مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی آرکا

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | تمدید، مراحل و ….

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

پس از برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت های دی ماه و تیرماه و اعلام نتایج اولیه این آزمون ها، حالا به مرحله اصلی کنکور یعنی انتخاب رشته رسیده ایم و داوطلبان باید تمام تلاش و دقت خود را به کار بگیرند تا با تکمیل حرفه ای فرم انتخاب رشته کنکور، بیشترین شانس قبولی را در رشته و دانشگاه های مورد علاقه خود داشته باشند. انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای دانشگاه های سراسری و آزاد به طور مجزا انجام خواهد شد و داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته می توانند از رشته هایی که ارائه شده اند، مطلع گردند. تاریخ انتخاب رشته پس از زمان اعلام نتایج سراسری ، مشخص می گردد. آگاه بودن از زمان انتخاب رشته کنکور به این دلیل حائز اهمیت می باشد که توجه نکردن داوطلب به آن ممکن است باعث عدم پذیرش فرد در دانشگاه مورد نظر شود.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

مدتی پس از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه انتخاب رشته کنکور نیز منتشر می شود که ضروری است متقاضیان برای آگاهی از سهمیه های کنکور و شرایط انتخاب رشته، این دفترچه را به صورت کامل مورد مطالعه قرار دهند.

در سال ۱۴۰۲: با اینکه مطابق تغییرات کنکور ، قرار است دوره بعدی این آزمون طی دو نوبت انجام گیرد، اما مطابق آخرین اخبار اعلام شده، فرآیند انتخاب رشته تنها یک مرتبه و پس از کنکور نوبت تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی در روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان منتشر شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ آغاز و تا روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۶/۴ ادامه داشت.

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

مهلت مجدد برای آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر نتوانسته اند فرآیند انتخاب رشته خود را به پایان برسانند، در نظر گرفته شده است. در سال ۱۴۰۲ مهلت انتخاب رشته تا مورخه ۶ شهریور ماه تمدید شده بود. که مجدد این مدت تا مورخه ۷ شهریورماه نیز تمدید گردید.

مراحل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت زیر است. داوطلبانی که رتبه لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند،

لازم است در زمان اعلام شده پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای تکمیل فرم انتخاب رشته به سایت سنجش مراجعه نمایند. مراحل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به صورت زیر است:

🔵دریافت کارنامه اولیه از سایت sanjesh.org

🔵دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

🔵انتخاب و اولویت بندی کد رشته محل هایی که در آن مجاز شده اید

🔵انتخاب رشته اینترنتی و اعلام رشته های انتخابی به سازمان سنجش در فرم انتخاب رشته

🔵 دریافت کد رهگیری انتخاب رشته

بیشتر بدانید: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ | راهنمای جامع، زمان و…

در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد و یا نیازمند دریافت توضیحات بیشتری هستید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره آرکا در تماس باشید.

کارشناسان مرکز مشاوره آرکا در کلیه مراحل ثبت نام، ادامه تحصیل، انتخاب رشته و … در تمام رشته های دانشگاه فرهنگیان، همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی سوالات و شبهات در کلیه زمینه های تحصیلی و شغلی می باشند.

مطالب مرتبط:

معرفی کامل رشته رادیولوژی یا پرتوشناسی $ درآمد، بازار کار، مزایا، شرایط و …

آرکا مشاوره

آخرین رتبه قبولی اتاق عمل دانشگاه شهید بهشتی تهران ۱۴۰۲ | مناطق و سهمیه

آرکا مشاوره

ترمیم نمرات نهایی یا ترمیم معدل ۱۴۰۲ | شرایط و مدارک لازم….

آرکا مشاوره

دیدگاهی بنویسید