مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیرماه ۱۴۰۳| نکات مهم

زمان اعلام نتایج کنکور تیرماه 1403

برای پاسخ به این سوال که نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ کی میاد می توان گفت نتایج در دو بخش اولیه و نهایی منتشر می شود که زمان اعلام جواب اولیه کنکور تیر ماه در نیمه دوم مرداد و نتیجه نهایی آن نیز در مهر ماه ۱۴۰۳ اعلام می شود. نتایج کنکور سراسری به صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر شد.

زمان اعلام نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ مانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده و جواب کنکور سراسری مانند هر سال به صورت آنلاین در دسترس قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال که نتایج کنکور تیر ماه کی میاد پرداخته شده و نحوه دریافت نتایج نیز شرح داده شده است. با مطالعه مقاله در پیش رو افراد در مورد اقدامات پس از دریافت نتایج آزمون کنکور نیز اطلاعاتی را کسب خواهند نمود.

این آزمون سراسری برای خیلی از دانش آموزای دوازدهم و دیگر داوطلب های این آزمون مهمه چون با قبولی در این آزمون می تونن به دانشگاه های دولتی و برتر کشور راه پیدا کنن، به همین دلیل تمامی داوطلب هایی که در این آزمون شرکت می کنن، دوست دارن که نتیجه خوشایندی رو در این آزمون سراسری کسب کنن.

پس از اونجایی که خیلی از داوطلبا استرس نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ رو دارن و پیگیر اطلاعیه های مختلف جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری هستن، ما در ادامه این مقاله در مورد زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و تاریخ جواب انتخاب رشته کنکور به طور کامل توضیح دادیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشین

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری تیر ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج اولیه

 

نتایج کنکو سراسری و آزاد در نوبت تیر ماه نیز در قالب نمرات و درصدها به علاوه نمره کل سوابق تحصیلی در نیمه دوم مرداد ماه منتشر خواهد شد و مرحله بعد که شامل انتشار کارنامه آزمون سراسری داوطلب می شود، نیمه مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 

زمان اعلام نتایج نهایی

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و آزاد تیر ۱۴۰۳ و داوطلبان کنکور مرحله اول که در اردیبهشت ماه به آزمون راه پیدا کرده اند، به صورت مشترک و در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد. ضمن اینکه سایت اعلام نتایج این دو با یکدیگر متفاوت است. لذا نتایج دانشگاه سراسری از طریق sanjesh.org و نتایج دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org و یا azmoon.iau.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری با مراجعه به سایت دانشگاه محل قبول خود نیمه دوم شهریور ماه می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که قصد ورود و ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را دارند می توانند در تاریخ مقرر فرآیند ثبت نام خود را به اتمام برسانند.


سایت اعلام نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳

پس از کسب اطلاعات در مورد این که نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ کی میاد و زمان اعلام جواب چه زمانی است نوبت به بررسی سایت اعلام نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ می رسد. نتایج کنکور سراسری هر ساله به صورت آنلاین و اینترنتی اعلام شده و در دسترس افراد قرار می گیرند، لذا وظیفه انتشار نتایج کنکور بر عهده سازمان سنجش می باشد.

سایت سازمان سنجش که به نشانی sanjesh.org برای افراد قابل دسترس است زمان اعلام جواب نتایج کنکور را اطلاع رسانی کرده و در بازه زمانی معین نتایج کنکور تیر ماه را در دسترس داوطلبان قرار می دهد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که تنها منبع مورد اطمینان برای اطلاع از زمان اعلام نتایج و دریافت نتایج آزمون سایت سازمان سنجش می باشد. سایت sanjesh.org با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و دیگر افراد راه اندازی شده و در تمامی مراحل برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به افراد یاری می رساند.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور افراد لازم است با مراجعه مجدد به سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته اقدام نمایند. سایت اعلام نتایج کنکور تیر ماه ۱۴۰۳ یعنی سایت سازمان سنجش خدمات مربوط به انتخاب رشته را نیز ارائه داده و پس از گذشت مدتی از انتخاب رشته داوطلبان، نتایج نهایی را نیز به صورت آنلاین منتشر کرده و دسترس پذیر می سازد.


حتما بخوانید: آمادگی مصاحبه شایستگی های عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ | نکات طلایی

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری تیر ۱۴۰۳

 

پس از اینکه سازمان سنجش کشور نتایج نهایی کنکور سراسری تیر را در سایت خود بارگذاری کرد، داوطلبانی که در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ (تیر ماه) و همچنین نوبت اول آن شرکت کرده اند، می توانند مطابق با راهنمای زیر نسبت به مشاهده نتایج نهایی کنکور بپردازند.

دریافت نتایج نمره خام و سوابق تحصیلی

  1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی عبارت “سراسری”
  2.  کلیک بر گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)”
  3.  کلیک مجدد بر لینک “مشاهده و پرینت کارنامه آزمون  سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)”
  4.  وارد کردن اطلاعات خواسته شده و کلید بر گزینه “ورود”
  5.  کلیک بر آیکون “کارنامه علمی اولیه”
  6.  لمس کلید “نمایش کارنامه

نحوه دریافت کارنامه ملاک پذیرش

  1.  ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی موجود گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
  2.  از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه ملاک عمل آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)” انتخاب نمایید.
  3.  مجدد بر لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه ملاک آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم)” کلیک کنید.
  4. اطلاعات خواسته شده را وراد کرده و کلید “ورود” را بفشارید

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان، نکات مهم

اعتراض به نتایج نهایی کنکور از طریق سایت darkhast.sanjesh.org

  • ابتدا وارد سایت darkhast.sanjesh.org شده و ازلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
  • کد ارسال شده و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  • تصویر مربوط به درخواست خود را بارگذاری کنید
  • شما می توانید نتیجه درخواست خود را از طریق سامانه rahgiri.sanjesh.org پیگیری نمایید.

نحوه اعتراض به نتایج دانشگاه های آزاد

  • ابتدا به سایت azmoon.org مراجعه کرده و روی “سامانه ثبت درخواست الترونیکی” کلیک کنید.

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته، مصاحبه دانشگاه های خاص و … در تمام رشته های دانشگاهی و آزمون های استخدامی، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

مطالب مرتبط:

تغییرات ضریب دروس در کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تجربی، انسانی، ریاضی

آرکا مشاوره

اعلام نتایج رشته های نیمه متمرکز۱۴۰۳|نکات مهم

آرکا مشاوره

انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳| نکات مهم

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید