج رمز ورود ارسالی از طریق برنامه آیگپ و سپس فشردن دکمه “تایید”

نحوه حذف و اضافه آزاد

۷. پرداخت شهریه ترم پیش رو و کلیک بر روی گزینه “درخواست مجوز”، سپس تکمیل کادرهای مربوط به تاییدیه اجرای فرآیند

۸. انتخاب گزینه “حذف و اضافه” در منوی ثبت نام دانشجو در سمت راست سایت

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

پس از مشاهده مشخصات و اطلاعات خود، بایستی با فشردن دکمه “ادامه” به مرحله بعدی که لیست دروس را نمایان می کند، بروید و سپس طبق راهنمای زیر حذف و اضافه را به انجام برسانید.

حذف دروس: برای حذف دروس باید تیک آن درس را به حالت فعال در آورده و گزینه “حذف” که در پایین صفحه تعبیه شده، انتخاب کنید.
انتخاب دروس: دروسی که می خواهید به لیست واحدهای این ترم خود اضافه کنید، در بخش “انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو” جست و جو نموده و سپس آن ها را اخذ نمایید.

نکته ۱: برای جست و جوی دروس، وارد کردن نام درس کافیست اما بایستی عنوان درس خود را در ابزار تبدیل متن سامانه آموزشیار به آدرس amozeshyar.info/change به فرمت مربوطه تبدیل نموده و سپس آن را در کادر “نام درس” وارد کنید تا کلاس ها و زمان ارائه شده برای شما نمایان شود.

نکته ۲: توجه داشته باشید که در بالای صفحه اول سایت، نیمسال تحصیلی دانشجو درج شده است که باید با توجه به آن عملیات مربوطه را انجام دهید.

برای حذف دروس، دانشجویان تمام وقت دانشگاه آزاد می توانند واحدهای خود را تا جایی حذف کنند که تعداد واحدهای آن ها در ترم جاری به کمتر از ۱۲ واحد نرسد اما دانشجوهای پاره وقت تا حداقل ۶ واحد مجاز هستند. همچنین در صورت دارا بودن معدل بالای ۱۷، تا سقف ۲۴ واحد مجوز اخذ وجود دارد و در غیر این صورت حداکثر ۲۰ واحد برای هر دانشجو در نظر گرفته می شود.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در همه رشته های دانشگاهی و همچنین رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند، با توجه به اینکه انتخاب رشته کنکور رابطه مستقیمی با آینده شغلی و اجتماعی داوطلب دارد، صفر تا ۱۰۰ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ در مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا به صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود.

مرکز مشاوره آرکا

مطالب مرتبط:

دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳| فرهنگیان

آرکا مشاوره

کارنامه و تراز نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۲ | تجربی، انسانی، ریاضی و …

آرکا مشاوره

دانشگاه صدا و سیما | شرایط ثبت نام، زمان آزمون و رتبه قبولی ۱۴۰۳

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید